YLE: ROKOTE LOPPUNUT. "Ilman jääneet ovat omillaan." Yli 3 000 000 suomalaista vaarassa.
https://yle.fi/uutiset/3-11635577
Yli 3 000 000 suomalaista on vaarassa sairastua samanaikaisesti influenssaan ja koronaan. Keväällä nähtiin, että se aiheuttaa erittäin vaikean taudin ja suuren kuolleisuuden.
Jäitkö sinäkin ilman? :(
Kommentit (33)
Rokote=vessapaperi. Vain yksi uutinen Iltasanomiin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kilpailu uutisista on niin kovaa, että perinteisestkin mediat tehtailevat mahdollisimman raflaavia otsikoita. Ikävä kyllä.
Tämä
Eihän muinakaan vuosina rokotetetta ole koko kansalle ollut tarjolla. Tänä vuonna vain koronahysterian takia influenssarokote kelpaa tavanomaista paremmin ja siitä oikein kilpailtu. Facebookissa fiksuina pitämäni ihmiset raivoavat miten eivät saaneet "piikille" aikaa vasta kuin joulukuulle jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastusta, teho 20-70% riippuen vuodesta.
Ei tosiasiaa kannata alapeukuttaa. Ei oo mikään elämän varmasti pelastava supervoima.
Jos pari miljoona suomalaista rokotetaan, ja rokotteen teho on vaikka tuo 20% säästytään noin 40 000 influenssatartunnalta vuodessa.
Todennäköisesti vielä useammaltakin. Nuo 40 000 eivät myöskään tartuta tautia eteenpäin, mikä taas tapahtuisi ilman rokottamista. Outo ajatus, että joku on turhaa tai huono juttu, jos se ei tehoa 100 prosenttisesti.
Menossa ensi vkolla julkiselle, kuulun riskiryhmään.
Hieman ihmetytti, kun aikaa varattaessa ei kysytty riskiryhmään kuulumisesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin 2 vuotta sitten. Vielä on jäljellä ainakin 8 vuotta tehokkaampaa immuniteettia influenssalle, mitä rokotteella koskaan voi saada. En ymmärrä miksei tästä puhuta? Rokotteet tulisi säästää niille jotka eivät ole 10 sisällä influenssaa sairastaneet, eikä jakaa kaikille päätä pahkaa.
Arvelet siis että sama viruskanta aiheuttaa kausi-influenssat kymmenen vuotta putkeen? Ok.
En jäänyt, suojaan itseäni koronaa vastaan ja se suojaustapa tehoaa myös influenssaan. En siis edes pyrkinyt hankkimaan rokotetta.
t. Nimimerkillä kuumetta viimeksi vuonna 1977.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä valeuutinen. Just katsoin Aavan sivuilta, niin siellä on rokotusaikoija saatavilla vaikka kuinka paljon. Jos Terveystalolta ja Mehilaiseltä on väliaikaisesti loppu, niin eihän se tarkoita ettei muualta saa.
Aavassa on halvempikin kuin muilla🤗
Ei se influenssa leviä ollenkaan koronarajoitusten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Menossa ensi vkolla julkiselle, kuulun riskiryhmään.
Hieman ihmetytti, kun aikaa varattaessa ei kysytty riskiryhmään kuulumisesta mitään.
Ei kysytty, ajanvaraus netissä ja rokotuspisteessä näytettiin Kela-korttia ja vain allergioista kysyttiin.
En ole ottanut influenssarokotetta kuin kerran (työnantaja olisi maksanut). Sinä vuonna minulla oli flunssa. Normaalisti minulla ei ole flunssaa koskaan. En ole koskaan sairastanut influenssaa eikä minulla ole koskaan ollut kuumetta.
Ei haittaa, vaikka mulle ei riittäisi, joku muu saa minun piikin.
hyvä vaan. Vähemmän ihmisiä sairastuisi jos KUKAAN EI SAISI ROKOTETTA!
Nykyään kilpailu uutisista on niin kovaa, että perinteisestkin mediat tehtailevat mahdollisimman raflaavia otsikoita. Ikävä kyllä.