Mustat Lesket -sarja?
Telkkarissa pyörii nyt tuo mainos jossa soi Jenni Vartiaisen (kerrankin hyvän kuuloinen ;) ) biisi ja jossa kolme mustiin pukeutunutta naista. Aiotteko katsoa? Alkaa nähtävästi Nelosella 10.3.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:54"]Pihla Viitala on Sari Havaksen näyttelijäex-miehen (jonka nimeä en juuri nyt muista) tytär ja Kerkko Koskisen ex-vaimo.
[/quote]
Sari Havaksen ex-miehen tytär on Pihla Penttinen (näyttelijä hänkin) ja tässä sarjassa esiintyvä Pihla Viitala on Kerkko Koskisen ex. Viitala on näytellyt ainakin elokuvissa Rööperi ja Veijarit.
[/quote]
Onpa siinä ex-kunniaa kerrakseen.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:54"]
Pihla Viitala on Sari Havaksen näyttelijäex-miehen (jonka nimeä en juuri nyt muista) tytär ja Kerkko Koskisen ex-vaimo.
[/quote]
Ei vaan Pertti Sveholmin (Havaksen ex) tytär on Pihla Penttinen, ei Viitala. Aivan eri henkilö.
Katselin ensimmäisen osan ja yllätyin myönteisesti.Minunkin mielestäni nykysarjojen näyttelijöiden puhe on usein käsittämätöntä muminaa,mutta nostiko sitten jännittävä aihe tasoa,aion todella katsoa.Ensimmäisen osan katselen varmaan uudelleen,että alkukuva tilanteesta hahmottuu selkeäksi.Minulla meni puolisot ensin keskenään sekaisin,Rundmanin ja tämän Vandan tähdittämät ovat heistä vanhemmat parit,ja kaksi muuta on nuorempia.En myöskään ajattele epätasa-arvoisesti,että entäs jos asetelma olisi toistepäin.Minulle sama,mitenpäin.Tässä käsitellään aihetta,miten kovia kokeneet ja kärsivät osapuolet menettävät kontrollinsa,ahneus ja kylmä luonne täytyy toki olla,ei kukaan ihan tavallinen ihminen tuohon voisi ryhtyä.Ja onko tosiaan miesten ilkeys niin todellista,vai onko siihenkin joku syy alunperin vaimojen puolelta.Nähtäväksi jää,mitä selviää.
Ongelma ei ole siinä ettei näyttelijät osaisi puhua vaan siinä, että Suomessa ei osata tehdä ääniraitoja.
Katsokaa televisiosta vaikka Varekset, äänentasot heittää junalattomasti, puheesta ei saa selvää, aivan karmeeta.
Suomalaiset näyttelijät taas sitten ylinäyttelee, koska meillä ei ole vieläkään opittu, että on eri asia näytellä lavalla kuin mitä valkokankaalla. Vikahan on ennen kaikkea ohjaajissa, jotka eivät osaa hommaansa, näyttelijä tekee mitä ja miten ohjaaja käskee.
Tekstitv sivu 333 oli suurena apuna, kuulossakin on vähän vikaa ja tuollainen suttu ei enää tahdo kuulua. Mutta ohjelma oli viihdyttävä ja verrattuna siihen miten vähän nyt tulee telkusta tuonkaan tasoista ohjelmaa, niin ykkösluokkaa. Huomasitteko, että yksi mies oli ainakin jäänyt eloon, aika paha.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 02:23"]
Kertoo kai naisista joiden miehet on yhdessä jossain hämärissä bisneksissä ja nämä naiset päättää sitten murhata heidät....?
[/quote]
Miksi tää kuulostaa ihan tosi tutulta? Eikö ollut joku amerikkalainen kasarisarja, jossa oli sama juoni? Onko tää sen suomalaislämmitys?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 02:23"]
Kertoo kai naisista joiden miehet on yhdessä jossain hämärissä bisneksissä ja nämä naiset päättää sitten murhata heidät....?
[/quote]
Miksi tää kuulostaa ihan tosi tutulta? Eikö ollut joku amerikkalainen kasarisarja, jossa oli sama juoni? Onko tää sen suomalaislämmitys?
[/quote]
Haa, googlasin itse ja löysin ja putkahtipa se sitten muutenkin mieleeni. 80-luvulla tuli telkusta brittisarja Leskien keikka. Se on nyt näköjään DVD:nä myynnissä nimellä Lesket. Tää uusi on varmaan sama juttu.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 04:50"]
En katso. Kaikki suomalainen tv-draama on paskaa.
[/quote]
Hitsi, olen samaa mieltä. Olen surullinen kun nykjydraama on jotenkin ylinäyteltyä. Joskus 80-90 luvulla tuli vielä katsottavia, mikälie muuttunut? Osaako joku teistä sanoa!
Juteltiin kavereiden kanssa että miksi suomalaiset draamasarjat ovat yleensä niin ylinäyteltyjä, epäuskottavia, teennnäisiä. Sitten alettiin muistelemaan että onko ollut mitään hyviä pitkään aikaan, ja tällainen todella hyvä minisarja muistui eräälle mieleen 80-luvun lopulta ja muistin sen itsekin hetken kuluttua kun puhuttiin siitä sen juonesta, muistatteko tämän?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Painajainen_(televisiosarja)
Muistaakseni aika pelottavakin.
Lisätkää tuo viimeinen sulku siihen ylempään linkkiin selaimessa, jostain syystä se ei kopioidu tuohon vaikka kahteen kertaan yritin.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 10:23"]
Mä en tuntenut ketään noista naisnäyttelijöistä ennestään, kaikki ihan oudon näköisiä. Mikä tekee heistä huippunäyttelijöitä?
[/quote]
Oletko siis teatteriharrastaja tai peräti teatterikulttuurin ammattilainen...
Wanda Dubiel on tehnyt jo tähän mennessä mittavan teatteriuran (12 vuotta kansallisteatterissa), lisäksi suuremmalle yleisöllekin tuttu monista tv-sarjoista, esim. Harvoin tarjolla jatko-osineen (loistava rooli stereotyyppisenä lähiö-yh:na), Roba, Ketonen Myllyrinne jne.
Pihla Viitala lienee monille nimenä tuttu, vaikkei teatteria, elokuvia tai tv:n sarjoja olisi koskaan katsonutkaan.
Se yksi tyttö Malla Malmivaara, täytyy sanoa, että itsekin muistan hänet parhaiten siitä laktoosittoman maidon mainoksesta, jossa "mun tartteekin lähtee pitämään yks puhe..". Näyttelijän työn yksi aspekti on se, että ei joka roolissa tarvitse olla saman tai itsensä näköinen.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 10:23"]
Mä en tuntenut ketään noista naisnäyttelijöistä ennestään, kaikki ihan oudon näköisiä. Mikä tekee heistä huippunäyttelijöitä?
[/quote]
Pihla Viitalalla taitaa olla joku kansainvälinen elokuva-alan palkinto, hänhän on näytellyt oikein Hollywood-tuotannossakin.
Ohjaajien ja yhden käsikirjoittajan (Johanna Hartikainen) perusteella ei ehkä ole aivan pas.. siis huono. Aion katsoa siis ainakin ekan jakson.
Painajainen oli tosi hyvä sarja! Jännittävä,vähän yliluonnollinen.
Eikös leskien keikassa ollut ihn erilainen juoni?! Naiset teki jonkun pankkiryöstökeikan joka kuolleilta miehiltä jäi tekemättä tai jotain sellaista?
Samaa tekijäkaartia näköjään kuin Helpossa elämässä, se oli ihan ok "suomalaiseksi". Vaikka ei ihan niin tyvä kuin Tahdon asia, joka oli mun mielestä kyllä ihan huippu :D
En tuota Painajainen -minisarjaa muista. Mieleen tuli kuitenkin toinen suomalainen sarja (80- tai 90-luvulta), josta en muista mitään muuta kuin sen, että sarjaan liittyi jokin rikos (murha?) sekä sellainen ihan saakelin pelottava joulupukkinaamari. Katsoin sitä lapsena ja jäi ikuiset traumat niitä naamareita kohtaan. :D
Pihla Viitala on Sari Havaksen näyttelijäex-miehen (jonka nimeä en juuri nyt muista) tytär ja Kerkko Koskisen ex-vaimo.
Mua hävettää se mainos. Suomalaiset ei vaan osaa. Ja se biisikin on paska.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:54"]Pihla Viitala on Sari Havaksen näyttelijäex-miehen (jonka nimeä en juuri nyt muista) tytär ja Kerkko Koskisen ex-vaimo.
[/quote]
Sari Havaksen ex-miehen tytär on Pihla Penttinen (näyttelijä hänkin) ja tässä sarjassa esiintyvä Pihla Viitala on Kerkko Koskisen ex. Viitala on näytellyt ainakin elokuvissa Rööperi ja Veijarit.