Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkainen ex (erosta vuosi!) ja yhteiset lapset

Ei jaksa enää
05.11.2020 |

Minulla ei ole oikein sellaisia ystäviä keneltä kysyä neuvoa tai kertoa tilannetta (hävettää?) joten avaudun teille arvon av-raati. Saa ihan rehellisesti kertoa oman mielipiteensä tilanteesta ja lupaan olla loukkaantumatta kriittisemmästäkin palautteesta ja mielipiteestä joten antaa palaa!: (yritän kertoa mahd. lyhyesti)

-Takana 10 vuoden parisuhde, yli puolet naimisissa.
-2 lasta liitosta
-pari viimeistä vuotta tunsin oloni onnettomaksi, pidin "vain vaiheena" joten sinnittelin. Lopulta tajusin (toissa kesänä) että ei jatkoon enää, rakkautta ei vain enää ole (minun puoleltani) joten mies saisi muuttaa toisaalle..
-Mies muutti ihan lähelle, lasten takia. Mies oli verisesti loukkaantunut. Tiesi että meillä oli ollut vaikeaa mutta ei kuitenkaan esim. suostunut pariterapiaan jota muutamaankin otteeseen ehdotin.
-Alkuun kaikki sujuikin ihan hyvin. Nähtiin koko perheenä, käytiin uimassa syömässä jne. Mies elätteli kokoajan toiveita yhteenpaluusta. Erään riidan päätteeksi (riita koski sitä että en halua palata enää yhteen) kuitenkin tulosti avioeropaperit ja ne lähti vetämään jouluna.
-Jatkuvasti mies kertoo muuttuneensa (ei mitään väliä, en silti enää rakastaisi häntä.) Uskoo että oltaisiin vielä onnellisia. Tätä on jatkunut jo VUODEN!!! Hokee että mitä hän vois tehdä että MINÄ muuttuisin takaisin sellaiseksi kuin ennen ja oltais taas onnellisia...

Nyt tilanne on edennyt todella tulehtuneeksi. Kerroin kk sitten rehellisesti liittyneeni Tinderiin (huom! hän oli siellä jo ennen eropäätöstäni mutta miehen mielestä "se on eri asia".) ja ex alkoi uhkailemaan että jos en poistu sieltä hän ei halua enää ikinä nähdä minua ja lapsia (lapset hänellä joka toinen vkonloppu!). En poistanut ja nyt hän poistaa oman tinder - profiilinsa ja liittyy uudestaan ihan vain nähdäkseen millaisia kuvia minulla siellä sinä päivänä on, monen kilometrin päässä hänestä olen ja ihmettelee kun en tykkääkään hänen profiilistaan niinkuin hän minun.

Näki tässä vähän aika sitten "vahingossa" (tääki on oma tarinansa, ei mennä siihen) viestin kännykkäni näytöltä eräältä mieheltä jonka kanssa minulla oli yllättävän paljon yhteistä. Tämä viesti oli siis whatsappissa koska oltiin numeroita vaihdettu. Siitä alkoikin sellainen vihanpito ja nyt ex kyttää milloin olen instagramissa / facebookissa /whatsappissa. Jos olen Whatsappissa "paikalla" 2 minuuttia putkeen tai 5 minuutin välein tulee viestiä että taasko puhut sen mulkun kanssa. Tai jos olen paikalla kello 2 yöllä niin sama juttu.

OLEN NIIN POIKKI! Mies uhkailee jatkuvasti että ei sitten ota lapsia silloin ja silloin jos en lopeta sitä tai tätä tai tota. Olen töissä sopinut voivani olla pelipaikoilla aina joka toinen viikonloppu ja saan nyt pelätä aina joka työperjantai soittaako ne päiväkodista että lasta ei olekaan haettu jne.

Mies myös käyttää vanhinta poikaamme "viestintuojana". Eli kysyy tosi monta kertaa päivässä missä äiti on ja jos poika vastaa että salilla niin mies saattaa tulla salin ikkunoiden taakse katsomaan olenko siellä oikeasti ja kenen kanssa juttelen. :(

MITÄ te tekisitte? Insta ja FB- estot mulla on jo päällä exälle mutta whatappia käytetään myös lasten asioista puhumiseen niin en haluaisi siellä estää? Pitäiskö vaan kylmästi katkaista kaikki paska siitä välistä ja toivoa että tapaamiset lasten kanssa jatkuu niinkuin tähänkin asti?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitkähän tästä silti näköjään tuli, tuskin kukaan jaksaa edes lukea :D Sorisorisori.

ap

Vierailija
2/8 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota wapista paikallaolotiedot pois näkyvistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaa niin ei sitten enää vietetä aikaa yhdessä ja leikitä perhettä. Nyt selvä ero ja sopimus lasten tapaamisista. Huonosti erosit, kun annoit miehen viettää aikaa kanssasi ja elätellä toiveita yhteen paluusta.

Vierailija
4/8 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eroaa niin ei sitten enää vietetä aikaa yhdessä ja leikitä perhettä. Nyt selvä ero ja sopimus lasten tapaamisista. Huonosti erosit, kun annoit miehen viettää aikaa kanssasi ja elätellä toiveita yhteen paluusta.

Olet oikeassa. Luulin että oli lastenkin etu että isä ja äiti tulee toimeen keskenään. :/ 

ap

Vierailija
5/8 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin. Ei kuulosta tosiaan kivalta. En osaa mustis exästä juurikaan sanoa, mutta kokemusta on tuosta pelosta, että jättääkö lapset hakemasta hoidosta. No näin sitten joskus kävikin. Hävetti ja V.itutti. Ja pänni kun omat suunnitelmat menivät.

Lopputuloksena päätin, että lapset ovat minulla kokonaan. Oli raskasta aikaa olla yksin, mutta toisaalta aika menee nopeaan ja pian helpottaa kun hoitorumba loppuu. Nyt ovat jo aikuisia, vaikka olen "vasta" 40v. Ja omaa aikaa sain jo vaikka kuinka kun lapset olivat alakoululaisia.

Ehkä itse laittaisin estot kaikkeen mahdolliseen paikkaan, mihin pystyy. Itse olen sen verran intro, etten ole missään somessa, joten ei ole sen sortin ongelmia. Whatsappi oli joskus, mutta poistin senkin. Tekstarit kulkee, mutta niitä ei pysty kyttäämään.

Tsemppiä sulle.

Vierailija
6/8 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Luulin että oli lastenkin etu että isä ja äiti tulee toimeen keskenään. :/ 

ap

Mutta jos toinen elättelee toiveita yhteen paluusta ja on mustasukkainen niin ei se ole toimeen tulemista. Ero on ero ja se pitää tehdä selväksi puolisolle ja lapsille.

Vierailija
7/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa enää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta jos toinen elättelee toiveita yhteen paluusta ja on mustasukkainen niin ei se ole toimeen tulemista. Ero on ero ja se pitää tehdä selväksi puolisolle ja lapsille.

Mitäs kun se (että ero on totta) ei mene sinne exän oikean aivolohkon pikku koloseen missä ne viimeiset toimivat aivosolut on?

Mutta totta, täytyy lasten kanssa puhua että ymmärtäväthän he edes sen että äiti ja isä ei koskaan enää asu yhdessä.

ap

Vierailija
8/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää roikkua exässä lasten varjolla ja viettää aikaa perheenä. Sit se on eri asia, kun erosta on aikaa ja se on kummankin osalta käsitelty. Sait sitä mitä tilasit omalla toiminnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä