Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

täysimetinkö? teidän mielipiteenne?

Vierailija
27.02.2014 |

Vauva eii ole saanut muuta kun maitoani, mutra ensimmäiset 3kk taistelin imetyksen kanssa ja lopuksi lypsin maidot ja juotin pienelle.

Tässä on nyt ollut vääntöä, että olenko täysimettänyt vauvani 6kk vai enkö?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kenen kanssa väännät? Outoa, että ketään moinen asia edes kiinnostaa.

Mun mielestä et täysIMETTÄNYT teknisesti, jos maito tuli pullosta. Mutta jos kaikki vauvan saama maito oli sun maitoa, niin kaikki samat terveyshyödyt sai. Eli toisaalta joo.

Mutta onko täysimetykselle joku virallinen määritelmä?

Vierailija
2/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraisä, ensinnäkin: Mitä väliä sillä on?

Onhan lapsesi kuitenkin elossa ja vähintään normaalipainoinen...?

Harmi, että imetyksestä on tullut kirosana sen sijaan että olisi pitänyt merkityksensä vauvan aika lailla näppäränä ruokintametodina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetit.

Vierailija
4/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä täysimetit. Kriteerinä on mitä vauva syö, ei se miten saa syötävän suuhunsa.

Vierailija
5/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toi lasketaan täysimetykseksi. 

T. Mä en ole synnyttänyt... Mutta meillä juhlitaankin lasten maailmaantulopäivää ettei av-mammat hermostu, kun ei ne ole syntyneet...

Vierailija
6/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:50"]No kenen kanssa väännät? Outoa, että ketään moinen asia edes kiinnostaa.

Mun mielestä et täysIMETTÄNYT teknisesti, jos maito tuli pullosta. Mutta jos kaikki vauvan saama maito oli sun maitoa, niin kaikki samat terveyshyödyt sai. Eli toisaalta joo.

Mutta onko täysimetykselle joku virallinen määritelmä?

[/quote]

onhan ap imetyänyt msidon tuttipullosta! Eihän se imemättä ole lapseen siirtynyt. Maito ollut rintamaitoa kokoajan.

Vierailija
7/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni en ole täysimettänyt, mutta muutama kaverini on ruvennut ihmettelemään, kun sanonut että täysimetys ei onnistunut, mutta vauva kasvanut rintamaidolla. -AP-

Vierailija
8/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti ei ole täysimetys JOS saa muualtakin kuin rinnasta, mutta minä laskisin kyllä täsyimetykseksi :)

Vierailija
9/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:07"]

Virallisesti ei ole täysimetys JOS saa muualtakin kuin rinnasta, mutta minä laskisin kyllä täsyimetykseksi :)

[/quote]

Tämä on niin tärkeä ja kriittinen asia, joten ehdotan että perustetaan komitea, joka vähintään 3 kuukauden ajan täysipäiväisesti pohtii asiaa ja tämän jälkeen luovuttaa puolueettoman mietintönsä ministeriön virkamiehille.

Kyllähän näin kriittiseen asiaan selvyys täytyy saada!

Vierailija
10/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, googletin vähän ja löytyi määritelmiä, joiden mukaan täysimetys tarkoittaa nimenomaan imetystä. Eli ei sitä, jos maito annetaan pullosta. Vaikka olisi äidinmaitoa. Sille who oli keksinyt määritelmän "Full breastmilk feeding" kun täysimetys on "full breast feeding".

Vierailija
11/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, jos tissit venyvät vähintään 2 kertaa alkuperäisen mittaisiksi imetyksen aikana, termi kuuluu "full breast feeding with glorious outcome".