Siis? Mitä? Jotkut vielä käyttää pöytäkoneita? Oikeasti? Viellä windowsiakin???
Ne on niin hitaita ja tehottomia! Myös ylikuumenee ja pitelee hirveetä meteliä koska siinä on isot tuulettimet! Ei ne auta tuulettimet ku neki kuumenee, tyhmää kuka noi insinööri keksiskelee noita... Android paras käyttöjärjestelmä kaikelle, linux paras jos on x86. Joo älypuhelin, tv, tabletti paras... Kannettava voi olla hyödyllinen jos tarvii paljo ramia niiku 32gb, tai jos tarvii näytönohjaimen editointiin, kuten 4k elokuviin. Ulkoset kovalevyt käy läppäreihi ja tv:seen, ei tarvi mitää toveria ostaa joka näyttää rumalta ja mikä painaa hirveesti.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vakiotrolllit: sukunimihullu ja pöytäkonehullu.
En ole hullu enkä ole spämmääjä. Eikä kiinnosta sukunimet. Minua vain provosoi varsinkin näin black fridayn lähestyessä, että ihmiset suunnittelee tuhlaavansa helposti se 2k tietokoneeseen, ku itse tietokone maksaa sen 1tonnin, vaikka on hitaampi ku kännykkäni ja silti kaikki muut oheislaitteet pöytäkoneeseen maksaa helposti sen tonnin, jos haluaa "hyötyä" siitä. Ei ole aikuisten järkevää hankkia niitä, koska eivät he pelaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hullu enkä ole spämmääjä. Eikä kiinnosta sukunimet. Minua vain provosoi varsinkin näin black fridayn lähestyessä, että ihmiset suunnittelee tuhlaavansa helposti se 2k tietokoneeseen, ku itse tietokone maksaa sen 1tonnin, vaikka on hitaampi ku kännykkäni ja silti kaikki muut oheislaitteet pöytäkoneeseen maksaa helposti sen tonnin, jos haluaa "hyötyä" siitä. Ei ole aikuisten järkevää hankkia niitä, koska eivät he pelaa...
Pyörittääkö kännykkäsi VR:ää kuinka hyvin? Tai ihan vaan ilman VR:ää pelejä miten tehokkaasti?
"Viellä" windowsia tosiaan viellä käytetään. Viellä.
tätä samaa asiaa olet ihmetellyt aikaisemminkin. aikaisemmissa ketjuissa on kerrottu asiat, niin turhaan vielä kyselet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörittääkö kännykkäsi VR:ää kuinka hyvin? Tai ihan vaan ilman VR:ää pelejä miten tehokkaasti?
En ole lapsi, enkä ole idioottifilosofi, hyväksyn oikean todellisuuden. VR quest ja go toimii kännyköillä jos haluaa olla lapsellinen....
Se, joka on suunnitellut sen sun kännykkäsi, on suunnitellut sen pöytätietokoneella.
Väitän ettei tuollainen "1tonnin"-kaveri osaa itse edes ladata puhelintaan.
Oletko sama ääliö, joka on postannut samaa kysymystä monta kertaa ennenkin?
Vierailija kirjoitti:
tätä samaa asiaa olet ihmetellyt aikaisemminkin. aikaisemmissa ketjuissa on kerrottu asiat, niin turhaan vielä kyselet.
No kerrotko sitten uudestaan? Tiivistä kahteen lauseeseen ja huomio aikaisemmat viestini....
Vierailija kirjoitti:
ylllähän näitäkin pitää tänne maaailmaan nussia aina aikiajoin.
Miksi kukaan enää haluaa ymmärtää miten mikään toimii, kun voi vaan löhötä sohvalla, syödä naksuja ja antaa kuolan valua kännykälle?
Minulla on työpaikalla pöytäkone, oikeastaan semmoinen pelkkä näyttö johon kone on integroitu. On nopea ja hiljainen ja huomattavasti kivempi sillä 24" näytöllä on tehdä töitä kuin kännykän tai läppärin pikkuruudulla.
Teen mieluiten töitä ja katson elokuvia yms. pöytäkoneella, vaikka olisi tabletti ja läppärikin. Suuri näyttö, ergonominen, loistava näppäimistö, Genelecin kaiuttimet - ihan parasta! Enkä koe tätä hitaaksi. Kelpaa mulle paremmin kuin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sama ääliö, joka on postannut samaa kysymystä monta kertaa ennenkin?
Minut voidaan poistaa täältä vain antamalla oikean vastauksen kysymykseeni. Ja ei, bännit ei auta. Moderaattorien voimaa on hyödytön käyttää Kuninkaita vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiivistän: Osa meistä käyttää pöytäkonetta töiden tekemiseen niin, että laskentatehoa tarvitaan melko paljon.
Osa meistä käyttää pöytäkonetta myös pelaamiseen, mikä on 2020-luvulla yhtä hyväksytty harrastus kuin muutkin. Lapsellisena pidän itse esim tv:n katselua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näää on niitä jotka pitää poliisin työkykyisenä eikä tee heistä alkoholisteja.
No olipas taas lapsellinen aloitus. Linux hörhötkin jo ymmärsi lopettaa hehkutuksensa 15-20 vuotta sitten.
Suuri osa ihmisistä käyttää tietokonetta muuhunkin kuin pelailuun ja instagrammiin ja muuhun someen, tiedoksi aloittajalle. Ja siihen Windows on ihan mainio peli, niin pöytäkoneessa kuin läppärissä.
Wannabe-nörttien aika linux ja android hehkutuksineen meni noin 10 vuotta sitten.
Pöytäkoneen
...osia voi päivittää.
...osat halvempia suhteessa suoritustehoon.
... vanhat osat voi myydä eteenpäin.
...tuulettimet ovat hiljaisemmat kuin läppärin, kunhan ostat noctuaa kopan täyteen.
Kannettavan
...voi viedä mukanaan.
Windows on ainoa käyttöjärjestelmä, joka suorittaa 30 vuotta sitten käännetyt ohjelmat suoraan oikealla prosessorilla ja Microsoft on ainoa ohjelmistotalo, joka ylläpitää yhteensopivuutta 30 vuoden aikajänteellä. Kaikkien muiden kanssa pitää vaihtaa ohjelmat samalla kun vaihtaa laitetta, vanhat eivät toimi.