Liityen noihin USA:n vaaleihin, oletteko katsoneet Fox Newsin sivuja? Yllätyin.
Heillähän on ihan asiallinen ote vaaleihin. He kertovat totuudenmukaisesti ja kiihkoilematta ääntenlaskennan tilanteen hetki hetkeltä. Tämä yllättää, koska he ovat olleet mukana lietsomassa kansan polarisaatiota.
Pitääkö tästä päätellä, että he ovat hylänneet republikaanien ehdokkaan ja nyt keskittyvät normaaliin tiedonvälitykseen?
Mikä on mammaraadin arvio?
Kommentit (34)
Saman huomasin. Ovat hylänneet oranssin miehen, niin kuin kaikki muutkin ovat jo tehneet paitsi ne kaksi poikaa.
Trump nolaa itsensä kiukuttelemalla oman maansa äänestystapaa vastaan.
Ai Fox news ei ollutkaan äärioikeistolaista propagandaa kuten Hesari ja Yle kertoi?
Pakko siirtyä voittajan leiriin. Näin se on ollut aina ennenkin. Fox ei halua kokea Bidenin aikana samaa kohtaloa kuin minkä CNN koki Trumpin aikana.
Katsoin viimeksi alkuillasta. CNN raportoi siinä vaiheessa, että Fox aikoo pysyä Trumpin takana, eikä tunnusta Bidenia, vaikka se maaginen 270 ylittyisi. Kanavalle on yritetty siis antaa "gag order" Trumpin administraation toimesta. Fox raportoi tilanteesta kuitenkin tosiaan yllättävän maltillisesti, tosiasioihin nojaten. Fox on republikaanikanava, ei Trump-kanava. Siellä katsellaan jo pidemmälle.
Hyvä niin, mutta kyllä loppuun asti kannattivat kaikkia perseääliön tekoja, joten en näkisi foxia minään järkevänä mediana, enemmän hävinneinä opportunisteina.
Vierailija kirjoitti:
Ai Fox news ei ollutkaan äärioikeistolaista propagandaa kuten Hesari ja Yle kertoi?
Sitähän he on olleet koko sen ajan kun olen itse seurannut.
Pakkohan jossain vaiheessa on sielläkin laittaa hanskat tiskiin hulluuden edessä. Mitenkään ei voi enää puolustella ja perustella umpihullun presidentin käytöstä.
Valinta on nyt järki vs hulluus.
Seurasin eri jenkkikanavia ja yllättäen fox vaikutti koko ajan tasapuolisimmalta. Se sai taas pettymään suomimediaan, joka oli kanavaa demonisoinut.
Sen päivän kun vielä näkisi että hesari ja ylekin alkaisi uutisoimaan tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän he on olleet koko sen ajan kun olen itse seurannut.
Lähdettä? Linkkejä?
Republikaanit alkaa vetäytyä Trumpin takaa pois. Myös Fox. Jossain menee hulluuden raja jota ne eivät ylitä. Ilmeisesti se on nyt saavutettu.
Monille voi tulla yllätyksenä että FOX, Al Jazeera ja RT ovat todellisuudessa maailman vähiten korruptoituneimpia valtamedioita.
Olen kanssa jonkin verran seurannut sivuja/kanavaa vaalien aikaan ja yllätyin myös positiivisesti - heidän seurantansa oli keskiviikkona selvästi nopeammin kiinni muutoksissa kuin CNN tai ABC. Foxilla tuntuu olevan töissä kaksi eri porukkaa. Heidän vaalipaneelinsa ja Suomen aikaa alkuillasta vuorossa olevat ankkurit tuntuvat käsittelevän asioita analyyttisesti ja tasapuolisesti, vaika selvästi omaavat konservatiivisen arvomaailman. Suomen aikaa aamulla näyttäisi puolestaan olevan vuorossa nuo salaliittoja suu vaahdossa huutavat kommentoijat.
Vierailija kirjoitti:
Miten fox on "lietsonut kansan polarisaatiota"?
Älä aikuinen ihminen jaksa.
Yle ja Hesari jakavat valmiiksi pureskeltuja mielipiteitä niin itse voi keskittyä vihaamaan väärinajattelijoita. Säästää aikaa kun ei tarvitse turhaan pohtia itse.
https://www.foxnews.com/politics