Miten se määritellään, että mikä on toksista maskuliinisuutta ja mikä taas ei-toksista maskuliinisuutta?
Kommentit (13)
Mun mielestä se on toksista maskuliinisuutta, ettei mies saisi pukeutua punaiseen, kun se on muka naisten väri. Sit sekin, että miehen tulkitaan olevan homoseksuaali jos käyttää sanaa "ihana"
Ei pyritä olemaan ensi sijassa (kunnon) ihminen, vaan toivotaan että feikkimiesesitykset menee läpi. Kun ei ne mene kuin mikkihiirten hiekkalaatikolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse ymmärrän toksisuuden pakko-joksikin. Eli esimerkiksi toksinen positiivisius on pakko-positiivisuutta: muita tapoja olla ja ajatella ei ympäristössä kelpuuteta ja niistä rangaistaan vaikka jättämällä ulos porukasta.
Onko naisten puolustaminen toksista? Jos mies hyökkää naisia vastaan joko fyysisesti tai sanansäilällä, niin siitä kyllä rangaistaan miestä. Eli onko valkoritariuskin toksista maskuliinisuutta, koska naisten suojelu itsessään on stereotyyppisen maskuliinista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se on toksista maskuliinisuutta, ettei mies saisi pukeutua punaiseen, kun se on muka naisten väri. Sit sekin, että miehen tulkitaan olevan homoseksuaali jos käyttää sanaa "ihana"
Jos mies kannattaa laasaslaisuutta, niin se tulkitaan usein siten, että mies on saamaton ja tyhmä i n c e l.
Vierailija kirjoitti:
Ei pyritä olemaan ensi sijassa (kunnon) ihminen, vaan toivotaan että feikkimiesesitykset menee läpi. Kun ei ne mene kuin mikkihiirten hiekkalaatikolla.
Mitä nämä feikkimiesselitykset on?
Toksinen maskuliinisuus on sellaista maskuliinisuutta josta feministit ei tykkää. Eli lähes kaikki maskuliinisuus.
According to Kupers, toxic masculinity includes aspects of "hegemonic masculinity" that are socially destructive, "such as misogyny, homophobia, greed, and violent domination"
Se riippuu mistä ruuli puhaltaa. Nyt se puhaltaa vasemmalta
Miksi mielikuvitusjuttuja pitäisi määritellä.
Miehen toiminta, josta joku nainen saattaa pahoittaa mielensä on toksista maskuliinisuutta. Siis lähes kaikki mitä mies tekee.
Toksinen maskuliinisuus on sitä maskuliinisuuden muotoa, joka on vahingollista miehille itselleen. Että ei itketä kun itkettää, ei käydä lääkärissä, ei syödä kasviksia, riidellään kännissä nakkikiskajonossa, ollaan ennemmin työttöminä kuin sote -aloilla jne.
Kulttuurikommunistien ulinaa. Ei kiinnosta.
Itse ymmärrän toksisuuden pakko-joksikin. Eli esimerkiksi toksinen positiivisius on pakko-positiivisuutta: muita tapoja olla ja ajatella ei ympäristössä kelpuuteta ja niistä rangaistaan vaikka jättämällä ulos porukasta.