Kuinka usein esim. auto-onnettomuuksissa halvaantuu? tietoa kellään?
Eli kuinka yleistä tuollanen on? riippuu varmasti onnettomuuden laadusta jne.. mutta noin yleisesti. Tilastoja esimerkiksi tai jotain.
Se on jännä kun haaveilee omasta lapsesta, alkaa pelkäämään kaikenlaista. Pelkään esim. että omalle tyttärelle kävisi noin. Jos annan hänelle esimerkiksi tietyn tyyppisen nimen. Koska tiedän muutamankin tai parin aika lailla saman nimisen naishenkilön jotka ovat halvaantuneet onnettomuudessa johon on liittynyt auto mutta kumpikaan ei ole voinut itse vaikuttaa mitenkään olennaisesti siihen tapahtumaan. Ainut että olisi pitänyt jäädä neljän seinän sisälle kotiin jos olisi meinannut siltä välttyä... ja kolmas naista henkilöistä ei ole halvaantunut, mutta saman niminen on ollut hänkin ja hänellä on ollut lapsuudessa kuitenkin selässä vikaa ja joutunut käyttämään pyörätuolia.
Kommentit (15)
up.
En löytänyt eilen mitään tilastoja ainakaan..
Ap jatkaa:
Pelkään esim että tyttäreni päätyy nuoruudessa joidenkin hulivilien kyytiin (rattijuoppojen, huumeidenkäyttäjien, muiden päihteiden vaikutuksen alaisena selvästi ajavien henkilöiden kyytiin.) koska mä itse olin tällänen hulivili nainen ja pyörin nuorempana just tällästen miesten kanssa. Pelkään jostain syystä et just tyttärelleni kävisi noin, enkä onnistuisi edes estämään sitä kasvatuksella. Neuvomalla että tuollaisten kyytiin ei saa mennä jne.
Ap jatkaa:
En kestäisi tuollasta, koska itselläni on ollut elämässä jo tarpeeksi rankkaa nuoruudessa ennen miestä ja lapsia, että olen kärsinyt henkisesti, mutta fyysisestikkin aivan liikaa. Siksi toivon olevani lapsilleni parempi vanhempi ja tarjoavani paremman, onnellisen, tasapainoisen perusperheen ilman kummempia ja normista poikkeavia vastoinkäymisiä. Toivon myös lapsilleni kaikin puolin parempaa omaa elämää. Että he olisivat perus suosittuja, pärjäisivät elämässään, eikä heidän elämäänsä tulisi niin suuria ja normista poikkeavia vastoinkäymisiä mitä minulla oli, normaaleilla vastoinkäymisillä tarkoitan esimerkiksi eroa parisuhteesta ja riitoja eri-ihmissuhteissa toisten henkilöiden kanssa jotka saadaan kuitenkin sovittua tai sitten ei, mutta jos ei niin sen jälkeen jätetään se ihminen kuitenkin kokonaan rauhaan.
Googleta kaikki, onnettomuudet, nimet ja oma mielenterveytes!
On varmasti ihan luonnollista olla huolissaan omasta lapsestaan, ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Itsekin murehdin ehkä keskivertoa enemmän omista taustoistani johtuen. Mutta ei sitä lasta voi silti pumpuliin kääriä, niin tekemällä voi pahimmillaan vain lisätä riskiä siitä että jotain tapahtuu. Kokeilemalla rajojaan lapsi oppii.
Kenties ulkopuolisesta keskusteluavusta voisi olla sinulle hyötyä, kun tuntuu että olet tietyllä tapaa jäänyt ajatuksissasi "menneisyytesi vangiksi"? Ymmärrän tämän kyllä hyvin - kun tarpeeksi on satanut pskaa niskaan, sitä tavallaan jää pysyvään valmiustilaan odottamaan aina pahinta kaikessa.
Jep, 7. Olen sinun kanssasi samaa mieltä. :)
Tuntuu vaan että meidän suvussa ja mulle on käyny niin paljon kaikkea epäonnisuutta ja pahaa, että minä olen oikeasti alkanut uskoa johonkin karman lakiin, huono-onnisuuteen, kiroukseen...
Koska en voi enää järjellä käsittää.
Ja pelottavia on tosiaan nuo "vaiston varassa" tulevat tuntemukset että oma lapsi esimerkiksi halvaantuu! tuli ääni vaan päähän sanomaan ihan yhtäkkiä niin outoja asioita.. että en tiiä ees, mihin ne pitäis yhdistää.
Tiiän että näihin "huono-onnisiin" asioihin löytyy myös ihan järkevät selitykset. Siis loogisesti ja järjellä ajateltuna. Asioillahan on aina syy ja seuraus suhteensa, niin huonoissa kuin hyvissäkin asioissa. Mutta silti..
Sun ap kannattaisi mennä juttelemaan mielenterveysasioista asiantuntijan kanssa ennen kuin alat hommata lasta. Sulla on selvästi ongelmia pääsi kanssa, ja ne pitäisi saada kuntoon ennen äitiyttä. Tuollaiset aavistukset ja pelot tuossa mittakaavassa eivät ole normaaleja, eikä olisi oikein lasta kohtaan, että sinulla ei ole kaikki kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 09:50"]
Sun ap kannattaisi mennä juttelemaan mielenterveysasioista asiantuntijan kanssa ennen kuin alat hommata lasta. Sulla on selvästi ongelmia pääsi kanssa, ja ne pitäisi saada kuntoon ennen äitiyttä. Tuollaiset aavistukset ja pelot tuossa mittakaavassa eivät ole normaaleja, eikä olisi oikein lasta kohtaan, että sinulla ei ole kaikki kunnossa.
[/quote]
Niin tiedän. Koitan ajatellakin että esim. kun mulle tulee noita harhoja. Niin ekan kerran kun tuli harhoja (ei liittynyt tähän aiheeseen.) niin olin sillon kärsinyt pitkään unettomuudesta ja ajattelin että niitä tulee nyt yllätys yllätys sitten väsymyksen seurauksena.. aivan järkevä selitys.
Ja nyt toisella kerralla, olin kanssa nukkunut vähän huonosti. Joten väsymys voisi olla selitys tuohonkin outoon harhaan, eikä mikään vaisto..
Mä nyt haluaisin kuitenkin tilastollista tietoa tai jotakin tietoa, kuinka todennäköistä toi mun pelko on. Vastauksia noihin kysymyksiin.
Anyone?
Käypä kysymässä asiaa yleislääkäriltä. Saat samalla vinkkejä tuohon pelkoosi.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 10:45"]
Mä nyt haluaisin kuitenkin tilastollista tietoa tai jotakin tietoa, kuinka todennäköistä toi mun pelko on. Vastauksia noihin kysymyksiin.
Anyone?
[/quote]
Ei varmasti av-mammapalstalta löydy sellaista liikenneonnettomuustilastotieteilijää, joka sulle noita lukuja tähän taikoisi. Koita googlata, vaikkakaan en sulle suosittele että yhtään enempää pohdit tätä asiaa.
Suret siis oikeasti jo lasta, jota ei ole edes olemassa! Että jos annat tietyn nimen, ja se teini-ikäisenä sattuu menemään väärään kyytiin, joka sattumalta ajaa kolarin ja just se sun olematon tytär sattumalta halvaantuu? Älä anna sitä nimeä jos liität siihen niin vahvat pelot.
No kun tässä on ongelmana se, että kun EN TAJUA miksi pelot edes SIIHEN nimeen liittyy!
Koska,
Se ei ole kuitenkaan samanlainen tai samanlainen edes tyyliltään kuin näillä halvaantuneilla henkilöillä sattui olemaan!
Mutta se alkaa samalla kirjaimella.
Ja olen tykännyt tämän tyyppisistä nimistä aina, ne tuntuu omalta, siksi tykkäisin antaa juuri sen.
Mutta vituttaa, että minun pääni saa aina näitä ihme päähänpistoja ja pelkokohtauksia... joissa ei ole välttämättä edes mitään järkeä!
Ja aion kyllä googlesta tutkia tätä asiaa. En ole vielä kerennyt. Ajattelin jos täällä olisi tietoa jollain tästä asiasta. Löytäisi minulle ne tutkimukset tai olisi itse lääkäri jolla on jonkinlaista tietoa, kokemusta ja näkemystä kuinka usein esim. auto-onnettomuuksissa käy näin.
En viittisi lääkärille ihan tämän takia aikaa varata.. kun ei mitään varsinaista sairautta oo minkä takia mennä sinne vastaanotolle.