Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan laihtua liikunnalla pienten lasten äitinä - vinnkejä?

Vierailija
02.03.2014 |

Olen siis laihduttanut ennenkin, kerran yli 30kg, ihan vaan liikunnalla, kun tämä toimii keholleni parhaiten. Kaloreiden laskeminen, nutraaminen tms. vaan tekee minusta entistä kärttyisemmän ja väsyneemmän eikä toimi pidemmän päälle. Mutta samat liikuntatavoitteet eivät enää ole mahdollisia näin pienten lasten äitinä 40v.:n partaalla.

Ennen liikuin todella paljon, kävin salilla 5x viikossa ja ainakin kerran viikossa tanssimassa salsaa 5 tuntia kerrallaan. Nyt ehkä pääsen 4 ja 2-vuotiaiden lasten sairaisteluiden ohessa ehkä kerran viikossa salille tai lenkille ja siinä se. Onhan saleja joissa lapsiparkki mutta sairaita lapsia sinne ei saa viedä ja tuntuu siltä että jompikumpi lapsista tai sitten minä itse on ollut koko talven kipeänä. Lasten isä tekee pitkää päivää töissä eikä iltamyöhään jumppaaminen sovi päivärytmiimme. Meillä on pieni kerrostaloasunto jossa äänet kulkevat helposti naapuriin ja jumppavideoiden tahdissa pomppiminen ei ole mahdollista.

Ylipainoa mulla noin 7kg ja se ahdistaa todella paljon. 

Miten te muut pienten lasten äidit sovitatte liikunnan päiväänne? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laihtunut vaikka tein paljon hyötyliikuntaa ja pidin syömisen kurissa. Jämähtäneitä raskauskiloja oli noin 10. Minun piti aloittaa oikein kunnon juoksutreeni ennen kun laihduin, noin 4 kertaa viikossa 30-45 minuuttia.

Olin varovainen että en tehnyt liikaa liian nopeasti ja siksi tähän tahtiin totuttelu kesti pari kuukautta.

Minäkin lähden ulos vasta kun lasten isä tulee kotiin. Se on myös mukava rauhoittumishetki ja omaa aikaa. Ja kun keho tottuu se tuntuu ihanalta.

Vierailija
2/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen juoksua, kokeile Porin juoksukoulua. Ei tarvitse kuin avata ovi ja juosta voi illallakin. Polttaa tosi hyvin rasvaa. Jos pääsisi vaikka kerran viikossa salille ja kerran viikossa uimaan, olisi ihan huippua. Lisäksi kannattaa miettiä, mitä kaikkea liikuntaa voi harrastaa lasten kanssa. Jos teillä on tuplarattaat, laita molemmat rattaisiin ja tee kunnon lenkki. Uimaan voi mennä lasten kanssa, kyllä siinä pulikoidessakin vähän kaloreita kuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on elämässä paljon rajotteita tällä hetkellä ... ehkä samat tavoitteet eivät ole juuri nyt mahdollisia. Muta normaalipainoon pitäisi kyllä päästä.

En voi suositella muuta kuin hyötyliikuntaa. Kävele kauppaan ja raahaa kassit kotiin, kävele portaat, vie lapset lenkille kun ovat terveitä. Ja katso mitä laitat suuhusi, ei mitään kalorinlaskentaa mutta herkkupäivä vain kerran viikossa, vain yksi annos ruokaa jne. Tsemppiä!

Vierailija
4/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Callanetics on paras ja nopein tapa kiinteytyä, 3 tuntia viikossa tekee jo ihmeitä! Suosittelen.

Vierailija
5/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminen on hyvä idea, kiitos kokeilen. Olen aina tykännyt juoksemisesta ja nyt keväällä se on aina vaan helpompaa. Kai sitten pitää vaan lähteä illalla kun mies tulee kotiin. Jossain pitää joustaa että saa liikunnan sovitettua päivään.

ap

Vierailija
6/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisivatko www.yoogaia.com :in etätunnit sinulle? Tarjolla on kahvakuulaa, erilaisia joogia ja pilatesta. Tuo on siis ihan suomalainen palvelu, toimii videoneuvotteluyhteyksillä. Et tarvitse välttämättä omaa nettikameraa vaikka toki siitä on hyötyä. Ei tömise kuten perinteiset jumpat. Itse olen tykännyt kovasti!

Vierailija
7/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota netistä joku juoksuohjelma jota noudatat. Juoksu sulattaa turhat rasvat todella tehokkaasti..lihaskuntoa olisi kyllä hyvä treenata lisäksi kerran pari viikossa.

Vierailija
8/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos teillä ei ole tuplarattaita, hanki jo olemassa oleviin rattaisiin isommalle seisomalauta ja sitten vain lenkille lasten kanssa :) Tai jos isompi osaa jo polkea pyörällä hyvin, niin lähtekää pyörälenkille. Pienempi pyöränistuimeen tai sitten sinä kävelet rattaisen kanssa ja isompi pyöräilee.

Itselläni on 2 lasta (2v ja 5v) ja mieheni tekee myös pitkiä työpäiviä ja ennalta en pysty suunnittelemaan lenkille lähtöä tms. Eli pääsen lenkille, kun mies tulee kotiin.

Minä olen laihtunut 4kg nyt näin:

-Jätin herkut pois ja syön normaalia kotiruokaa. Vältän perunaa, pastaa, leipää tms runsashiilarisia ruokia ja syön enemmän kasviksia. Ja kiinnitä huomiota proteiinin saantiin :)

-Teen pitkiä kävelylenkkejä (vähintään 5km, yleensä 8km iltaisin, kun mies tullut kotiin)

-Aloitin juoksun (nollasta siis :D ) ja siitä se lähti vähitellen. Yritän käydä juoksemassa 1-2x/vko.

-Jumppaan kotona jumppapallolla ja rullalla (foam roller), sekä pyöritän voimavannetta.

Vierailija
9/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalle potkupyörä pienempi rattaisiin. Käytte pikkuhiljaa pidemmillä lenkeillä, kilometristä voi pidentää varmaan kolmeen tai jopa neljään kesän aikana.

Vierailija
10/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista vinkeistä, tykkään. :)

Niin, ehkä tuo juoksu ja pitkät lenkit iltaisin ja sitten joogaa, muuta lihaskunto ohjelmaa kotona tai salilla mahdollisuuden mukaan.

Aion yrittää juosta 3x viikossa ja tehdä lihaskuntoa 2x.

Ja kyllä herkkupäivä vain kerran viikossa ja ei silloinkaan herkkuövereitä.

ap

Vierailija
11/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin 7 kiloa ihan vaan vaihtamalla autoilun pyöräilyyn. Hoidin lähes kaikki asiat pyöräillen, kauppareissut, postissakäymiset, lasten kuljetukset (meillä pyöräkärry). Samalla kun kunto kasvoi, ja keho kiinteytyi, epäterveellisen ruuan halu väheni koko ajan.

Asumme 4 km. päässä kaupungin keskustassa, marketteihin vaan 2-3km. Lapsia 4, kaikki pieniä. Alkuun jonkun asian hoitamien pyöräillen tuntui hankalalta, mutta muutamassa viikossa välimatkat ikäänkuin "kutistuivat", ja huomasin ettei mihinkään oikeastaan ole kovin pitkä matka. Asennekysymys.

Vierailija
12/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin, lapset mukaan liikkumaan. Saatte vietettyä mukavasti aikaa yhdessä ja ostat lapsetkin pienestä liikkumaan. Sit just paljon hyötyliikuntaa eli ne matkat jotka muutenkin on liikuttava, ni kävellen tai pyörällä. säästyy rahaakin!

Ja lisäksi joku kiva vain oma harrastus esim se juoksu.

Vierailija
13/13 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen polkenut crosstrainerilla. Sitä voi tehdä vaikka kuinka paljon ja kuinka usein sillä aikaa, kun lapset ovat päiväunilla, katsovat pikku kakkosta, ovat illalla jo nukkumassa, jne.

Samoin polkupyörän peräkärryyn kun laittaa lapset, niin polkemisessa on enemmän vastusta ja taas homma ei ole kiinni siitä mitä mies tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän