Palstan DIY - porukka tänne: vaatekaappin ovien tuunaus! Vinkkejä ja kokemusta kaivataan!
Minulla on vanha liukuovikaapisto, ovet jotain Maskun levykamaa. Ts . aika ruma kaappi siis. Se on kuitenkin hyvän kokoinen, ehjä ja toimiva, niin en tuon ovien ulkonäön takia haluaisi muuten ok kaappia heivata pois. Olen miettinyt kahta vaihtoehtoa:
1. Tapetoisin ovet (liisteri, tapetti, joku pinnoite päälle, että kestää???)
2. Laittaisin oviin jonkun pellavakankaan (miten tämä käytännössä tehdään?)
3. Olisiko teillä joku hyvä vinkki, miten tuunata?
Eli miten tuon tapetin kanssa - päälle joku lakka? Vai alkaako tapetti kupruilla? Pitääkö laittaa joku kuitutapetti? Entä kangas, eikö sekin pitäisi käsitellä päältä jotenkin, että pystyy esim. tarvittaessa pyyhkimään?
Muovikalvo-juttuihin en oiken lämpene, joten jos jotain muita ehdotuksia löytyy, niin kertokaa ihmeessä!
Kiitokset etukäteen, t. Ap
Kommentit (7)
Vaikea sanoa kun ei näe tai tiedä kämppäsi muuta tyyliä. Tapetointi kuulostaa oudolta, vai onko ovissa siis jonkinlaiset kehykset vai ovatko täysin sileät? Tökkiikö väri vai kuvio? Maalaus?
Mites ihan maalaus? Tapetti ei välttämättä kesta liukuovissa. Toki, jos laittaa jonkin decoupage-lakkauksen päälle.
Heti tuli mieleen puutalobaby-blogi, ne oli tapetoinut kaapin ovet ja ilmeisesti on toiminut. Linkinkin löysin kun on mun suosikkiblogi: https://www.puutalobaby.fi/uutta-leikkihuoneessa/
Miten olis paksut verhot ovien tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa kun ei näe tai tiedä kämppäsi muuta tyyliä. Tapetointi kuulostaa oudolta, vai onko ovissa siis jonkinlaiset kehykset vai ovatko täysin sileät? Tökkiikö väri vai kuvio? Maalaus?
Ovissa on sellaiset harmaat metallilistat, koska ovat liukuovet. Muuten ihan sileät, jotain pinnoitettua lastulevyä. Väri on sellainen tasainen totaalisen mitäänsanomaton tunkkaisen valkoinen. Tuollaiseen pinnoitettuun levypintaan oikein mikään maali ei levity kauniisti.
En niinkään kaipaa väriä, vaan jotain, millä mokomat pahvikaapit näyttäisivät esteettisemmiltä.
Kiitos tuosta decoupage -vinkistä! Sillä voisi ehkä esim. sen pellava- tai juuttikankaan kiinnittää oviin ja lakata päälle? Tulisi vähän sellainen boho-kaapisto?
Täällä taidetaan enemmän sitten teettää tällaiset jutut tai ostaa uudet kaapit vaan. Olisiko näin illalla puuhaihmisiä av:lla...?
Ap