Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joille jatkuvassa karanteeniuhassa eläminen aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia?

Vierailija
08.11.2020 |

Itse virus ei pelota minua yhtään, vaan karanteenit.
Perhealtistuksessa karanteeni on 14 päivää, ja se alkaa alusta joka kerta kun uusi perheenjäsen sairastuu. Se on kova tuomio niille, joilla kotiolot ovat sietämättömät tai on esim. perheväkivaltaa.
Elän viiden ihmisen taloudessa, ja yksikin karanteeni kaataisi elämäni täysin, neljästä nyt puhumattakaan.
Olen oikeasti koko ajan peloissani ja ahdistunut, että mitä jos se osuu omalle kohdalle ja pohdin mielessäni, millä eri tavoilla voisin lopettaa sen itse jos tilanne kävisi sellaiseksi ettei enää voi elää.
Minua pelottaa käydä koulussa koska siellä on jatkuvasti karanteeniuhka päällä, ja altistumisia on ollut viime viikkoina useita. Poissaoloja on kertynyt paljon, mutta ainakin toistaiseksi olen säästynyt karanteenilta.
Jos joutuisin perhekaranteeniin, en tiedä olisiko minulla enää mitään elämää sen jälkeen. Tuskin olisin enää siinä kunnossa että voisin palata kouluun tms. enkä välttämättä selviäisi siitä edes hengissä.
Sanokaa nyt joku etten ole tämän kanssa yksin. Tuntuu niin pahalta elää jatkuvassa pelossa ilman tietoa siitä milloin tämä loppuu.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotona ole pakko olla, ei kukaan sitä karanteenia valvo.

Vierailija
2/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on päässä vikaa, jos parin viikon kotona olo aiheuttaa tuollaista. Kannattaa ottaa yhteyttä psykologiin ja keskustella ongelmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona oleminen pelottaa noin paljon, niin sinun kannattaa puhua siitä luotettavalle aikuiselle. Löytyisikö sieltä.koulusta vaikka joku opettaja? Tai kouluterveydenhoitaja?

Vierailija
4/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Olen eronnut päihdeongelmaisesta exästäni mutta me asutaan vielä yhdessä, koska meillä on määräaikainen vuokrasopimus ja rahat tiukilla. Pelkään että pääni hajoaa, jos joudun karanteeniin samaan aikaan exäni kanssa. Me riidellään muutenkin jatkuvasti ja siitä tulee karanteenissa ihan mahdoton.

Vierailija
5/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siellä kotona nyt niin kauheaa on. Ulkoilet sen ajan minkä muutoinkin olet poissa. Kyllä ulkona saa olla.

Vierailija
6/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on päässä vikaa, jos parin viikon kotona olo aiheuttaa tuollaista. Kannattaa ottaa yhteyttä psykologiin ja keskustella ongelmista.

Ei vaan terkkariin, opettajaan, tai tekee itsestään lasun jos kerta väkivallanuhkaa kokee kotonaan.

Vierailija
7/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karanteenissa ei ole kyse mistään "parin viikon kotona olosta" vaan sen on viranomaisten määräämä pakkotoimi, jossa ihmisen liikkumisvapaus viedään.

Tuolta voit lukea lisää tietoa karanteenista ja sen vaikutuksista psyykkeeseen:

https://mieli.fi/fi/blogi/karanteenin-l%C3%A4pi-kannattelee-merkityksel…

"Karanteeni voi aiheuttaa hämmennystä, vihaa ja jopa TRAUMAATTISEN KRIISIN vaiheita muistuttavia reaktioita"

"Osalla karanteeniin joutuminen aiheuttaa jälkikäteen posttraumaattisen stressin oireita. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että vielä tilanteen helpotettuakin mieleen palaa ahdistusta aiheuttavia muisti- ja mielikuvia tai karanteeniajasta näkee painajaisia"

Vierailija
8/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn pitäisi hakea itselleen apua ilman koronaakin.

Vierailija
9/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä vaan häippäisin. Eihän karanteenissa oleva ole sairas. Välttelisin ihmisiä mutta menisin vaikka puistoihin tai kaupungille.

Vierailija
10/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siellä kotona nyt niin kauheaa on. Ulkoilet sen ajan minkä muutoinkin olet poissa. Kyllä ulkona saa olla.

"Ulkoilet sen ajan minkä muutoinkin olet poissa" meinaat että opiskelija lähtee aamulla kävelylle klo 7.30 ja palaa sieltä 16-17 aikoihin, ilman että on missään vaiheessa käynyt syömässä tai vessassa? Ja keskellä marraskuuta?

Vierailija
11/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät reppuun ja pissat puskaan.

Vierailija
12/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatto vielä mukaan, niin voi lepäillä. Sen, alustan ja makuupussin voi jättää vaikka jätesäkissä metsään, kuusen alaoksien peittoon.

Vierailija
13/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan terkkariin, opettajaan, tai tekee itsestään lasun jos kerta väkivallanuhkaa kokee kotonaan.

Eihän aloituksessa puhuttu mitään väkivallan uhasta, vaan hän sanoi, ettei tiedä kestääkö sitä ja onko hänellä enää mitään elämää karanteenin jälkeen.

Vierailija
14/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni se stressaa silleen, että olen tykännyt elää elämää niin, että aina on joku kiva reissu yms mitä odottaa. Nytkin eletään ja toimitaan suht normaalista, mutta kaikki lähdöt on ns.äkkilähtöjä uimahallia myöten kun mitään ei viiti varata jos joku joutuu karanteeniin🙈 1lapsista on tähän mennessä joutunut olemaan karanteenissa, mutta sehän ei meihin muihin vaikuttanut ja hänkään ei lopulta saanut koronaa.

Vierailija
15/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole nykyään 10 päivää?

Vierailija
16/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet ainoa nuori, jolle korona-aika käy mielenterveyden päälle. Itsemurhat lisääntyivät keväällä, ja pahoin pelkään että nuorten mielenterveyspalvelut ylikuormittuvat kun tämä kaikki on ohi.

Vierailija
17/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi muuttaa omia asenteita jos parin viikon paikallaanolo tuntuu jo ajatuksena noin kamalalta. Ette ole normaaleita vaan vakavasti sairaita. Korona ei todennäköisrsti ole suurin uhkanne.

Vierailija
18/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole nykyään 10 päivää?

Perhealtistuksessa se on edelleen 14vrk, ja kuten ap jo sanoikin niin perheen karanteeni alkaa alusta joka kerta kun uusi perheenjäsen sairastuu.

Vierailija
19/19 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippumatto vielä mukaan, niin voi lepäillä. Sen, alustan ja makuupussin voi jättää vaikka jätesäkissä metsään, kuusen alaoksien peittoon.

Riippumatto marraskuisessa metsikössä, ah kun kuulostaa mukavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän