Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti palvelee

Setä tehtaan varjosta
08.11.2020 |

04.11.2020 07:03
Sain ilmoituksen saapuvasta paketista. Siinä ilmoitettiin, että paketti toimitetaan kotiosoitteeseeni lähiarkipäivinä klo 8-16 välillä. Lisäksi ilmoitettiin, että voin ilmaiseksi muuttaa paketin toimitustapaa.
Tällainen saman sisältöinen ilmoitus on tullut usein ja tiesin jo viestin saatuani mitä jatkossa seuraa.
06.11.2020 11:12
Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus.
Tämä ilmoitus on toistunut usein ja sillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Minulla on työhuone sellaisessa sijainnissa, josta näen koko piha-alueen ja ulko-oven edustan. Piha-alueella ei koko aamupäivänä käynyt yhtäkään Postin autoa, postinkantaja tosin toi kolme lähetystä noin 10:30.
06.11.2020 13:10
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
Tiesin myös tällaisen ilmoituksen saapuvan jossain vaiheessa, koska se on pikemminkin sääntö, kuin poikkeus.
Ja jotta ei syntyisi käsitys, että valitan turhasta, kerron maksaneeni kotiinkuljetuksesta tälläkin kerralla ja oletan saavani palvelun maksaessani siitä. Olen keskustellut Postin kanssa tästä useasti mutta mikään ei muutu, palvelu on samaa tasoa kuin entisessä Neuvostoliitossa.
Kun paketti saapuu DHL:n kuljettamana se tuodaan poikkeuksetta annettuun osoitteeseen ilman mitään rimpuilua. Vaikka heilläkään ei ole ovikoodia, vaan osaavat käyttää puhelinta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus Postin toiminnasta.

Vierailija
2/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyyh ja kyynel. Noutakaa laiskurit itse pakettinne postista tai automaatista. Ei tarvitse säätää aikataulujen kanssa. Helppoa ja yksinkertaista. Lopettakaa kitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Postin kanssa samanlaisia keskusteluja siitä, miksi maksan kotiinkuljetuksesta, jota en saa. Olen jopa lähettänyt itse itselleni paketin, jossa on mukana mikrosiru. Olen voinut sen avulla seurata pakettini kulkua eikä se ole käynyt ilmoitettuna päivänä lähelläkään kotiani. Postissa hoetaan ohisalomaisesti, että yksittäistapaus.

Asun omakotitalossa, pihaan pääsee hyvin, kuistin ovi ei ole lukossa, joten paketin voi jättää siihen. Ei onnistu, koska Postin mukaan aina on esteitä tiellä, raha kyllä kelpaa.

Vierailija
4/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen työtä ja samalla luon sitä. Kyse ei ole siitä, että vikisen tyhjästä. Maksan myös veroja ja samalla mahdollistan valitettavasti joutilaisuutta. Mene sinäkin töihin.  AP

Vierailija
5/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi nyyh ja kyynel. Noutakaa laiskurit itse pakettinne postista tai automaatista. Ei tarvitse säätää aikataulujen kanssa. Helppoa ja yksinkertaista. Lopettakaa kitinä.

Ja jotta kohdistuisi oikeaan osoitteeseen, niin vielä kerran; Minä teen työtä ja samalla luon sitä. Kyse ei ole siitä, että vikisen tyhjästä. Maksan myös veroja ja samalla mahdollistan valitettavasti joutilaisuutta. Mene sinäkin töihin.  AP

Vierailija
6/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä ihan oikea ongelma. Veikkaan että posteljoonit on elämäänsä kyllästyneitä kun Posti on niin pelle laitos nykyään että eivät vaan viitsi kokeillakaan toimittaa jotain yksittäistä pakettia kauas muista jaettavista. Tai sitten eivät ehdi kun aikataulut on vedetty tiukille.

Vierailija
7/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä ihan oikea ongelma. Veikkaan että posteljoonit on elämäänsä kyllästyneitä kun Posti on niin pelle laitos nykyään että eivät vaan viitsi kokeillakaan toimittaa jotain yksittäistä pakettia kauas muista jaettavista. Tai sitten eivät ehdi kun aikataulut on vedetty tiukille.

Postin ongelma on sinne kertynyt jäsenkirjajohtajisto, jonka ainoa tavoite on kerätä itselleen kaikki, minkä rahana irti saa. Minkäänlaista palveluja, tai toimintoja parantavaa realistista suunnitelmaa ei ole. Aika menee vatvoessa kirjanpidon ja tilinpäätöksen kiemuroita, joilla tulos saadaan näyttämään siltä, että kaikki

palkitsemisparametrit ovat plussalla, kaikki muu on epäoleellista. Postihan ei ole ainoa tämän kaltainen ongelmayritys ja lonkerot ulottuvat myös poliittiseen päätöksentekokoneistoon, joka mahdollistaa tämän kaiken.

Vierailija
8/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota postin kulkuun enää tippaakaan. Kaiken hyvin tärkeän vien perille itse tai vähintään skannaan sen pdf:ksi talteen ennen lähettämistä. Erityisesti pännii postin uusi palvelu, jossa (tavallista kalliimpiin) postimerkkeihin kuuluu lähetyksen seuranta -koodi. Sitä markkinoidaan "huolettomampana" postin lähettämisenä. Ne siis kiskoo ekstrarahaa siitä, että porukka huolestuu, kun posti ei tee töitään. Eihän tuollaiselle seurantakoodille olisi mitään tarvetta, jos voisi luottaa postin toimittavan kirjeet perille!

Vierailija
9/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti markkinoi myös maksullista kotiinkuljetusta OmaPosti sovelluksessaan, siis niinkin härskisti, että on ensin kiikuttanut kotiin toimitettavaksi maksetun paketin Postin noutopisteeseen ja sen jälkeen ilmoittaa mahdollisuudesta maksaa lisää, jotta saisi paketille jo kertaalleen maksetun kotiinkuljetuksen. Kerrassaan röyhkeää toimintaa.

Vierailija
10/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisettiä.

Ei ole vallan tavatonta, että posti väittää yrittäneensä toimittaa paketin. Ketään ei ole näkynyt, vaikka olen ollut paikalla kaikkina väitettyinä toimituskertoina.

Kotona tulee usein ilmoitus, että paketti ei mahdu postilaatikkon ja se pitään noutaa jostain. Poikkeuksetta paketti mahtuu ilman mitään ahtamista postilaatikkoon.

Lähikaupan automaattiin lähetetty paketti on noudettavissa lähimmästä vapaasta lokerosta. Lähin vapaa lokero sijaitsee valitettavasti useamman kilometrin päässä ja ei kun tarpomaan läpi tuulen ja tuiskun.

Tästä viisastuneen yritän valita toimittajaksi jonkun muun kuin Postin. Vaan ei auta, moni ulkomaan paketti muuttuu Suomeen tultaessa Postin kuljetettavaksi ja seuranta loppuu siihen.

Sitten ei voi koskaan tietää tuleeko paketti perille, missä se on ja mihin se tulee.

Vierailija
11/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso remontti menossa omakotitalossa ja käytetään paljon postin palveluja tällä hetkellä, eikä mitään ongelmia ole ollut. 👍

Vierailija
12/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina tilasin tuotteen ja tunti sitten posti toi kotiovelle.

Vierailija
13/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinähän se tiedät miten hommat toimii entisessä Neuvostoliitossa, kun olet sieltä kotoisin.

Vierailija
14/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... Taas PAKKO kysyä... Ootko siis ihan VARMA, että kyseessä on ollut POSTI eikä MATKAHUOLTO?!? Älä valehtele...

T: Ex-Postiukko

Vierailija
15/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä heattaisiin, muttakun eihän ne muista edes saapumisilmoitusta laittaa. Nytkin meillä on tilanne, jossa tullattu paketti on lähtenyt takaisin, kun pakettia ei ole noudettu. Muuten kiva, mutta eipä tullut ilmoitustakaan. Paketti oli vieläpä lokeropisteessä, josta sitä ei ilman koodia saa ulos.

Vierailija
16/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkaa olla yksi syy muiden ohessa muuttaa pois Suomesta. Poliitikot, voisitte hoitaa postin toiminnan taas kuntoon, jos tahdotte säilyttää veronmaksajat?

Helsingin poliitikot taas, olisitte tarjonneet etäkouluvaihtoehdon sitä haluaville, niin ette olisi menettäneet veronmaksajia. Luuletteko tosiaan, että voitte pitää etätöihin päässeiden vanhempien lapset koronakouluissanne ja kaupungissa? Tiedotatteko siis jatkossakin vain kerran viikossa uusista tartunnoista?  Eikä vieläkään etäkoulua edes siihen haluaville perheille (tartunnat perheiden sisällä, tuotu koulusta,  kasvussa) , vaikka tartuntojen määrät ovat Suomen korkeimpia suhteessa asukasmäärään? Yritättekö pitää ihmisiä helsinkiläisinä pakottamalla käymään koronakouluja? Juonenne on paljastunut ja se ei toiminut.

Jos HSL säästää, vähentää ts ruuhkauttaa vuorojaan lisää, niin siinäkin on yksi keino päästä asukkaista eroon. Korona-aikana tarvitaan väljyyttä niin kouluihin kuin julkiseen liikenteeseen ja pakettien on parasta päätyä asiakkaan kanssa sovittuna ajankohtana siihen osoitteeseen, mihin ne on tilattu!

Vierailija
17/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

useammat tommoset valehtelee, pitää vaan olla yhteydessä lähettäjään ja pistää ne uudelleen ohjaamaan paketin takaisin sinne r-kioskille alakertaan johon oli tilattu ja joka todellakaan ei ole ollut suljettu tmv valheita mityä tulee tekstiviesteissä.

Amazon osasi myös toimittaa kotiin asti.

Posti on tosiaan aivan toivoton.

Vierailija
18/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Sinähän se tiedät miten hommat toimii entisessä Neuvostoliitossa, kun olet sieltä kotoisin.

Meni muuten väärin, olen pesunkestävä Uusmaalainen mutta jo kuitenkin niin vanha, että muistan hyvin nekin ajat. Posti on kuitenkin vieläkin vanhempi mutta ei ole sinäkään aikana saanut palveluaan toimimaan. Ei kuitenkaan ole syytä hermostua moitteista, vaan alkaa toimiin asiantilan korjaamiseksi.

Vierailija
19/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa... Taas PAKKO kysyä... Ootko siis ihan VARMA, että kyseessä on ollut POSTI eikä MATKAHUOLTO?!? Älä valehtele...

T: Ex-Postiukko

Kyllä se Posti on. Tänään tuli 5.11. leimattu saapumisilmoitus, johon oli jo valmiiksi leimattu Postin noutopisteen osoite. Eli, alunperinkään ei ole ollut tarkoitus suorittaa sitä kotiinkuljetusta.

Vierailija
20/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

useammat tommoset valehtelee, pitää vaan olla yhteydessä lähettäjään ja pistää ne uudelleen ohjaamaan paketin takaisin sinne r-kioskille alakertaan johon oli tilattu ja joka todellakaan ei ole ollut suljettu tmv valheita mityä tulee tekstiviesteissä.

Amazon osasi myös toimittaa kotiin asti.

Posti on tosiaan aivan toivoton.

Valitan, yhteydenotto lähettäjään Hampurissa, ei olisi auttanut mitään. Kyllä tämä asia on saatava kuntoon kotimaisin voimin, vaikka Postin sisällä ei ole henkilöä, jolla olisi halua, tai ymmärrystä asian hoitamiseen mutta tällainen riistomeininki ei oikein sovi pohjoismaiseen sivistysvaltiion.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän