Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te työttömät yksineläjät teette koko päivän?

Vierailija
06.11.2020 |

Tuleeko aika tylsäksi? Mitä te teette päivän aikana? Olen niin pienipalkkaisessa työssä, että voisin jäädä kotiin ja tienaisin pari kymppiä vähemmän sossusta, mutta ei tarvitsisi enää herätä aikaisin aamulla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö työstäsi? Työttömänä huomaa, että kaipaa sitä, että on jotain järkevää ja hyödyllistä tekemistä arkisin. Jos tykkäät työstäsi niin en heittäytyisi tyhjän päälle vain rahan takia. Jos taas et tykkää niin koita löytää mieluisampi työ. Kyllä se töissä olo aina työttömyyden voittaa mikäli työpaikka ei ole ihan totaalisen surkea ja silloinkin vaihtamalla paranee.

Vierailija
2/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä kylkeä sängyssä kun Maija-Riitta tai Timo-Pertti lähtee kello 06 loskassa ja räntäsateessa ajamaan säkkipimeällä töihin 10 tunniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kävelyllä tai lenkillä, kerran tai kaksi viikossa käyn jossain lounaalla ja/tai kahvilassa istumassa kirjan kanssa. Kavereita näen silloin kuin heillä on aikaa, heistä moni tekee vuorotyötä niin on helppoa sopia tapaamisia kun itsellä on vähemmän menoja. Leivon, teen ruokaa, piirrän, nyt olen aloittanut taas neulomisen. Katselen sarjoja, luen tai kuuntelen äänikirjoja, youtubessa on paljon erilaisia kuntoiluvideoita joiden harjoituksia teen. Välillä on tylsää, mutta niin on myös silloin kun olen töissä. Teen siis kausityötä ja nykyään otan nämä talvikuukaudet ihan levon kannalta että jaksan taas keväällä lähteä fyysisesti raskaisiin hommiin, silloin ei paljoa lomia pidellä.

Vierailija
4/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä, pihatöitä, lenkkeilen ja touhuan koiran kanssa, neulon, virkkaan, pidän vireillä kielen opiskelua, katson telkkaria, surffaan netissä...

Nyt koronan takia on jääneet pois kansalaisopisto, ystävien tapaaminen ja kaikki sellainen.

Vierailija
5/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun n. 9 asti (herään luonnostaan silloin)

Nautin rauhassa aamupalaa, pari kuppia kahvia.

Lähden 7-12km lenkille, lenkin jälkeen 30min jooga/venyttelysessio.

Etsin töitä parin tunnin verran.

Katson telkkaria tai surffaan netissä jonkin aikaa.

Käyn ruokakaupassa.

Joinakin päivinä näen ystäviä; käydään kahvilla tai lounaalla, tai käydään katsomassa joku uus taidenäyttely tms. kulttuuritapahtuma.

Pelaan ehkä vähän videopeliä, tällä hetkellä Skyrim menossa.

Laitan ruokaa, syön, rentoudun.

Joinakin iltoina käyn harrastuksessani.

Nukkumaan menen 10-11 välillä.

Viikonloppuisin näen ystäviä, on bileitä (ei toki nyt korona-aikaan), käyn ehkä treffeillä, jne.

Vierailija
6/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen avoimessa muutaman kurssin, muuten ihan vaan kävelyitä, kotitöitä, kaikkea kivaa ja leppoisaa. Oli kyllä ahdistunut olo ennen kun aloitin opinnot, vaikka arki on mukavaa ahdisti kun ei ollut mitään suuntaa elämässä ja cv:ssä kauhea aukko. Jos opiskelet muista kysyä ensin lupa ettei tuet mene ainakin jos saat työttömyystukea.

Vierailija
7/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästyn, todellakin pitkästyn ja etenkin, kun koronan vuoksi alani hommat pysähtyivät kokonaan (kiitos hallituksen päätöksien). 

NIinpä remppaan kotiani, teen käsitöitä ja nyt otin yhteyttä olisiko minulle käyttöä tukihenkilönä. Käyn pitkillä lenkeillä, tapaan muutamia ystäviäni, opiskelen etänä eli yritän pitää edes aivoni toiminnassa. 

Olen luonteeltani hyvin sosiaalinen ja työkeskeinen, joten työpaikka pienelläkin palkalla kuulostaa hyvältä.

Vierailija
8/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funtsailen ja vertailen perseiden kokoeroja ja boostaan botoksia huuliin. Saatan ottaa myös muutaman selfien.

Vierailija
9/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä puoliso mutta hän on työn vuoksi pois aina 5-6 pv viikossa eli voin varmaan verrata tilannetta yksin elämiseen.

Koira on, sen takia siis täytyy nousta ylös. Aamulenkki, rauhallinen aamiainen. Päivästä riippuen ehkä ihan vaan lukemista, tv/leffoja, surffailua. Kaupassa tai lounaalla/kahvilla jonain päivinä. Koiran kanssa vielä iltapäivä- ja iltalenkki. Välillä jossain lähiseudulla vaikka museokäynti tai jossain kaverilla piipahtamassa. Onhan noita kotihommiakin jotain, mutta itsellehän ei hirveesti viitsi kokkailla ja meillä käy siivooja. 

Riippuu tosi paljon omasta "perusluonteesta" varmaan miten sujuu, mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa olla ihan itsekseni ja tekemättä mitään, varmaan vaikeempaa sellaiselle joka kaipaa ihmisiä ympärilleen.

Vierailija
10/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä puoliso mutta hän on työn vuoksi pois aina 5-6 pv viikossa eli voin varmaan verrata tilannetta yksin elämiseen.

Lisään vielä että mulla on satunnaisia keikkatöitä, mutta vaan muutama vko/vuosi.

Vierailija
11/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun n. 9 asti (herään luonnostaan silloin)

Nautin rauhassa aamupalaa, pari kuppia kahvia.

Lähden 7-12km lenkille, lenkin jälkeen 30min jooga/venyttelysessio.

Etsin töitä parin tunnin verran.

Katson telkkaria tai surffaan netissä jonkin aikaa.

Käyn ruokakaupassa.

Joinakin päivinä näen ystäviä; käydään kahvilla tai lounaalla, tai käydään katsomassa joku uus taidenäyttely tms. kulttuuritapahtuma.

Pelaan ehkä vähän videopeliä, tällä hetkellä Skyrim menossa.

Laitan ruokaa, syön, rentoudun.

Joinakin iltoina käyn harrastuksessani.

Nukkumaan menen 10-11 välillä.

Viikonloppuisin näen ystäviä, on bileitä (ei toki nyt korona-aikaan), käyn ehkä treffeillä, jne.

Eli oot tunnin-kaks hereillä ;-D

Vierailija
12/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairauslomalla. Aamulla ensin koirien kanssa 30min lenkki, kuntosalille, suihku, aamupalaa ja uutisia rauhassa. Koirien kanssa uusi lenkki.

Klo 11 syön kevyen lounaan.

Lähden yleensä kaupungille kivaan kahvilaan n 12 aikoihin, läppäri mukana. Surffailen ja saatan opiskella.

16-17 lähden kotiin, syön, käytän koirat ja tapaan todennäköisesti ystäviä.

Joskus menen ystävän kanssa aamupäivällä lenkille, hän on kotiäitinä. Saatan myös päivällä käydä uimassa tai pidemmän lenkin koirien kanssa jossain luonnonsuojelualueella/kansallispuistossa. Kesällä käyn rannalla tai pyöräilen.

Saan vähän rahaa mutta elän mukavasti. Saan säästöön parikymppiä kuussa, mutta ne ovat kasvaneet mukavasti korkoa vuosien mittaan kun töissäkäyvänä sijoitin enemmän. En vaihtaisi enää tätä mihinkään!

Vierailija
13/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun päivät ja valvon yöt, nytkin olen vasta menossa nukkumaan. Nukun aina vähintään 12 tunnin unet. Valveilla ollessani olen koneella, teen kotitöitä, käyn kaupassa ja laitan lähes päivittäin itse ruokaa. Leikin kissojeni kanssa. Koneella katselen sarjoja, luen foorumeita ja pelailen pelejä. Muita ihmisiä en tapaa lähes koskaan, muutaman kerran vuodessa.

Aluksi kun jäin pari vuotta sitten työttömäksi vapaa aika tuntui ihanalta, mutta nykyään elämä tuntuu koko ajan entistä turhemmalta ja merkityksettömältä. Siksi nukunkin niin paljon, koko ajan väsyttää ja tuntuu siltä että olisi ihan sama vaikken heräisi enää ikinä kun elämä unissani on paljon mielenkiintoisempaa. Itsetuntonikin on laskenut aivan nolliin, tunnen itseni täydellisen turhaksi ihmiseksi enkä saa haettua töitäkään, kun en pysty uskomaan että kukaan palkkaisi kaltaistani luuseria. 

Jos ei ole parisuhdetta eikä läheisiä kavereita niin työttömyys on kyllä todella haitallista mielenterveydelle, jos on hyvä parisuhde ja hyviä ystäviä niin tilanne olisi varmaankin erilainen. Itsekin kaipaan enemmän ihmissuhteita kuin työntekoa, mutta toisaalta jos ei tee mitään muuta merkityksellistä niin pitää olla aika hyvä itsetunto ettei ala missään kohtaan tuntea itseään hyödyttömäksi kun loisii vuodesta toiseen työttömänä.

Vierailija
14/14 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä aktiivisia ihmisiä!

Minä oon niin vaivainen jo 44-vuotiaana että aika kuluu kotona olemiseen, lepäämiseen ja itsehoitoon.

Olen alipainonen huonon ruokahalun takia ja outo kuumetauti on riivannut jo kaksi vuotta muiden sairauksien lisäksi.

Minä en tule koskaan kuntoutumaan kykeneväksi kokopäivätyöhön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi