Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen saa suurta nautintoa ajatuksesta, että muut ovat hänelle kateellisia?

Vierailija
05.11.2020 |

Tämä on mielenkiintoinen aihe. Mikä on teidän näkemyksenne asiaan? Itse arvelen, että ihminen joka kadehtii kovasti muita toivoo myös muiden kadehtivan häntä. Näin hän kokee olevansa kadehtijoidensa yläpuolella, mikä tuntuu tietenkin paremmalta kuin olla itse kadehtija.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Korjasin yhden kesän saumoja. Huomasin kaikkien saumat kuukausien ajan ja mietin niitä koko ajan.

Sama kateellisilla varmasti. Se vaan pyörii pakonomaisesti päässä siinä missä muille ei tule mieleenkään.

Vierailija
2/13 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tietyllä tavalla nautin siitä kun ihmiset katsovat minua "ylöspäin"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopisto-professori kirjoitti:

Minä tietyllä tavalla nautin siitä kun ihmiset katsovat minua "ylöspäin"

Katsovatko he vai toivotko vain niin? Veikkaan jälkimmäistä.

Vierailija
4/13 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat hyvin kateellisia ja kuvittelevat, että muut ovat samanlaisia. Heitä varmasti hiveleekin ajatus siitä, että heitä kadehdittaisiin.

Minulla oli esimies, rehtori, joka kuvitteli, että kaikki me opettajat himoitsimme hänen valtaansa (hah) ja kadehdimme häntä. Oikeasti jos haluaa rehtoriksi, niin varmaan pääsee, ja koiran virka se on muutenkin. Me halusimme vain opettaa, mutta rehtori keskittyi haittaamaan työtämme valtapeleillä ja kostotoimilla, joiden pohjana ja pontimena oli hänen sairaan mielensä luoma fiktio.

Luojan kiitos nykyään minulla on normaali esimies.

Vierailija
5/13 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kateelliset tietenkin.

Vierailija
6/13 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohisalo on tyypillinen ylpeilijä

Vierailija
7/13 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelevat että muut on kateellisia. Sairaita ovat.

Vierailija
8/13 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki ihmiset saa ainakin jonkinlaista nautintoa siitä, että itsellä on jotain mitä muutkin haluavat. 

Tietysti jos siitä tulee elämän keskipiste, niin se ei ole enää normaalia. Mutta ei toisaalta mikään pakkomielle ole, koski se sitten kateutta tai jotain muuta.

Vierailija
9/13 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin hyvin hämmentynyt ja puolisoni vihainen ja erittäin ärsyyntynyt, kun kävi ilmi että hänen serkkunsa on kateellinen meille. Jotenkin tuntuu tosi oudolta, että joku edes voi olla meille kateellinen, kun ei meillä nyt kovin kummoisesti mene. Mutta kai sitä kateus aina kohteen löytää.

Vierailija
10/13 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kehittymättömyyttä, ei ymmärretä, että ihmiset oikeasti ovat yksilöitä ja ettei kannattaisi kadehtia ja etteivät kaikki muut kadehdi, vaikka itse kadehtii. Se on myös suojautumista, on paljon miellyttävämpää ajatella, että muut ovat kateellisia kuin pottuuntuneita omasta jatkuvan huonosta käytöksestä, näillä ihmisillä on eri säännöt omalle ja muiden käytökselle. Se on myös kompensointia, omaa itsetuntoa tukevat viestit eivät tallennu mihinkään ja siksi hyvää palautetta tuntuu jatkuvasti tulevan liian vähän ja se tulkitaan vihamieliseksi panttaamiseksi, ehkäpä kateudesta johtuvaksi. Se on myös yleistämistä, ovathan nämä ihmiset välillä pärjänneet jollain elämänalueella. Onhan noita syitä.

Vierailija
11/13 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka ovat riippuvaisia muiden hyväksynnästä, mutta eivät kuitenkaan toivo hyvää muille.

Eli siis huono itsetunto yhdistettynä tietynlaiseen vahingoniloon ja synkkäluonteiseen kilpailunhaluun.

En haluaisi sellaista ihmistä lähipiiriini. Vaikuttavat todellisilta mustilta aukoilta, jotka imevät kaiken hauskan ja leppoisuuden ympäriltään.

Todellinen herrasmies tai hieno nainen tuntee olonsa mukavaksi omissa nahoissaan (vaikka tiedostaisi, että ei ole täydellinen ja kukaanhan meistä ei ole) sekä saa vilpitöntä iloa siitä, että myös muilla on hyvä olla.

Vierailija
12/13 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki ihmiset saa ainakin jonkinlaista nautintoa siitä, että itsellä on jotain mitä muutkin haluavat. 

Tietysti jos siitä tulee elämän keskipiste, niin se ei ole enää normaalia. Mutta ei toisaalta mikään pakkomielle ole, koski se sitten kateutta tai jotain muuta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001059226.html

Yli 18 000 euroa kuussa – KSML: Yliopistojen rehtorien palkkakuningas tulee Helsingistä

Helsingin yliopiston rehtori Jukka Kola pitää tienestilistan kärkipaikkaa.

Suomen yliopistojen rehtorien palkkakuningas tulee Helsingistä, kirjoittaa Keskisuomalainen. Lehden selvityksen mukaan Helsingin yliopiston rehtori Jukka Kola tienaa runsaat 18 000 euroa kuukaudessa.

Vierailija
13/13 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001059226.html

Yli 18 000 euroa kuussa – KSML: Yliopistojen rehtorien palkkakuningas tulee Helsingistä

Helsingin yliopiston rehtori Jukka Kola pitää tienestilistan kärkipaikkaa.

Suomen yliopistojen rehtorien palkkakuningas tulee Helsingistä, kirjoittaa Keskisuomalainen. Lehden selvityksen mukaan Helsingin yliopiston rehtori Jukka Kola tienaa runsaat 18 000 euroa kuukaudessa.

Yleensä narsisteilla on tarve osoittaa ylemmyyttään esim miljoonia maksavilla asunnoilla, autoilla ja muulla esineillä/tavaroilla joita voi näyttää tuttaville ja yleisölle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi