Mä oon ihan ulalla!? Nettiliittymä puhelimeen
Onko olemassa sellaista liittymää, jolla voi soittaa ja käyttää internettiä ilman erillisiä käyttömaksuja tai -rajoitteita hinnaltaan max 20 euroa kuukaudessa?
Kommentit (7)
2. Ool rait, elikkä vanha netitön sim-kortti vaihdetaan netilliseen, mutta maksu pysyy samana kuin tähän asti, ymmärsinkö oikein? ap
Hmm, joo. Kun vaihdat liittymää, saat uuden sim-kortin myös kyllä. Maksu riippuu tietysti siitä, minkähintainen liittymä sinulla on nyt ja minkä liittymän päätät ottaa tilalle, mutta kk-maksun lisäksi netin sisältävään liittymään ei siis tule netin käytöstä enää mitään lisämaksuja :)
Eli siis saat käyttää nettiä niin paljon kuin haluat sen kuukausimaksun hinnalla.
^ Jeps, siis samalta operaattorilta on ajateltu liittymää kysyä, eli siis tällä hetkellä liittymä ei kata internettiä vaan pelkästään puhelut ja tekstiviestit. Olen vain itteksein ajatellut, että saman hintaisen jos sais. ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:56"]
2. Ool rait, elikkä vanha netitön sim-kortti vaihdetaan netilliseen, mutta maksu pysyy samana kuin tähän asti, ymmärsinkö oikein? ap
[/quote]
No ei sitä sim-korttia tarvitse vaihtaa :D Ymmärsit aivan väärin. Maksu riippuu tietenkin siitä mikä on operaattorin hinnoittelu. Mutta liittymällesi voidaan kytkeä nettipaketti jolloin netistä menee kuukausimaksu. Soita operaattorisi asiakaspalveluun ja kysy vaihtoehtoja.
No sanoisin kyllä, että liittymien vertailu kannattaa tehdä ihan netissä, eikä maksaa asiakaspalveluun puhumisesta... ja kannattaa vaihtaa kokonaan liittymä vaikka sen tekisi vanhan operaattoron sisällä, eikä ottaa vanhan liittymän päälle nettiä. Se tulee todennäköisesti vaan huomattavasti kalliimmaksi. Tosin en oo kyllä varma, onko se edes mahdollistakaan.
Lähes kaikkiin liittymiin kuuluu nykyään rajoittamaton datan käyttö eli nettiliittymä kiinteällä kk-maksulla. Esim. DNA:lla taitaa olla vielä tarjous Rajaton-liittymästä, johon kuuluu 20mbit netti ja rajaton määrä puhetta ja tekstiviestejä 19,90 e/kk. Vuoden oli tällä tarjoushinnalla, mutta sittenhän sen vpi vaihtaa toiseen. Saunalahdella myös samanhintaisia liittymiä tarjolla. Ja hitaamalla netillä saa liittymiä varmaan jo reilulöa kympillä kuulaudessa.