Täysin vieras naapuri tuli soittamaan ovikelloa ja sanoi anteeks onks teil särkylääkettä. Menin kyllä aivan sanattomaksi
Hän ilmestyi äsken ovellemme. Sanoi, että buranat on loppu ja kuulemma migreeni :D.
Menin niin sanottamaksi, että kävin hakemassa ja annoin koko loppu laatan, kun siinä oli vain pari jäljellä. Ilmeisesti jotkut ei häpeä mitään vaan tekevät täysin niin miltä itsetuntuu :0
Kommentit (20)
No olit kiva kun annoit. Mutta miksi pitää kauhistella?
No noinhan sitä pikkuhiljaa tutustuu naapureihin.
Ennen oli todella epänormaalia ettei olisi halunnut auttaa naapureita. Siitä seurasi ongelmia.
No hyvä, että autoit. Minä en avaa edes ovea, jos en osaa ketään odottaa.
Eihän tuo niin hirveän suuri uhraus ollut. Oli varmaan kovat kivut ja ajatteli jonkun auttavan eikä tarvinnut lähteä apteekkiin.
Voi hyvä elämä! Olin kerran aivan maanisissa kivuissa kun en löytänyt särkylääkettä ja olin nuori enkä kehdannut käydä vaikka just naapurissa. Pyörryin lattialle ja ryömin ympäri kämppää kunnes meni taju. Myöhemmin miettinyt että miten tyhmä olin kai nyt kaikki haluais auttaa.
No ilmeisesti ei. Hyi sinua ap.
Naapuriapu olisi nykyäänkin aivan järkevä toimintatapa ja oma-aloitteinen turvaverkko. Harva vain uskaltaa nykyään kysyä apua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hänen olisi pitänyt hävetä?
Suomalaisten kuuluu hävetä kaikkea.
Miksi pitäisi hävetä? Sitä että tarvitsee apua, pyytää ja saa sitä? Kyse oli kuitenkin vain jostain Buranasta.
Jos on migreeni, niin on se pienempi paha pyytää naapurilta apua kuin kärsiä ilman kivunlievytystä... kyllä tollaset välit pitäisi naapureihin ollakin, tai täällä maalla ainakin on, eikä tuollainen ihmetyttäisi täällä ketään.
Aloitus lienee provo ainakin asenteeltaan. Jos ei:
Kyllä on elämä ja asenteet Suomessa muuttuneet.
Ennen haettiin naapurista sokerit, jauhot ja maidot, jos oli akuutti tarve. Ja se oli ihan normaalia. Myös lapset saattoivat olla hetken "hoidossa" naapurilla ihan ex tempore.
Ihan normaalia oli.
En tunne naapureitani, mutta haluaisin olla avuksi vastaavassa tilanteessa. Ellette asu apteekin yläkerrassa, mielestäni pyyntö ei ollut mikään törkeä.
Hmm. Mun ovella on käyneet naapurit vuosien varrella pyytämässä apua tai ties mitä kun tarve on ollut. Useimmiten oon pystynyt auttamaan, aina ei oo löytynyt kotoota kysyttyä ainetta/tavaraa. Rahaa ei oo kukaan pyytänyt, ei kannata kun siitä on ainainen puute tässä tuvassa XD Enpä ole koskaan ajatellut että siinä on jotain outoa.
Anteeksi, mikä sulle oli tässä se ongelma? Mä olisin ILAHTUNUT, että pystyn auttamaan. Siis miten itsekkäitä ihmisiä voi oikein olla???
Auttaisin todella mielelläni naapuria, joka kysyy särkylääkettä. Olen joskus itsekin ollut tilanteessa, jossa olisin saattanut tehdä noin, jos apteekki ei olisi suunnilleen naapurissani. Minulla on nykyään aina särkylääkkeitä kotona.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Päänsärky voi tulla nestehukastakin.
Meidänkin oven taakse kerra tuli täysin tuntematon naapuri. Kysyi onko meillä foliota. En mennyt sanattomaksi vaan vastasin "Odota hetki, käyn katsomassa."
Ei se oo tyhmä, joka kysyy vaa tyhmä joka antaa!