Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pääse makeanhimosta

Vierailija
27.02.2014 |

Älkää nyt aloittako sitä karppauspaasausta, mulla meni vatsa ihan kovaksi siitä kun kokeilin. Enkä syö kovin paljon leipää muutenkaan.Mutta eilenkin kävelin punnitse ja säästä putiikin-ohi, ostin 200 grammaa kaikenlaisia kuorrutettuja hedelmiä -ja söin kaikki lähes heti kotiin päästyäni. Tuli huono olo. En ole lihava, multa jää vain noiden jälkeen oikea ruoka syömättä. Tiedän ettei ole terveellistä ja heti tulee morkkis kuin alkkiksella konsanaan. Olen siis sokeriholisti. Eikä suurin osa "herkuista" edes maistu hyvältä. En esimerkiksi pidä yhtään suklaan mausta, mutta silti ahmin sitä silti. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen auta kuin cold turkey. Mitä kauemmin olet ilman sokerisia ja korkeahiilihydraattisia herkkuja, sitä helpompaa se on.

Vierailija
2/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö makeita appelsiineja ja rapeita ja makeita suippopaprikoita. Niistä saatu makeus on erilaista, kuin tahmaällöttävästä suklaasta saatu. Olin aiemmin suklaasyöppö, mutta en enää koske suklaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kokeilit karppausta, niin söitkö liikaa proteiinia? Entä liian vähän rasvaa?

Karppaus kun ei ole proteiinidietti vaan rasvadietti.

Makeanhimosta pääsee eroon lopettamalla makean syönnin.

Vierailija
4/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kuukauden karkkilakkoa! Voi helpottaa ainakin hetkellisesti. Ota kuukauden karkkilakko aina, kun tuntuu, ettei makeanhimoa voi kontrolloida. 

Vierailija
5/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:36"]

Kun kokeilit karppausta, niin söitkö liikaa proteiinia? Entä liian vähän rasvaa?

[/quote]

Ei ole pakko mätää rasva tai protskuja, jätä vaan hiilarit minimiin.

Jos menee maha kovalle, liiku enenmmän, juo enemmän ja lisää ruokaaksi kuituja esim pellavansiemenrouhetta.

Kupillinen mustaa kahvia aamulla tyhjään mahaan, se auttaa myös monella =)

Vierailija
6/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 06:52"]

Syö makeita appelsiineja ja rapeita ja makeita suippopaprikoita. Niistä saatu makeus on erilaista, kuin tahmaällöttävästä suklaasta saatu. Olin aiemmin suklaasyöppö, mutta en enää koske suklaaseen.

[/quote]

Niin ja makeanhimo ei lähde hedelmillä ja makeilla paprikoilla. Vaikka ne terveellisiä onkin.

Vierailija
7/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pääse makeanhimosta. Minä olen ollut puolisen vuotta hyvin minimaalisella makean mussutuksella, ja odottanut sitä päivää kuin kuuta nousevaa, että mieliteko edes vähän hellittäisi, mutta himot ovat ennallaan. Olen pahan luokan sokeriholisti, tunnistan itselläni sokerin kanssa paljon samoja käyttäytymispiirteitä kuin tutuilla alkoholisteilla on alkoholin kanssa.

Ei vakavassa riippuvuudessa auta kun taistella himojaan vastaan. Se on tuskallista, mutta liiallisen sokerinsyömisen aiheuttama kärsimys tulee olemaan vielä paljon pahempi. Ei kannata turhaan odottaa sitä, että himot häviävät ja elämä tuntuu muulta kuin askeesilta. Jätät vaan makeat ostamatta kaupasta. Sen hetken pystyy taistelemaan ja sitten kotona ei ole mitä mussuttaa.

Vierailija
8/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:43"]

[/quote]

Jos menee maha kovalle, liiku enenmmän, juo enemmän ja lisää ruokaaksi kuituja esim pellavansiemenrouhetta.

[/quote]

Kyllä se vaan on niin, että kun vähentää hiilareita on rasvaa lisättävä. Proteiinia ei lisätä. Rasva estää ummetusta.

Vierailija
9/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:45"]

Kaikki eivät pääse makeanhimosta. Minä olen ollut puolisen vuotta hyvin minimaalisella makean mussutuksella, ja odottanut sitä päivää kuin kuuta nousevaa, että mieliteko edes vähän hellittäisi, mutta himot ovat ennallaan. Olen pahan luokan sokeriholisti, tunnistan itselläni sokerin kanssa paljon samoja käyttäytymispiirteitä kuin tutuilla alkoholisteilla on alkoholin kanssa.

Ei vakavassa riippuvuudessa auta kun taistella himojaan vastaan. Se on tuskallista, mutta liiallisen sokerinsyömisen aiheuttama kärsimys tulee olemaan vielä paljon pahempi. Ei kannata turhaan odottaa sitä, että himot häviävät ja elämä tuntuu muulta kuin askeesilta. Jätät vaan makeat ostamatta kaupasta. Sen hetken pystyy taistelemaan ja sitten kotona ei ole mitä mussuttaa.

[/quote]

Vaikka kuinka mollaatte karppausta, niin sen avulla pääsee makeanhimosta.

Mutta sitä pitää noudattaa oikein.

Vierailija
10/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin hoikka sokeririippuvainen! Sokeri aiheutttaa mulle krapulan, ja silti syön sitä. Karppaus auttoi pääsemään eroon siitä ja olo parani huimasti. Myös laihduin, vatsan turvotus hävisi. Pikkuhiljaa palasin entiseen ruokavalioon, sokerin köyttö kuitenkin pysyi kohtuudessa. Nyt joululta karkinsyönti jäi päälle, yritän taistella sitä vastaan pitämällä vatsan täytenä, jauhamalla purkkaa ja pitämällä itseni kiireisenä. Vaikeata on! 

Vierailija
11/11 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:43"]

[/quote]

[/quote]

Kävelen tai ajan pyörällä joka päivä töihin, käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, viikonloppuisin pitkän aamulenkin ja usein vielä iltapäivä lenkin. En oikein paljon enempää ehdi liikkua, kun pitää töissäkin käydä ja kotihommat tehdä sekä harrastaa muutakin. Pellavansiemenet eivät sovi vatsalleni. Yksi syy siihen, etten liho, on juuri nämä valtavat liikuntamäärät. 

Karppaajat eivät syö hedelmiä, mutta en suostu niistä luopumaan. Syön kyllä paljon marjoja, mutta kelpuutan vain itseni poimimat ja yleensä meillä ei ehditä poimia niin paljon kuin syödään, kun nuorin poika syö myös valtavat määrät varsinkin mustikoita. 

Uinti ei mulle käy tällä hetkellä, mutta kun käy, sitten myös uin.  

Olen siis ap.