Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että näissä suhteissa joissa toinen on narsisti, se

Vierailija
08.11.2020 |

on aina mies. Olisi kiva kuulla joskus miehen kokemuksia narsisti-naisesta. Millainen on parisuhde tällaisen kanssa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan se narsisti on yleensä se joka syyttää toista narsistiksi. Joku hyökkäys on paras puolustus -reaktio?

Vierailija
2/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kysellä jollain sellaisella palstalla, jossa käy parisuhteessa olevia miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on yleisempää miehillä. 

Vierailija
4/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka käy terapiassa ja on lääkityksellä on uhri. Sen kummempaa tietoa ei tarvita. Se kumpi selviää erosta hyvänvointisena ja seesteisenä on narsisti. Eihän narsistilla on suhteessa mitään tunteita niin ei ole mitään mikä hajoaisi. Narsistilla on aina hovi jota käyttää uhrin kiduttamiseen ja kiusaamiseen, manipulointiin ja todellisuuden vääristämiseen. Näitä ei ole uhrilla. Narsismi on yleisempää miehillä kuin naisilla. 

Vierailija
5/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on naisvaltainen palsta, joten siksi narsistikokemuksetkin ovat useimmiten (hetero)naisilta. Naisten narsismia ei aina lisäksi tunnisteta niin helposti kuin miesten narsistisuutta, vaan se voidaan sekoittaa esim. epävakaaseen persoonallisuushäiriöön tai "prinsessasyndroomaan". Toki narsistinen persoonallisuushäiriö ja narsistiset piirteet ovat keskimäärin harvinaisempia naisilla kuin miehillä mutta eivät olemattomia.

Vierailija
6/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on naisvaltainen palsta, joten siksi narsistikokemuksetkin ovat useimmiten (hetero)naisilta. Naisten narsismia ei aina lisäksi tunnisteta niin helposti kuin miesten narsistisuutta, vaan se voidaan sekoittaa esim. epävakaaseen persoonallisuushäiriöön tai "prinsessasyndroomaan". Toki narsistinen persoonallisuushäiriö ja narsistiset piirteet ovat keskimäärin harvinaisempia naisilla kuin miehillä mutta eivät olemattomia.

Onkohan se oikeasti edes harvinaisempaa naisilla? Itse tunnen kaksi naisnarsistia ja voin kyllä vakuuttaa että kumpikin tietää olevansa narsisteja, eivätkä ikinä menisi jonnekkin tilastoitavaksi asiasta. Ovat älykkäitä, pyörittävät lääkärit ja muut ammattilaiset pikkusormen ympärille ja kun lisäksi on tuo yleinen käsitys että naiset ei ole narsisteja, niin ovat oikeasti aika voittamattomia.

Vierailija
7/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se oikeasti edes harvinaisempaa naisilla? Itse tunnen kaksi naisnarsistia ja voin kyllä vakuuttaa että kumpikin tietää olevansa narsisteja, eivätkä ikinä menisi jonnekkin tilastoitavaksi asiasta. Ovat älykkäitä, pyörittävät lääkärit ja muut ammattilaiset pikkusormen ympärille ja kun lisäksi on tuo yleinen käsitys että naiset ei ole narsisteja, niin ovat oikeasti aika voittamattomia.

Kumpikin näistä naisista syyttää kaikkia exiään narsisteiksi.

Vierailija
8/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaat ja läheisriippuvat tarjoavat narsistille narsistista lähdettä, joka taas ylläpitää ja vahvistaa suhdetta narsistin kanssa. Toki naisnarsisteja löytyy, mutta luulen että näiden tunnistaminen on haastavampaa. Naiselle tyypillisempää on tuo draamailu ja kultaisten kulissien ylläpito - näissä suhteissa mies on ehkä enemmänkin se vaimoaan palvova ja alistuva tohvelisankari.

Vierailija
9/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka käy terapiassa ja on lääkityksellä on uhri. Sen kummempaa tietoa ei tarvita. Se kumpi selviää erosta hyvänvointisena ja seesteisenä on narsisti. Eihän narsistilla on suhteessa mitään tunteita niin ei ole mitään mikä hajoaisi. Narsistilla on aina hovi jota käyttää uhrin kiduttamiseen ja kiusaamiseen, manipulointiin ja todellisuuden vääristämiseen. Näitä ei ole uhrilla. Narsismi on yleisempää miehillä kuin naisilla. 

Todellakin. Narsisti on se, jolla on jo uusi puoliso katsottuna eron varalle. Hän ja hovinsa jatkaa uhrin kiusaamista vielä eron jälkeenkin. Narsisti ei suostu tulemaan terapiaan haukuttavaksi.

Vierailija
10/30 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurittakaa sitä hovia säälittä. Narsistia on vaikea voittaa, mutta hoviväelle on kiva antaa turpiin.

Vierailija
11/30 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Olen yksi narsistisen parisuhdelihamyllyn läpikäynyt - ja saanut valtavaa apua vertaistuesta, terapiasta sekä  ammattilaisten ja kokemusasiantuntijoiden matskuista; ja aloin miettiä, josko voisin laittaa myös oman panokseni likoon. Niinpä käynnistin viime kuussa taloudellista hyötyä tavoittelemattoman Youtube-kanavan (+FB) 'Narsisti vs. minä', josta toivon olevan hyötyä heille, jotka ovat joko yhä narsistisessa parisuhteessa tai sellainen on historiassa. Toipuminen on pitkä prosessi, jossa muiden ihmisten avulla on suuri osuus. Toivottavasti löydän tätäkin kautta juuri ne ihmiset, kenelle tämä matsku resonoi. Kaikkea hyvää eloonne toivoilee Kirsi Toinintytär. https://www.youtube.com/channel/UCUA9IzlEdYYBpC-lOh_UEmA/videos

Vierailija
12/30 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi Toinintytär kirjoitti:

Moi! Olen yksi narsistisen parisuhdelihamyllyn läpikäynyt - ja saanut valtavaa apua vertaistuesta, terapiasta sekä  ammattilaisten ja kokemusasiantuntijoiden matskuista; ja aloin miettiä, josko voisin laittaa myös oman panokseni likoon. Niinpä käynnistin viime kuussa taloudellista hyötyä tavoittelemattoman Youtube-kanavan (+FB) 'Narsisti vs. minä', josta toivon olevan hyötyä heille, jotka ovat joko yhä narsistisessa parisuhteessa tai sellainen on historiassa. Toipuminen on pitkä prosessi, jossa muiden ihmisten avulla on suuri osuus. Toivottavasti löydän tätäkin kautta juuri ne ihmiset, kenelle tämä matsku resonoi. Kaikkea hyvää eloonne toivoilee Kirsi Toinintytär. https://www.youtube.com/channel/UCUA9IzlEdYYBpC-lOh_UEmA/videos

Erosin pitkästä parusuhteesta muutama vuosi sitten. Pahimman erotuskan jälkeen lähdin etsimään itselleni uutta kumppania, koska halusin jakaa elämän jonkun ihmisen kanssa. Ihan alussa tapailin vähän aikaa narsistia. Onnekseni hän oli niin ilmeinen, että lopetin suhteen lyhyeen. En olisi koskaan voinut kuvitella, että tällä elämänkokemuksella menen tuohon ansaan uudelleen. Kaikki narsistit ovat kuitenkin siinä narsismissaan jollakin tavalla erilaisia. Tuo toinen kokemus, vaikka sekin jäi onnekseni kohtuullisen lyhyeksi, sai kuitenkin minut niin hämilleni, että olen sen jälkeen etsinyt tietoa narsismista lukemattomista lähteistä. Olen hakenut loputtomasti selitystä kumppanin käytökselle ja myös omalle sokeudelleni hänen toimiinsa.

Onnekseni luotin intuitiooni, koska sisimmässäni tiesin jo ensitapaamisella, että tuo ihminen ei ole hyväksi minulle. Sama tuli, joka mukavasti lämmittää, myös polttaa.

Tietoa on onneksi runsaasti tarjolla.

Kirsin videot kertovat selkeästi, mistä on kyse ja miten siitä voi selvitä. Suosittelen.

Vierailija
13/30 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikanaan palvelualalla työkaveri, jonka sanoisin olevan narsisti. Hän oli nainen.

Hän yritti kontrolloida koko työyhteisöä. Hän kertoi itsestään asioita, joiden oli tarkoitus herättää ihailua, että hän saisi ihmiset töissä alamaisikseen. Kun hän ei saanut minua, hän yritti kääntää toista työkaveria minua vastaan asiasta, jonka olin sanonut hänestä siten että se olisi vaikuttanut pahantahtoiselta. Hän ei halunnut keskustella mistään ristiriitatilanteista.

Hän kertoi (myöhemmin selvisi) paikkansa pitämättömiä asioita. Valehteli vanhempiensa ammatin, että hän vaikuttaisi hienommalta kuin on. Hän myös väitti olevansa parisuhteessa miehen kanssa, jolla oli ammatti alalla, jota tuo toinen työkaveri ihaili. Lopulta paljastui, että hän ei ollut enää suhteessa tuon miehen kanssa.

Hän alkoi pomputtaa työyhteisöä. Kun hänet irtisanottiin, hän uhkaili esimiestämme.

Vierailija
14/30 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen kaltoinkohtelu parisuhteessa on paljon yleisempää kuin varsinainen persoonallisuushäiriötasoinen narsismi. Se muista parisuhdeväkivallan muodoista poiketen kohdistuu puolison koko persoonaan ja sen kaikkiin puoliin, kumppani halutaan pelkistää oman itsen jatkeeksi ja kieltää kaikki omat jutut. Miehet varsinkin syyllistyvät tällaiseen käytökseen, jos ovat mallista oppineet ajattelemaan, että se on heidän oikeutensa ja hyväksyttävää. Osalla tietysti on se narsistinen ph, mutta voi olla muita häiriöitä tai puhdas asennevamma.

Se varsinainen häiriö sitten edellyttää sitä jatkuvaa huomiontarvetta ympäristöltä, tämä on se piirre, joka erottaa narsistisen ph:n muista häiriöistä. Ja tilastollisesti naiset ovat saamassa miehiä kiinni, ennen tämä kyllä oli leimallisesti miesten häiriö.

Vierailija
15/30 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten tuli se tanskalainen elokuva "kauhea nainen". Siinä on yksi esimerkki. 

Vierailija
16/30 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on yleisempää miehillä. 

Narsismi on yhtä yleistä miehillä ja naisilla.

Vierailija
17/30 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yläasteella ystävä (tyttö) , joka oli narsisti. Valehteli, juoruili, manipuloi ja hyväksikäytti kaikkia muita ihmisiä. Riidankylväjä, joka piti minutkin tiukasti hovissaan juuri niin kauan kuin siitä oli hänelle hyötyä. Hän oli superlahjakas monella osa-alueella ja jos joku toinen oli jossain hyvä, hän vähätteli ja mitätöi tuon taidon arvon. En tietenkään tiennyt silloin narsismista mitään. Vasta nyt, vuosia myöhemmin, olen tuon oivaltanut. Monen vuoden ystävyys loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin. Syvällä sisimmässä ehkäpä tiesin totuuden hänestä, enkä onneksi koskaan uskoutunut hänelle täysin. Se koitui pelastuksekseni.

Vierailija
18/30 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jännä tuo aavistus, että ei uskalla täysin antaa itsestä kaikkea ilmi (siis jos ei olla parisuhteessa). Eli se aavistus on, että narsisti on epäluotettava. Onneksi aikanaan toimin niin itsekin. Todella iso hatunnosto niille, jotka selviävät selväjärkisinä narsistisesta parisuhteesta. Se on niin kokonaisvaltaista tuhoa, mitä se voi aiheuttaa.

Vierailija
19/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keskustelijat lienevät psykiatreja, koska kriteeristö täyttyy ja diagnooseja sataa.

Vierailija
20/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koette, kun Iiristä lobataan sisäministeriksi palstalla? En sano hänestä mitään mutta onko hännystelijöiden hovi etsimässä aurinkonarsistia?