Mitä mieltä Sora-nimestä?
Mulla oli lapsena tämän niminen kaveri (tyttö) ja nimi nousee nyt ajatuksiin kun omaa lasta odotan ja nimivaihtoehtoja pohdin. Mun mielestä nimi on äänneasultaan ihan tavattoman kaunis, mutta merkitysosa hieman häiritsee. En ole mikään luontonimien ystävä, enkä muutenkaan tykkää merkitysnimistä. Kuitenkin tuo nimi kolkuttelee päässä koko ajan ja olenpa löytänyt itseni puhumassa vatsallekin tuolla nimellä...
Kommentit (23)
Kaipa se menee siinä missä Kivi, Savi ja Pii. (Hesarin kastettuja-palstalta aikoinaan bongattua, Kivi ja Savi olivat saaneet pikkusiskon, Piin).
yhden soran tunnen ja hän on kyllä kalsea kuin kivi. kysyppä joku toinen!
Mistä maasta aloittajan lapsuudenystävä oli kotoisin? Ehkä hänen vanhempansa olivat antaneet nimen oman äidinkielensä mukaan eivätkä tunteneet sen suomenkielistä merkitystä.
Soraja on sitten eri asia, sitäkin on kai muinaisina vuosikymmeninä annettu Suomessakin.
Hei, Sorella muistuttaa hieman tuota Sora-nimeä. Siinä mielessä kivempi, kun tuista Sorasta ei tiedä heti kumman sukupuolen edustaja on kyseessä
Tuo Sora on ehkä vähän tylsän lyhyt, mutta esim. Leca-Sora olisi jo paljon kauniimpi nimi tytölle.
Sepeli olisi myös ihan hyvä nimi lapselle, ehkä pojalle.
Soraja oli Iranin viimeisenshaahin aiempi vaimo.Se on naisellinen kaunis nimi,muttei suomalaisen oloinen.Jos toinen vanhempi on ulkomaalainen,niin ainakin sopii hyvin.Sora on kyllä hiekan yksi muoto,Suomessa.
Itse asiassa se on minusta tosi kiva! En ole ennen kuullut, ja vaikka näitä nimiä yleensä inhoankin, jotka tarkoittaa yleisniminäkin jotain, niin Sora on minusta kaunis.
Hahahaaahahaaah!!! Järkyttävää! Kivisoraa, voi elämä! Varmaan rakastat sitä lasta tosi paljon.... Not! Anna saman tien nimeksi Sinä Maan Matonen.
Veli ois sitten Kivi. Leikkipuistossa kuuluisi huuto "KiviSora!!!!! Ei saa heittää hiekkaa,"
Veli ois sitten Kivi. Leikkipuistossa kuuluisi huuto "KiviSora!!!!! Ei saa heittää hiekkaa,"
Sukunimi. Tiedän yhden sen nimisen. Mutta omakin nimeni on yleinen sukunimi, vaikka onkin etunimi. Julkkiksillakin (parilla) sitä esiintyy sekä että.
Mulle tuli myös heti mieleen tuo kingdom hearts peli.
Meillä kun lapset tykkäävät sitä pelailla.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 13:51"]
Mulla oli lapsena tämän niminen kaveri (tyttö) ja nimi nousee nyt ajatuksiin kun omaa lasta odotan ja nimivaihtoehtoja pohdin. Mun mielestä nimi on äänneasultaan ihan tavattoman kaunis, mutta merkitysosa hieman häiritsee. En ole mikään luontonimien ystävä, enkä muutenkaan tykkää merkitysnimistä. Kuitenkin tuo nimi kolkuttelee päässä koko ajan ja olenpa löytänyt itseni puhumassa vatsallekin tuolla nimellä...
[/quote]
Luontonimet on kivoja,itse mieltäisin tuon pojan nimeksi ja mielestäni Sora-pojan pitäisi olla kunnon rasavilli,ei sopisi nynnylle.
Soraia?