Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8-vuotias ei uskalla olla yksin kotona/ mennä ulos

Vierailija
08.11.2020 |

Tämä alkoi kesällä yhtäkkiä. Sitä ennen alkoi jo eskarissa harjoittelemaan yksin oloa omasta tahdosta. Oli kotona koiralenkkien, kauppareissujen ajan.. käveli yksin kouluun. Teki pyörälenkkejä.

Nyt tulee mukaan jopa kun vien roskapussit ulos. Jos en ota mukaan menee ihan hysteeriseksi. Pelkää että jotain pahaa tapahtuu itselle tai minulle. Peloista puhuminen ei auta. Olen nyt sitten antanut olla, ottanut mukaan, vien kouluun jne. Toivonut että menee ohi ja on vain vaihe. Mutta aika paljon vaikeampaa arki tietysti on nyt ja vaatii järjestelyjä. Etenkin kun olen yh, niin lapsi on sitten ihan koko ajan mukana. Puhuin myös perheneuvolassa asiasta mutta en oikein saanut mitään apuja.

Muilla tullut tälläistä vaihetta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on vasta 8. Erityislapsen kanssa pitää olla koko elämä.

Vierailija
2/6 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa samassa iässä oli taisi olla meillä samaa myös. Luulin, että se meillä liittyi kun yöllä meillä kotiin tuli tunkeilija. Hyväntahtoinen ja sekaisin oleva, mutta pelottava. Säikäytti myös aikuiset.

Jonkinlaista kotona yksinolon pelkoa riitti teini-ikään asti. Se alkoi tuossa iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoisella oli samanlainen vaihe.

Nyt hän on jo aikuinen ja opiskelee ulkomailla.

Se on vain vaihe.

Vierailija
4/6 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meillä oli samanlainen vaihe 8-9-vuotiaana. Ohi meni itsestään.

Vierailija
5/6 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä toivoa siis että on tosiaan ikään kuuluvaa vaiheilua... tottakai mietin onko jotain sattunut esim. koulumatkalla, josta lapsi ei uskalla tai halua kertoa. Joku huudellut perään tms jos vaikka kulkenut keskellä tietä tms. On kuitenkin kovin herkkä ja vasta opettelee juttuja niin virheitä sattuu.

Vierailija
6/6 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista.

Pakkohan se on olla, jos sisaruksia ei ole.

Oletan että koulupäivät on lyhyempiä kuin vanhempien työpäivät.