Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudellisen tilanteen parantuminen: villiintyminen?

Vierailija
25.02.2014 |

Hei, oletteko yhtäkkisen taloudellisen tilanteen parantumisen (vakityö esim pitkän opiskelun tai työttömyyden jälkeen) villiintyneet rahankäytöstä ihan täysin? Miten olette villiintyneet ja mihin rahat menevät?;)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen siihen, mitä ilman tuli toimeen, kun oli pakko.Lapsille enemmän vaatteita, ja parempaa laatua. Elektroniikkaa, kuten paremmat puhelimet, läppäri, uusi tv, lisäksi on tullut annettua itselle lupa käyttää sellaisia palveluita, mitkä hommat ennen hoiti itse, kuten viedä pyörä huoltoon eikä huoltaa itse. Kampaamokäynnit itse värjäämisen sijaan ym.Pahalta tuntuu, kun miettii, että tällä rahalla olisi saanut vaikka mitä kun olisi ostanut vaan tarpeeseen.Olen muuttunut huolettomammaksi.

Vierailija
2/6 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nousimme ryysyistä rikkauksiin. Edelleen olen nuuka. Anoppi repäisi viime laman alla vaikka mitä ja tuli sitten alas ja lujaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, ja kesällä kun olen töissä monta kuukautta ja tulot moninkertaistuvat, huomaan kuluttavani rahaa ihan huomaamatta kaikkeen turhaan, ostelen vaatteita ja elektroniikkaa 50%:lla palkasta, ja syksyisin on kova pudotus kun huomaa ettei voi enää ostaa samalla tavalla. Näin talvisin ihmettelen miten voinkin kuluttaa niin paljon kesäisin, mutta jotenkin se joka vuosi tapahtuu taas uudestaan.

Vierailija
4/6 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villiinnyttiin ostamalla tontti kalliilta alueelta ja rakentamalla sinne talo. Nyt meneekin sit velan hoitoon aika paljon rahaa.Mutta päästiin pöndeltä takaisin kotiseudulle. Siitä ollaan valmiit maksamaan niin kauan kuin maksukykyä riittää. On myös aika huoletonta siinä mielessä että voi kauppareissulla ottaa mukaan kaiken mitä tarvii miettimättä. Mutta en osaa tuhlailla itseeni, mietin kauan kehtaanko ostaa uusia vaatteita tai lenkkareita tms juttuja, lapsiin "tuhlaaminen" ja vaikka miehelle vaatteiden ostelu on helpompaa. 

Vierailija
5/6 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 17:39"]

Olen opiskelija, ja kesällä kun olen töissä monta kuukautta ja tulot moninkertaistuvat, huomaan kuluttavani rahaa ihan huomaamatta kaikkeen turhaan, ostelen vaatteita ja elektroniikkaa 50%:lla palkasta, ja syksyisin on kova pudotus kun huomaa ettei voi enää ostaa samalla tavalla. Näin talvisin ihmettelen miten voinkin kuluttaa niin paljon kesäisin, mutta jotenkin se joka vuosi tapahtuu taas uudestaan.

[/quote]

Noinhan se tuppaa menemään. Itsellä tulot monikertaistuiva ja nyt olen villiintynyt. Halu pävittää elämää: sisustus ynnä muut. Yritän pitää järjen ja maltin. Koko ajan pitää muistuttaa itseään asiasta. Rahankäytön suhteen todellakin huolettomampi, kun sitä on... Haluaisin pysyä yhtä nuukana kuin ennenkin, mutta tietysti tärkeisiin asioihin panostaen. Pitää vaan yrittää harkita rahankäyttöä paremmin.

Vierailija
6/6 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis ap kirjoitti edellisen vastauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi