Kolottaako työelämässä olevilla sokerihammasta?
Vai onko se pelkästään kotiäitien vitsaus?Must tuntuu sille ,että työssä olevien säännölliset tauko-ajat varjelee syömästä mättöä. Ja ehkä sitä olisi itseään kohti tiukempi katsomaan mitä suuhun laittaa ,että jaksaa työpäivän tehdä virkeänä loppuun. En sit tiedä onks se näin, luulen ja kuvittdldn olevan.
Kommentit (8)
Lihavien ämmien vitsaus. Ei ole syyt päivätyössä.
Minä olen ollut sekä päivätyössä että kotiäitinä. Kyllä se vain on juuri noin, että kotiäitinä ollessa tuli herkuteltua enemmän... Töissä ei olisi edes kehdannut mässytellä, ja tosiaan säännöllisillä tauoilla pystyi pitämään itsensä kyllä kurissa sen 15min. Kotiäitinä työ oli erilaista, taukoja ei oikeastaan ollut, vaan piti esimerkiksi syödä silloin kuin sattui just ja just ehtimään. Siinä tuli sitten helposti hotkittua herkkujakin.
Kotiäitinä lihoin, en edes raskaana lihonnut niin paljon. Työelämässä paljon helpompi olla mättämättä. Kevyt salaattilounas ja palavereissa ei niitä karseita höttöjä.
Lisättäköön vielä ,että imetän kuopustamme ja minulla on se ongelma ,että ajattelen -kyllä tuo vauva imee nuo ylimäätäiset kalorit ja eipä sillä niin väliä otanko 2vai 3 kakun palasta. Tiedän,että tyhmästi ajattelen. Mut lupaan mielessäni kokoajan: Tämä on imetysaikaa ja sit sokerihimo loppuu kuin seinään lopetettuani imetyksrn:).Voihan se käydäkkin noin;).
Lisättäköön vielä ,että imetän kuopustamme ja minulla on se ongelma ,että ajattelen -kyllä tuo vauva imee nuo ylimäätäiset kalorit ja eipä sillä niin väliä otanko 2vai 3 kakun palasta. Tiedän,että tyhmästi ajattelen. Mut lupaan mielessäni kokoajan: Tämä on imetysaikaa ja sit sokerihimo loppuu kuin seinään lopetettuani imetyksrn:).Voihan se käydäkkin noin;).
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 17:59"]Lisättäköön vielä ,että imetän kuopustamme ja minulla on se ongelma ,että ajattelen -kyllä tuo vauva imee nuo ylimäätäiset kalorit ja eipä sillä niin väliä otanko 2vai 3 kakun palasta. Tiedän,että tyhmästi ajattelen. Mut lupaan mielessäni kokoajan: Tämä on imetysaikaa ja sit sokerihimo loppuu kuin seinään lopetettuani imetyksrn:).Voihan se käydäkkin noin;).
[/quote] t.Ap
Kyllä mun on ainakin kotona paljon helpompi olla syömättä mitään turhaa, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että harvoin meillä on kaapissa mitään kovin epäterveellistä. Ja suhteellisen säännöllisistä ruoka-ajoista pidetään kiinni kotonakin.
Työpaikalla sen sijaan oli koko ajan jotain herkkuja, joku tuli työmatkalta, lähti lomalle, oli synttärit, oli perjantai, oli tehty hyvä diili, jäi yli asiakastapaamisesta jne... ei nyt ihan joka päivä mutta useamman kerran viikossa oli tarjolla karkkia, pullaa, kakkua yms. Avokonttorissa tein töitä joten houkutuksilta ei voinut välttyä silläkään että olisi luimuillut omassa huoneessaan koko ajan :) Rautainen itsehillintä sai olla jos pystyi kaikista niistä herkuista kieltäytymään. Mutta tietty tilanne on varmaan eri jossain työssä, jossa ei yksinkertaisesti vaan voi syöfä työaikana, esim. asiakaspalvelussa.
Ei minulla ole sitä tehnyt kotiäitinä eikä töissä. Syön vain klo 13 ja klo 21, väliaikoina ei tee mieli muuta kuin kahvia.