Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäriin matkaa yli 2h :( !

Vierailija
22.02.2014 |

Olen 19v, asun vanhemmillani, mulla ei ole autoa. Ainut liikkumismahdollisuus bussi.

Kuntani kuuluu terveyskeskukseen, jonne on 1,5h ajomatka, mutta bussilla reippaasti yli 2h.

Vieressäni on kaupunki vain 15min päässä. Olen ollut pitkään masentunut ja oikeastaan aivan loppu. Varasin ajan tuohon 15min päässä olevaan lääkäriin, vaikka tiesin etten sinne saa mennä. En vain pääse millään/saa voimia seilata monta tuntia busseilla jotta pääsisin sinne terveyskeskukseen jonne kuulun.

Kun menin lääkäriin rukoilemaan jotakin masennuslääkitystä, vastaanotto oli todella vihainen ja melkein huusi kun olin varannut tänne ajan ja varoitti tulemasta uudestaan ja sanoi että hänen kuuluisi perua aikani, mutta on armollinen ja antaa 15 euron käyntimaksun ja saan käydä vastaanotolla.

Sain onneksi valdoxan nimisen lääkityksen. Lääkäri sanoi että minun pitää 2 viikon välein käydä maksatesteissä lääkkeen takia ja valitettavasti tänne ei ole tulemista.

Nyt ole ihan paniikissa. En halua että lääkkeet paljastuu äidilleni, koska en halua näyttää epäonnistuneelta hänelle, ja tiedän että kertoo koko suvulle ja kaikki pilkkaisivat minua.

Täytyykö minun oikeasti 2 viikon välein lähteä 2h päähän ihan vieraaseen kaupunkiin lääkäriin, koska kuntani kuuluu sen terveydenhuollon piiriin? Vaikka vieressäni on kaupunki... talomme sijaitsee siis 10 metriä tämän 15min päässä olevan kaupunkin rajalta, eli jos asuisin 10 lähempänä tätä vieressä olevaa kaupunkia, saisin käydä siellä

:(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa itse valita terveyskeskuksensa. Teet vain kirjallisen ilmoituksen ja asia on sillä selvä.

Vierailija
2/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhetilanteesi on tuollainen, olisi varmaankin parasta alkaa puuhaamaan omilleen muuttoa. Hankkiudu myös asiakkaaksi mielenterveystoimistoon tai opiskelijaterveydenhuollon kautta psykologille. Tarvitset muutakin kuin lääkkeitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ilmoitus tehdään?

Vierailija
4/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ilmoitus tehdään? Vain kunnan sisällä voi päättää mihin haluaa mennä. Ei voi itse päättää

Vierailija
7/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ilmoitus tehdään? Vain kunnan sisällä voi päättää mihin haluaa mennä. Ei voi itse päättää

Vierailija
8/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tuli vahingossa monta kertaa.. mulla on vain kännykässä netti ja ei oikein toimi

Vierailija
10/10 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päättää itse: vaikka olisi kirjoilla Oulussa, saa valita terveyskeskuksekseen Espoon. Googleta tuo kaupunkisi terveyskeskus, heidän sivuiltaan varmaan saa tiedon. Kuopion kaupungin sivuilla esimerkiksi muistaakseni lukee, että ylilääkärille pitää tehdä ilmoitus asiasta. Jos et löydä tietoa sieltä, niin ota yhteyttä terveyskeskukseen vaikka puhelimitse, ja kysy asiaa.

Terveyskeskusta saa uuden lain mukaan (tuli voimaan vuoden alusta) vaihtaa vuoden välein korkeintaan.