Pojalle nimeksi Oliver?
Mitä nimestä tulee teille mieleen ja miksi?.? ( :
Kommentit (21)
Ei tule mieleen mitään. Tykkään kovasti nimestä ja voisin antaa sen omalle pojalleni. Riippuu kyllä oletteko täysin suomalaisia ja mikä olisi sukunimi..Me emme asu suomessa eikä puolisoni ole suomalainen joten meillä ainakin sopisi sukunimeen ja maahan kuin nenä päähän :)
Ylemmän keskiluokan perhe, mahdollisesti ruotsinkielinen. Tai perhe, joka haluaisi olla vähintään ylempää keskiluokkaa...
Ylemmän keskiluokan perhe, mahdollisesti ruotsinkielinen. Tai perhe, joka haluaisi olla vähintään ylempää keskiluokkaa...
Oliver on kiva nimi, jotenkin ytimekäs!
Teennäinen nimi, ei sovi suomenkielisiin sukunimiin, Oliver Hardy tulee mieleen...
Muotinimi ja koulussa taatusti 7 samalla luokalla...
Viime vuonna kastettujen poikien yleisin nimi Turussa ja Kaarinassa.
Kiva nimi. Ja mitä tulee yleisyyteen, niin omalla pojallani on nyt muotinimi enkä edelleenkään ole törmännyt yhteenkään toiseen samannimiseen.
Esim. Juhani on vuosien mittaan annettu nimeksi yli 300 000, tänäkin vuonna jo päälle 4000. Montako Juhania tunnet? Ei niitä samannimisiä löydy ihan joka paikasta, vaikka joku nimi sattuisi suosittu olemaankin.
Siskon tytöllä on oikeasti harvinainen nimi, Suomessa alle 100 samannimistä, ja eikös vaan tytöllä ole nyt ekalla luokalla samanniminen luokkakaveri. Siskoni nimi taas on Jenna. Ikinä ei ole ollut samalla luokalla tai samassa harrastuspiirissä toista samannimistä. Ei edelleenkään ole työpaikallakaan toista samannimistä, vaikka kyseessä on monen sadan työntekijän työpaikka.
Hyvä toi sun logiikka...Juhanihan on yleinen toinen nimi.
Oliver on muotinimi. Tiedän monta pientä Oliveria. Minulle se on syy olla antamatta jotain nimeä, ilmeisesti ei kaikille.
Mitä tulee itse nimeen, niin on mielestäni vähän tylsä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 09:24"]
Kiva nimi. Ja mitä tulee yleisyyteen, niin omalla pojallani on nyt muotinimi enkä edelleenkään ole törmännyt yhteenkään toiseen samannimiseen.
Esim. Juhani on vuosien mittaan annettu nimeksi yli 300 000, tänäkin vuonna jo päälle 4000. Montako Juhania tunnet? Ei niitä samannimisiä löydy ihan joka paikasta, vaikka joku nimi sattuisi suosittu olemaankin.
Siskon tytöllä on oikeasti harvinainen nimi, Suomessa alle 100 samannimistä, ja eikös vaan tytöllä ole nyt ekalla luokalla samanniminen luokkakaveri. Siskoni nimi taas on Jenna. Ikinä ei ole ollut samalla luokalla tai samassa harrastuspiirissä toista samannimistä. Ei edelleenkään ole työpaikallakaan toista samannimistä, vaikka kyseessä on monen sadan työntekijän työpaikka.
[/quote]
Mulla tulee mieleen Salkkarit ja Isabella Holm
Mulla tulee mieleen Salkkarit ja Isabella Holm
mun poika on Oliver ja jo 22v, sen jälkeen tuli aika paljon Oliver nimisiä jotka nyt noin 17-22v, sitten oli tauko ja nyt huomaan että taas suosiossa. Hieno nimi. Kaverit sanoo häntä Olliksi paljon, ja pienenä hän sanoi itse "Oli".
Tulee mieleen Salkkarit ja siinä suu ammollaan kameraa kuikuileva pikkuhemmo.
Mun poika on Oliver mutta toinen nimi käytössä ja ihan vaan sen vuoksi että miehen suku ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta osannut sanoa nimeä vaan väänsi sen tyyliin OliverI. Käsittämätöntä, pk-seutulaisista ihmisistä kuitenkin kyse eikä mistään savolaisista. Ärsytti tosi paljon ihmisten kykenemättömyys lausua pekkaa tai mattia kummempaa joten en valitettavasti voi suositella ko nimeä kenenkään lapselle.
Ihana nimi :) Oman pojan toinen nimi. Etunimi ja sukunimi eivät ole suomalaisia (eivätkä ruotsalaisia).
Meillä on Oliver ja ihan suomalainen sukunimi. Tykättiin nimestä ja sopi hyvin esikoisen nimen seuraksi...:)
Mulle tulee mieleen yksi mukava vanha ystävä. Siksi jos meille joskus tulee poika, Oliver olisi ihan varteenotettava nimi.