Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskassa YTK

Vierailija
09.11.2020 |

Kokemuksia YTK työttömyyskassan toiminnasta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii.

Vierailija
2/9 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäänyt kuva että homma toimii jos lähetät pelkkiä hakemuksia jne. Mutta yhteydenotto ja muu todella verkkaista, jonot aivan järkyttävän pitkät sekä chatistä saat vain lyhyitä vastauksia joita voit itsekin lukea heidän sivuilta. Minulla menossa vähän erikoisempi selvitys, jossa tuntuu nyt kestävän tolkuttoman pitkään, ja pelkkää oma ytk viestiin vastaamista joudun odottamaan päiviä, sekä viestiin vastataan vain lyhyesti (asiaa selvitetään). Nyt olen odottanut viikkoja että saisin vastauksia, aika rasittavaa. Voin myöhemmin avata asiaani myös tänne, mutta odotetaan vielä hetki.

Ymmärrän kyllä että nyt on poikkeuksellinen tilanne heilläkin, mutta tuntuu että jos yksi asia hoidettaisiin kerralla kunnolla niin ei tarvitsisi kahteen kertaan sama asiaa tehdä.

Vierailija
4/9 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus käsiteltiin nopeasti ja rahat tulivat tilille, joten hyvä kokemus. Hakemuksen teko oli myös todella helppoa, kun käytti tulorekisterin tietoja.

Vierailija
5/9 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää palvelua olen saanut, jonot ovat pitkät mutta varmasti sama ongelma kaikilla kassoilla tällä hetkellä. Jokainen voi itse päättää kuuluako liittoon vai pelkkään kassaan (YTK) , minulle pelkkä kassa on tällä hetkellä paras vaihtoehto koska määräaikaisissa työsuhteissa saattaa työpaikka vaihtua nopesti, ja en jaksaisi liittoja vaihdella sitä mukaa, sekä jokainen sentti jonka säästän jää omaan taskuun. Liitto ei myöskää paljon tarjoa määräaikaisille turvaa, kun sopimus loppuu se on moro vaan. Liitto ei myöskään taistele määräaikaisien puolesta vaan sopimuksia voidaan ketjuttaa niin pajon kun halutaan, vain vakituisia suojellaan ja syykin on siinä koska he rahoittaa liittoa säännöllisillä tuloillaan.

Vierailija
6/9 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollutjäsen 15v, mutta en ole käyttänyt muita palveluita kuin e- laskutusta jäsenmaksulle. On toiminut, eli maksu lähtenyt ajallaan tililtä.

Vierailija
7/9 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on jäsen, itselläni taas jäsenyys KOKO-kassassa. Sanoisin, että YTK on hitaampi hakemusten kanssa etenkin nyt koronan aiheuttaman hakemustulvan aikana. Siinä missä itse saan sovitellun ansiosidonnaisen tililleni muutamassa työpäivässä, voi miehelläni kestää toista viikkoa rahojen kanssa.

YTK on tietääkseni nostamassa jäsenmaksuaan ensi vuodelle. Kannattaa tarkistaa oman alan kassan jäsenmaksu, sillä se voi tulla YTK:ta edullisemmaksi. Esimerkiksi moni liittoon kuulumaton kaverini kuuluu tottumuksesta YTK:hon, vaikka voisi liittyä oman alan kassaan ja säästää kymmeniä euroja vuodessa. Yksi päätti vaihtaa YTK:sta KOKO:on ja kertoo KOKO:n hoitaneen vaihdon sujuvasti, minkä lisäksi YTK palautti nopeasti ennakkoon maksetun jäsenmaksun.

Vierailija
8/9 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii

Vierailija
9/9 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on jäsen, itselläni taas jäsenyys KOKO-kassassa. Sanoisin, että YTK on hitaampi hakemusten kanssa etenkin nyt koronan aiheuttaman hakemustulvan aikana. Siinä missä itse saan sovitellun ansiosidonnaisen tililleni muutamassa työpäivässä, voi miehelläni kestää toista viikkoa rahojen kanssa.

YTK on tietääkseni nostamassa jäsenmaksuaan ensi vuodelle. Kannattaa tarkistaa oman alan kassan jäsenmaksu, sillä se voi tulla YTK:ta edullisemmaksi. Esimerkiksi moni liittoon kuulumaton kaverini kuuluu tottumuksesta YTK:hon, vaikka voisi liittyä oman alan kassaan ja säästää kymmeniä euroja vuodessa. Yksi päätti vaihtaa YTK:sta KOKO:on ja kertoo KOKO:n hoitaneen vaihdon sujuvasti, minkä lisäksi YTK palautti nopeasti ennakkoon maksetun jäsenmaksun.

Minulla ensimmäinen hakemus kesti pari viikkoa, sen jälkeen hakemus käsitelty muutamassa päivässä ellei ole jotain muutoksia joita joutuu tarkastamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi