Mieheni käytös muita kohtaan inhottaa!
Mieheni on aina ollut minulle kiltti, puhuu kauniisti ja puhuu ja pussaa. Emme koskaan edes riitele - korkeintaan kinastellaan.
Mutta mieheni on aika kauhea muita ihmisiä kohtaan. Mölöyttelee asiattomuuksia naapureille - kiroilee ja tölvii ihan julkisesti vaikka pihalla. Huutaa usein alaisilleen (nyt olen huomannut kun tekee etätöitä) Teams palavereissa ja suorastaan haukkuu heitä. Liikenteessä ajaa lujaa ja röyhkeästi - ja herkästi keskisormikin heiluu. Olen sanonut tästä mutta hänen vastauksensa on tyyliä "kulta, en mä sulle huuda enka sulle ole vihainen".
Miten tähän pitäisi suhtautua? Hän on minulle hyvä mies ja lapsille hyvä isä. Kuitenkin muita kohtaan tuntuu olevan hirviö.
Kommentit (17)
Jotain olet siinä miehessä joskus nähnyt. Moni ei näkisi.
Eron peruste olisi tuo itselleni. Ihminen on mitä on: paljastaa todellisen karvansa hirviönä.
Vaikuttaa pahalta tapaukselta. Eroaisin.
Yleensä miehet käyttäytyy toisinpäin. Kauheita puolisolleen ja lapsilleen, muille reiluja ja avuliaita.
Onneksi ei tarvi olla moisen tapauksen kanssa missään tekemisissä.
Ikävää, mutta monella on toisin päin: muille ollaan maireita ja kotona hirviöitä. Mielummin noin, kun ap:lla.
Minun isäni oli taas sellainen, että töissä ja naapureille oli tavattoman ystävällinen ja
avulias, mutta kotona osasi olla tosi veemäinen ja ilkeä.
Ei ollut väkivaltainen, mutta enimmäkseen huonolla tuulella ja aina sai olla varpaillaan.
Meitä oli kolme lasta ja minä vanhimpana ja sitten veljeni nuorimpana oltiin hänen hampaissaan. Jostain syystä siskoni (keskimmäinen) sai olla rauhassa.
Äiti osasi luovia isän kanssa, mutta isä kyttäsi kuitenkin koko ajan äidin tekemisiä.
Isä on jo kuollut, mutta en voi lakata ihmettelemästä tätä hänen käytöstään.
Se oli niin outoa, kun ääni muuttui kellossa heti kun joku vieras tuli käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa pahalta tapaukselta. Eroaisin.
Ollaan oltu yhdessä jo kymmenen vuotta. Ja kuten kerroin, koskaan ei ole pahaa sanaa minulle sanonut. Hellii ja pitää hyvänä. Ei ole edes mustasukkainen. Mutta aina on pitänyt esim. työkavereitaan ja alaisiaan tyhminä ja saamattomina. Olemme molemmat tosi aikaansaavia ja meillä on yhteisiä harrastuksiakin. Ehkä hän sitten pitää minua "viisaana ja aikaansaavana". Naapureita ei ole koskaan arvostanut - ollaan asuttu kahdessa paikassa, eikä edes koskaan juuri ole heitä tervehtinyt. Ovat hänen mukaansa tumpeloita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vakka kantensa löytää, siitä tässäkin lienee kyse.
Normaalissa tilanteessa syyllisyys ratkaistaan kuulemalla kumpaakin osapuolta ja vasta sitten tehdään johtopäätökset. Tällä palstalla toimitaan toisin ja niinpä pelkän yhden osapuolen tarinan mukaan toinen leimataan hirviöksi ja siaksi...
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa miksi te uskotte kaikki miäsvihatrollit? Onko aivot sammuneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkouttaa pahalta tapaukselta. Eroaisin.
Ollaan oltu yhdessä jo kymmenen vuotta. Ja kuten kerroin, koskaan ei ole pahaa sanaa minulle sanonut. Hellii ja pitää hyvänä. Ei ole edes mustasukkainen. Mutta aina on pitänyt esim. työkavereitaan ja alaisiaan tyhminä ja saamattomina. Olemme molemmat tosi aikaansaavia ja meillä on yhteisiä harrastuksiakin. Ehkä hän sitten pitää minua "viisaana ja aikaansaavana". Naapureita ei ole koskaan arvostanut - ollaan asuttu kahdessa paikassa, eikä edes koskaan juuri ole heitä tervehtinyt. Ovat hänen mukaansa tumpeloita.
ap
Ei siis vain huonokäytöksinen, vaan myös ennakkoluuloinen ja typerä. Eihän hän tiedä naapureistaan mitään.
Työstressi? Jos alaiset ovat oikeasti laiskoja ja tyhmiä, jossain vaiheessa napsahtaa.
Monilla ihmisillä on erikseen kotiminä ja vaikka työminä.