Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka voisin kohteliiasti kysyä amerikkalaiselta kaveriltani ketä hän äänesti?

Vierailija
06.11.2020 |

Vai onko parempi vain olla kysymättä? Toisaalta mielestäni kertoo ihmisestä aika paljon, kun Yhdysvallat on aika kahtiajakautunut.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa mun jenkkikaverit yhtä diplomaattisia kuin sun. Omiltani ei nimittäin tarvitse paljon kysellä, meuhkaavat omaa kantaansa pitkin somea. Oikeastaan koko hulluus alkoi blm:stä ja on jatkunut sen jälkeen tauotta. Mua ainoastaan ärsyttää kun politiikka tunkee ystävyyssuhteisiin. Tiedän että osa hylkäisi mut kylmästi jos tietäisi kuinka vähän välitän US:n tilanteesta ylipäätään, saati kavereideni puoluekannasta.

Vierailija
22/28 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on tietää kysymättäkin, on niin jakautunut.

Duunari - Trump

Koulutettu - Biden

Todella kristillinen - Trump

Asuu isossa kaupungissa - Biden

Ja niin edespäin.

Ei nyt kovin. Ystäväni on yliopistossa parhaillaan, hänellä on koulutetut vanhemmat, on todella kristillinen ja hän asuu pienessä kaupungissa sekä ihailee Pohjoismaita.

Biden.

Mutta ystäväni siskolla oli Insta-storyssa joitakin aikoja sitten kuva, jossa hänellä (siis siskollaan) oli Trump-hattu päässään. Eihän hän välttämättä tietenkään siskon kanssa samaa äänestänyt.

Tuo veikkaus oli perustettu tuohon "ihailee Pohjoismaita". Trump on ihan avoimesti Pohjoismaa-vastainen (pitää sosialistisina), Biden ihailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväsi ei poliittisista mielipiteistään nyt jo huuda somessa, on todennäköistä, että hän ei niitä mielellään kerro. Minulla on joitain amerikkalaisia ystäviä, jotka huutavat puoluekantansa (demokraatteja kaikki) lähestulkoon megafonin kanssa ympäristölleen. Sitten on muutamia, yhtä fiksuja ja hyviä ystäviä, jotka eivät politiikasta puhu. Jos heidän kanssaan puhuisi vaikka näistä vaaleista, vastaukset olisi yleisen tason päivittelyä, että kyllä tosiaan on aikamoista farssia. Tai vaikkapa Trumpin persoonallisuuden ja käytöstapojen puutteen päivittelyä. Mutta ei sanaakaan politiikasta.

Tästä voisi kai päätellä, että he syystä tai toisesta kannattavat Trumpia ja republikaaneja, mutta tajuavat, että sen myöntäminen olisi demokraattivoittoisessa tuttavapiirissä sosiaalinen itsem*rha. Tai sitten ei. Ehkä he eivät vain halua osallistua poliittiseen älämölöön somessa. Heillä on siihen oikeus.

Häh, no ei kaikki halua someen jakaa kaikkea, mutta saattavat silti kavereille kertoa mitä ajattelevat.

Vierailija
24/28 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään töräytä suoraan kysymystä että ketäs äänestit. Pehmustat ihan silleen kertomalla että mekin täällä kaukana ollaan kiinnostuneita ja jännä juttu se teidän vaalimatematiikka ja valitsijamiehet. Kannattaa ehkä odottaa että tulos vahvistuu, eihän siihen nyt *pitäisi* mennä enää kovin kauaa ja sitten muotoilet kysymyksen jotenkin tyyliin "miten tästä eteenpäin, millaiset ovat nyt sinun omat tunnelmasi".

Vierailija
25/28 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on tietää kysymättäkin, on niin jakautunut.

Duunari - Trump

Koulutettu - Biden

Todella kristillinen - Trump

Asuu isossa kaupungissa - Biden

Ja niin edespäin.

Mitä jos on kristillinen koulutettu duunari, joka asuu isossa kaupungissa?

Vierailija
26/28 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväsi ei poliittisista mielipiteistään nyt jo huuda somessa, on todennäköistä, että hän ei niitä mielellään kerro. Minulla on joitain amerikkalaisia ystäviä, jotka huutavat puoluekantansa (demokraatteja kaikki) lähestulkoon megafonin kanssa ympäristölleen. Sitten on muutamia, yhtä fiksuja ja hyviä ystäviä, jotka eivät politiikasta puhu. Jos heidän kanssaan puhuisi vaikka näistä vaaleista, vastaukset olisi yleisen tason päivittelyä, että kyllä tosiaan on aikamoista farssia. Tai vaikkapa Trumpin persoonallisuuden ja käytöstapojen puutteen päivittelyä. Mutta ei sanaakaan politiikasta.

Tästä voisi kai päätellä, että he syystä tai toisesta kannattavat Trumpia ja republikaaneja, mutta tajuavat, että sen myöntäminen olisi demokraattivoittoisessa tuttavapiirissä sosiaalinen itsem*rha. Tai sitten ei. Ehkä he eivät vain halua osallistua poliittiseen älämölöön somessa. Heillä on siihen oikeus.

Häh, no ei kaikki halua someen jakaa kaikkea, mutta saattavat silti kavereille kertoa mitä ajattelevat.

Niin, laskin tuossa "someksi" myös kaveripiirin yksityisviestiryhmät, Discordit, Whatsappit, ryhmäsähköpostit ja niin edelleen. En itse ole ollenkaan missään julkisessa somessa, mutta silti aika harvoin viestittelen pelkästään yhden kaverin kanssa kerrallaan. Tietysti kysyä voi ystävältä mitä vain. Mutta on mahdollista, että kaveri kiertää kysymyksen jotenkin, sillä sitä olen itse tosi paljon nähnyt.

Vierailija
27/28 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko tuota edes kysyä. Jos jenkkikaverisi on vihreä tai kommari, niin hän äänesti Bideetä, muuten Trumppia.

Oletko itse kertonut kaverillesi ketä äänestät Suomen vaaleissa?

Vierailija
28/28 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kovin hyvä kaveri, jos et edes tiedä hänestä näin isoa asiaa. Ei ole sama juttu kuin Suomen vaaleissa, Trumpetti on tuhat kertaa pahempi kuin yksikään suomalainen poliitikko ja sen äänestäminen kertoo ihmisestä paljon.

Toisaalta sekin kertoo kyllä aika paljon, jollei tämä kaveri ole kertaakaan sun kanssa naureskellut tai pudistellut päätään nykyisen presidentin jutuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi