Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei kehu ketään

Vierailija
08.11.2020 |

Lapset olivat tehneet (oikeasti) hienot kortit isälleen. Kattoivat pöydän kauniisti, koristelivat kakun. Isä ei kiitä tai kehu. Lapset odottavat kuitenkin kehuja. Minun pitää sitten lasten läsnäollessa kaivaa mieheltä niitä kehuja, tyyliin eikö olekin hieno kortti, tosi hyvä idea ja tarkasti tehty. Mies sitten vastaa joo. Olen monesti sanonut miehelle, että voisi kehua lapsia (tänäänkin sanoin), mutta ei vaan kehu. "Rakentavaa palautetta" kyllä antaa. Eli jos kokeesta tulee 10-, niin ei kehu arvosanasta tai kovasta harjoittelusta, vaan käy lapsen kanssa läpi mikä meni väärin.

Itse kaipasin lapsena kehuja omalta isältäni. Ei tippunut. Muistan elämäni aikaan kolme tilannetta, missä minua on kehunut. Lisäksi muistan monia tilanteita, joissa erityisesti odotin kehuja, ja niitä en saanut.

Olisihan se nytkin kiva saada joskus kehuja omalta mieheltään. Eipä ole kiitosta herunut ainakaan lähivuosina. Useita vuosia sitten kerran (!) Kehui takapuoltani. On jäänyt mieleen, koska oli niin poikkeuksellista.

Onko muiden miehet/lasten isät tällaisia? Voiko sille tehdä mitään vai pitääkö vain sietää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein mies saa kehuja? Vai saako hän pelkkää valitusta?

Vierailija
2/3 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hänelle asiasta sanonut, etpä juuri muuta sitten voi. Tietysti voit tehdä sitä, mitä möllimiesten vaimot jatkuvasti tekee, että pehmittelet hänen tekemisiään. Eli kerrot lapsille, että kyllä se isä tykkää ja arvostaa, mutta ei vaan oikein osaa sitä sanoa,  vaikka kyllä on oikeasti heistä ylpeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miehen joka ei kehu mitään. Häntä ei kukaan ole ikinä kehunut, joten se on periytyvää. Miehesi olettaa olevansa noin hyvä isä. Ja niin hänen lapsensakin jos ette saa mallia muuttumaan.

On muuten raskas mies, mutta mietipä miksi valitsit hänet, ehkä juuri se on tuttua ja turvallista sinullekin että hän ei kehu.