Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku jaksaa miettiä koronaa?

Vierailija
05.11.2020 |

Maaliskuusta asti olen täällä kommentoinut, että korona ei ole vaikuttanut meidän elämään millään tavalla. En edes huomaisi koko koronaa, jos kaupassa muutamat eivät käyttäisi maskia. Ja tietenkin yökerhot ovat kiinni. Muuten ei pienintäkään vaikutusta yhtään mihinkään. Olenko päässyt liian helpolla vai onko muita samoilla ajatuksilla? Joko riittää nuhasta vouhotus?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi riittänyt jo alkuunsakin. En ole kuullut että kukaan tuntemani tai tuntemani ihmisen tuttava olisi moiseen edes sairastunut saati kuollut.

Kuopiossa annettiin "vahva" maskisuositus kouluihin ja kauppoihin. En aio noudattaa.

Vierailija
2/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan miettiä. Työn puolesta jo joutuu miettimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi riittänyt jo alkuunsakin. En ole kuullut että kukaan tuntemani tai tuntemani ihmisen tuttava olisi moiseen edes sairastunut saati kuollut.

Kuopiossa annettiin "vahva" maskisuositus kouluihin ja kauppoihin. En aio noudattaa.

Minun tuttava oli 13 vkoa sairaslomalla ja kolmeen kertaan vietiin ambulanssilla, kun ei henki kulkenut ja laihtui aivan järjettömän paljon.

Ei ole kiva tauti jos sattuu omalle kohdalla vakava muoto

Vierailija
4/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi kantaa kortensa kekoon.

Vierailija
5/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon pitänyt maskia ja eipä oo aiemmin ollut itelläni näin flunssatonta syksyä : ) Kuljen julkisilla välineillä ja tavallisesti joka syksy joudun tilanteeseen jossa joku teinityttö istuu takana ja yskii ja aivastelee suurieleisesti (ja sitten sairastun, tai ainakin vaikuttaa silta), mutta tänä syksynä ei ole ollut flunssaisia kanssamatkustajia.

Vierailija
6/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä päivältä vaan vähemmän mietin. Se tulee ja tarttuu jos on tullakseen. 

Vierailija
7/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nämä korona-rajoitteet ei haittaa.

Koska ne koskevat käytännössä hotelli- ja ravintola alaa. Pistäkööt he yrityksensä kiinni, minä jatkan työntekoa

Ei siis asia joka haittaa minua. 

Vierailija
8/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä vaikuta ja tänään jo kuljin ilman maskia julkisessa liikenteessä. Niin kulki moni muukin. Asun Helsingin keskustassa.

Vierailija
9/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on puoliso karanteenissa altistumisen vuoksi, niin eipä sitä oikeastaan voi olla miettimättä.

Vierailija
10/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sitä ajatella, kun on riskiryhmälaisten kanssa tekemisissä. Muistakaa se, että kaikki eivät ole yhtä terveitä, kuin te, joten muistakaa turvavälit.

Vierailija
11/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistisen kuuloisia vastauksia! Miksiköhän useissa koronaan liittyvissä uutisissa 'kaikki kiinni!' kommentit saavat niin paljon peukkuja?

12/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekemisissä iäkkiden ihmisten kanssa, joten kyllä varon saamasta ja tartuttamasta.

Tyttären kolmekymppisen miespuolisen työtoverin vakavaoireinen koronatartunta sai miettimään, että perusterve ja nuori voi olla riskiryhmää - ties mistä syystä.

Vierailija
13/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan miettiä, koska välitän läheisistäni.

Vierailija
14/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se korona ole minnekään hävinnyt. Katsokaapa miten tiukkoja määräyksiä on voimassa mm. Espanjassa. Ranskassa, Italiassa ja monessa muussa Euroopan maassa koronan leviämisen estämiseksi. Suomen suhteellisen hyvä tilanne perustuu siihen että suomalaiset ovat noudattaneet niitä minimisuosituksia suhteellisen hyvin ja pitävät luonnostaan etäisyyttä toisiinsa. Poskisuudelmat eivät ole täällä arkipäiväisiä.

Nyt on hyvä olla yksinasuva sinkku, sillä 60 % uusista koronatartunnoista on lähtöisin perhepiiristä, joista joku on tavalla tai toisella hankkinut itselleen korona. Siihen nähden on turvallisempaa käydä ruokakaupassa kuin olla tekemisessä omien lähisukulaisten kanssa.

Vierailija
15/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jaksan. Mutta en samalla tavalla kuin aikaisemmin. En esim kuuntele enää koronaan liittyviä tiedotustilaisuuksia. Uutisissa tulee tartuntamäärät kuitenkin selville ja se tieto riittää mulle. Viihdyn oikein hyvin kotonakin eikä mulla ole mitään kiirettä paikkoihin, joissa olisi tartuntariski.

Vierailija
16/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä päivältä vaan vähemmän mietin. Se tulee ja tarttuu jos on tullakseen. 

Sama täällä ja varsinkin kun on tutkittu tilastodataa, niin ei tarvi enää miettiä. Saman suuntaista lähes kaikilla jotka tunnen. Käsidesia on silti tullut ahkerasti käytettyä, mutta siihen se jääkin

Vierailija
17/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää. Varsinkin kun muutamalla tutulla on vain yksi perheestä sairastunut, niin tuntuu, että tarttuminen on sattuman kauppaa.

Vierailija
18/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nuoriso olisikin immuuni koronalle niin silti heitäkin pitäisi ohjeistaa miten nyt pitäisi käyttäytyä ihmisten ilmoilla.

Tänäänkin nuorisoa tuli iholle kaupoilla.

Vieläpä isona lössinä.

Vierailija
19/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on keuhkosairas, itse syön sytostaatteja, olen töissä vanhainkodissa ja käyn auttamassa vanhoja vanhempiani. Jaksan niin kauan kuin tarvitsee.

Vierailija
20/40 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin esimiehemme jaksaa. Taas oli tullut uutta sähköpostia. Nyt muistutti ettei vapaa-ajalla tule kulkea missään ihmisten ilmoilla ilman maskia eikä käydä edes sukulaisten luona jollei välttämätöntä. Mieluiten vain kotona ja ulkona reippaillen että jaksaa työssä ahertaa oli lopetus.

Enää ei puutu kuin ne koronatapaukset pikkukylältämme. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi