fb ja hyvät tavat
Serkkuni päivitti, että heidän iso kuukausia kestänyt iso remppa on tullut päätökseen. Onnittelin toki kuten moni muukin, laitoin kommenttiini kuitenkin sivuhuomautuksena, että minä ja mieheni olemme vaihtaneet asuntoa.
Ennenkuin serkku ehti kommentoida viestiäni oli hänen veljensä vaimo laittanut samaan ketjuun mulle jo kyssäriä Mitä? Mistä? Oliko se nyt hänen asiansa sitä kysellä siinä, kun ei miehensä siskolle laittanut mitään onnittelua saati edes tykännyt. Todella huonoa käytöstä mielestäni ja ilkeää serkkua kohtaan. Harmittaa miksi piti laittaa se oma asia. Voiko teistä noin tehdä?
Kommentit (6)
Ap olisi voinut jättää sivukommentin pois, mutta tämä serkun veljen vaimo (menikö oikein?) olisi myös voinut olla kyselemättä siinä ketjussa ap:n asuntoasioista. Näin minä näkisin.
Oletko varma, ettei tuo serkun vaimo ole "onnitellut" irl tai puhelimessa? Ehkä hän siis oli tietoinen asiasta jo, ja kohteliaasti huomioi sinutkin.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:51"]
Hyvä tapa olisi ollut olla mainitsematta omista saavutuksistasi, kun toisella on meneillään suuri elämäntapahtuma. Lisäksi se sinulta tivaamaan tullut ihminen oli hyvätapainen, kun kaikesta huolimatta osoitti kiinnostusta myös sinua kohtaan. Näin minä sen näen.
[/quote]
Miten niin myös minua kohtaan? Hän osoitti mielenkiintoa ainoastaan minua kohtaan yhteisen ystävän isoa asiaa koskevassa fb-päivityksessä, en todellakaan odottanut hänen sitä kommentoivan.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 23:09"]
Oletko varma, ettei tuo serkun vaimo ole "onnitellut" irl tai puhelimessa? Ehkä hän siis oli tietoinen asiasta jo, ja kohteliaasti huomioi sinutkin.
[/quote]
Voi olla, mutta tyypin tietäen aika epätodennäköistä. Itse kyllä laittaisin läheiselle ihmiselle onnittelun myös faceen vaikka miten olisi naamatusten nähty.
Jos joku laittaa päivityksen, jossa kertoo itselleen isosta tai vaikka pienemmästäkin asiasta, niin eipä tulisi mieleen mennä siihen kommentoimaan ihan muuta asiaa. Todella loukkaavaa käytöstä päivityksen laittajaa kohtaan.
Hyvä tapa olisi ollut olla mainitsematta omista saavutuksistasi, kun toisella on meneillään suuri elämäntapahtuma. Lisäksi se sinulta tivaamaan tullut ihminen oli hyvätapainen, kun kaikesta huolimatta osoitti kiinnostusta myös sinua kohtaan. Näin minä sen näen.