mikä avuksi?? (meikkivoide saarna)
Eli siis. Ihoni on kohtuullisen hyvässä kunnossa, mitä nyt muutamia näppyjä mitkä tulee esille kun "kiristää" ihoa ja silloin tällöin jokunen isompi finni. Ihoni punoittaa helposti ja on epätasaisen näköinen. No tästä se ongelmani alkaa: meikkivoidetta laittaessa (pesen kädet ennen levittämistä) levitän sen vain sinne minne sitä tarvitsee. Näin saan suht tasaisen ihon puutereineen päivineen. Mutta jos olen aamulla meikannut ja illalla kun katson pärstääni, niin siellähän on heti muutama finni mitkä saa puristella pois, siis oikein selkeästi finnit. Miksi ihmeessä niitä tulee vain sillon kun laitan meikkivoidetta/puuteria?? Olen kokeillut vaikka ja mitä eri tuotteita, nytkin laadukas kanebon meikkivoide. Auttakaa te jotka paremmin tiedätte miten saisin tasaisen ihon, tai voisin luopua meikkivoiteesta kokonaan...
p.s puhdistan ihon aamuin illoin pesun jälkeen kasvovedellä ja lätkin nivean peltipurkissa olevaa perusrasvaa kasvoihin. Näillä sain ihoni huomattavasti parempaan kuntoon. Mutta kyllä minä joskus haluan meikatakki enemmän!
Kommentit (12)
Laita kevyempää rasvaa kasvoihin, tuo peltipurkki-Nivea ei oo mikään paras vaihtoehto päivävoiteeksi
Jätä meikin alta se voide pois. Muutenkin finneihin taipuvaiselle iholle joku Nivean peltipurkkirasva on liikaa, tai älä ainakaan levitä sitä sinne alueille minne tulee näppyjä.
Ap tässä: Olen huomannut, että jos en laita rasvaa ennen meikkiä niin naama kiiltää armottomasti jo tunnin parin päästä. Niin ja aloitusviestissä kerroin, että tällä peltipurkkivoiteella ihoni parani huomattavasti. (pintakuiva, rasvoittuva iho) ongelma on lähinnä se, että miten saan kasvot tasaisemman väriseksi ilman että meikkivoiteella tukin huokoset ja saan heti samanapäivänä kasan finnejä.. onko ne ihme bb/cc-voiteet millasia? auttaisko ne tämmöseen tilanteeseen?
Minulla on rasvainen iho ja se alkaa helposti kukkia.
Kaikki Nivean rasvat mitä olen kokeillut ovat aiheuttaneet finnejä. Ehdottomasti en käyttäisi sitä peltipurissa olevaa perusrasvaa niille kohdille mihin tulee näppyjä. Itse käytän kevyitä geelivoiteita koko naamalle.
Meikkivoide joka on liian rasvaista aiheuttaa minulle myös finnejä. Tällä hetkellä käytän jauhemaista mineraalimeikkipohjaa, sopii rasvaiselle iholleni kaikkein parhaiten. Vielä meikkivoidetta pahempia finnien aiheuttajia ovat olleet bb-voiteet, kokeilin kahden eri merkin tuotteita ja naama räjähti parissa päivässä.
Puuteri ei ole koskaan aiheuttanut ongelmia. Se puuterin levityssuti pitää tietenkin pestä riittävän usein ettei siihen kasva mitään bakteereja.
Kokeile siis ensin jotain kevyempää kosteusvoidetta.
Itse olen kärsinyt pintakuivasta ja rasvoittuvasta ihosta. Käytän kaakaovoita rasvaamiseen, joskus jos on saunonut esim, niin arganöljyä päälle. Iho kestää paljon paremmin nykyään meikkivoiteenkin, mutta on myös tasoittunut niin, etten laita meikkivoiteita enää kuin juhliin.
Silloinkin käytän bb-voidetta ja irtopuuteria, ei tarvitse enää meikkivoiteita, jotka mullakin aiheuttivat näppylöitä ja osa kuivuuttakin.
Sori, piti tarkistaa kun jäi mietityttämään. Ei mulla olekaan bb-voidetta, vaan Lumenen Hydra Dropsia. Yleensä kaikki silikoni ja alkoholi-pitoiset rasvat ja voiteet aiheuttaa mustapäitä ja finnejä, mulla siis.
-7-
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:46"]
Itse olen kärsinyt pintakuivasta ja rasvoittuvasta ihosta. Käytän kaakaovoita rasvaamiseen, joskus jos on saunonut esim, niin arganöljyä päälle. Iho kestää paljon paremmin nykyään meikkivoiteenkin, mutta on myös tasoittunut niin, etten laita meikkivoiteita enää kuin juhliin.
Silloinkin käytän bb-voidetta ja irtopuuteria, ei tarvitse enää meikkivoiteita, jotka mullakin aiheuttivat näppylöitä ja osa kuivuuttakin.
[/quote]
Ihanko oikeasti kaakaovoita? Mistä sitä voi hommata?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:46"]
[/quote]
Ihanko oikeasti kaakaovoita? Mistä sitä voi hommata?
[/quote]Ostin paikalliselta yritinkeittäjältä, joka oli siihen lisännyt mm. vaniljaa yms. Sitä ennen käytin dr. hauschan melissavoidetta, mutta se vaati joka kerta arganöljyn päälle. Ainakin ruohonjuuresta löytyy mm: http://kauppa.ruohonjuuri.fi/kaakaovoi/THRIVE-873204001889/dp
Näyttäisi ainakin ruohonjuuresta löytyvän, miksei muistakin eko/luomukaupoista
Ei sinun auta muu kuin kokeilla. Mulle kaikista paras oli Lumene Natural Code- mineraalimeikkivoide; ei aiheuta finnejä, iho ei kiillä, on peittävä ja oikean värinen. Kaverille taas Se Oikea oli se Dream matte mousse, mulla se taas kuivattaa ihan kamalasti, väri on hirveä oranssihtava ja ei edes peitä kunnolla.
Mutta jos sulla on iho sitä tyyppiä, että alkaa kiiltelemään helposti, niin kokeile ensin CC-voidetta. Esim. Garnierin BB-voiteista en ole kuullut mitään hyvää: aiheuttavat finnejä monelle, iho kiiltelee kuin viimeistä päivää, on kamalan tumma jne. CC-voiteet ovat nimenomaan värin tasoittamiseen tarkoitettuja voiteita.
Onnea etsintään, toivottavasti ei tarvitse hirveän montaa turhaa purkkia ostaa ennen kuin parhaimman :)
Ap: kiitos vinkeistä, ei se auta ku ostaa vielä lisää purkkeja ja purnukoita ;)
Mulla alkoi ainakin mineraalipuuterista naama kukkia niin paljon että piti lopettaa käyttö.