Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Adhd-oireiden paheneminen 30-40-vuotiaana

Vierailija
07.11.2020 |

Onko muita adhd-aikuisia paikalla? Mulla on huoli, kun oon havainnut oireiden pahentuneen viimeisen 10v aikana. Samana aikana oon tullut äidiksi, mikä on luonnollisesti lisännyt kuormitusta ja vaatimustasoa monella tavalla. Mietin silti usein, että voiko oireiden paheneminen johtua jostain muusta aivojen ongelmasta, onko mulla ollut tietämättä joku pieni aivoverenvuoto tms.

Kaikki keskittymis-, tarkkaavaisuus ja impulsiivisuusongelmat on kasvaneet ja hävettää itseänikin kun pitää vähän väliä selitellä noloja möläytyksiä tai muita käsittämättömiä virheitä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi pois

Ja tee ja muut piristeet

Vierailija
2/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin käyttöön tarkat rajat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi pois

Ja tee ja muut piristeet

Ei ole mistä ottaa pois, seuraava ehdotus.

4/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute pahentaa keskittymishäiriöoireita huomattavasti ja vauva vie äidiltä valtavan määrän rautaa raskausaikana. Jos on keskittymishäiriödiagnoosi niin varastorauta-arvon pitäisi pysyä yli 100 ja harvalla synnyttäneellä naisella pysyy ilman tosi vahvaa pitkäkestoista rautalisää. Ts. 100-200 mg/päivä 6-24 kk ajan tapauksesta riippuen.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

Vierailija
5/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutuaika viikoksi nolliin

Vierailija
6/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen ruutuaika pahentaa ADHD oireita

Vierailija
7/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Olin unohtanut tuon rauta-asian, se ei ole mulla ehkä kohdillaan.

Muut vinkit tuntuu niin tylsiltä että on vaikea löytää motivaatiota, mutta ehkä pakko yrittää ainakin vähentää somessa vietettyä aikaa.

Vierailija
8/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys kuntoon

Vierailija
9/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomannut kanssa myöhemmällä iällä oireiden pahentuneen, mutta epäilen että syynä on ollut liiallinen tietokoneen ja muiden digilaitteiden käyttö. Nuorempana liikuin enemmän ja ulkona ja mulla ainakin liikunta jossain määrin auttaa oireisiin. Sen sijaan digilatteet oikeastaan vain pahentaa oireita.

Vierailija
10/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi pois

Ja tee ja muut piristeet

Kahvia voi juoda mutta kofeiinin negatiiviset vaikutukset kannattaa kompenoida ottamalla yhtä aikaa l-theaniinia (saa esim. luontaistuotekaupoista).

Vierailija
11/12 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vinkkejä teillä on digilaitteista, etenkin älypuhelimesta vierottautumiseen?

Vierailija
12/12 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up