Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaja! - pystytkö dieetillä ollessa syömään esim. kaksi suklaapalaa?

Vierailija
05.11.2020 |

Ja tällä kysymyksellä tarkoitan sitä, että lähteekö ne sokerihimot takaisin valloilleen vähän niinkuin alkoholistilla yhden skumpan jälkeen?

Olen itse nyt sokerin totaalikieltäytyjänä ollut reilun viikon ja en uskalla ottaa palaakaan makeaa. Olen aivan kauhea sokerihiiri ja luulen että ne syömishimot lähtisivät käyntiin heti kun niille antaa vähänkään siimaa ja pääsee taas herkuttelun makuun.

Aiemmin olen ihmetellyt kovasti juuri alkoholistien kohdalla, että miten se muka voi olla niin tarkkaa ettei pysty edes yhtä ottamaan ilman että ratkeaa. Nyt ymmärrän jokseenkin paremmin, ei ole olemassa tässä alkuvaiheessa mitään kultaista keskitietä vaan se paheiden ketju on saatava kunnolla poikki. Se vaatii itsekuria ja keskittymistä jos haluaa saada aikaan tuloksia.

Olen itse saanut nyt reilun viikon aikana painoa pois reilu -3kg, joista suurin osa on nestettä sillä dieettiä edelsi usean päivän rankka herkutteluputki. Nyt ruoka koostuu kasviksista, vähärasvaisesta lihasta, kalasta, hedelmistä, pähkinöistä ja öljystä. Hiukan siis ketogeeniseen päin mutta ei kuitenkaan ihan. Ajatus olisi saada pois kokonaisuudessaan -10kg.

Isänpäivä kolkuttelee jo ovella, sen kanssa saa olla tarkkana. Eilen jo kuulin kommentin, että voithan sinä nyt yhden kakkupalan ottaa juhlan kunniaksi. Niin varmaan voin, mutta se romuttaa minulla henkisesti niin monta muuta asiaa että helpompaa on kieltäytyä.

Miten teillä muilla laihduttajilla menee?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kilo rasvaa vastaa noin 8000 kilokaloria.

Jos olet päivässä esim. 500 kilokaloria miinuksella, tiputat kilon rasvaa 16 päivässä.

Siten 10 kiloa rasvaa lähtee 160 päivässä, eli vajaassa puolessa vuodessa.

Älä anna nesteiden nopean vaihtelun hämätä. Nesteitä voi tiputtaa jopa yli 5 kiloa ihan tunneissa, mutta se ei ole pysyvää.

Vierailija
2/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet päivässä esim. 500 kilokaloria miinuksella, tiputat kilon rasvaa 16 päivässä.

Älä anna nesteiden nopean vaihtelun hämätä. Nesteitä voi tiputtaa jopa yli 5 kiloa ihan tunneissa, mutta se ei ole pysyvää.

1kg rasvaa on noin 7200kcl

Pari palaa suklaata ei tee mitään, mutta tietysti jos on addikti niin se on eri juttu. Minä syön ja juon dieetillä ihan normaalisti. Määrät on vain pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mieti miksi olet päätynyt läskiksi.

Vierailija
4/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin, mulla on yazio sovellus nyt apuna ja sen datan mukaan olen tavoitepainossa 65kg helmikuussa. Osasinkin odottaa tätä nopeaa alkua, kun äärettömän mässäilyn (juhlia putkeen) jälkeen vedin hiilarit ja herkut lähes nollille, aamupuuro oli ainoa jonka säästin.

Vierailija
5/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn juomaan lasillisen viiniä.

Vierailija
6/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari palaa suklaata ei tee mitään, mutta tietysti jos on addikti niin se on eri juttu. Minä syön ja juon dieetillä ihan normaalisti. Määrät on vain pienet.

Tämäkin on yksi näkökanta jota olen pohtinut. Kun pitää kalorit siinä 1500 kieppeillä, jonka laihtuakseni tarvitsen, tai saan syödä, voisin ihan hyvin ottaa pari palaa suklaatakin ja vähentää sen muusta. Mutta haluan nyt selkeästi käyttää nuo kaikki kalorit järkeviin valintoihin ja kerätä ne suurimmat kalorit vaikka avokadosta ja pähkinöistä, että aivot saa parempaa polttoainetta jaksaa. Kunhan pääsen alittamaan 70kg keksin itselleni jonkun palkinnon. Ehkä ei ruokaa, jotakin muuta.

Ap

Vierailija
7/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voi, mutta on eri asia kannattaako.

Vierailija
8/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on yksi näkökanta jota olen pohtinut. Kun pitää kalorit siinä 1500 kieppeillä, jonka laihtuakseni tarvitsen, tai saan syödä, voisin ihan hyvin ottaa pari palaa suklaatakin ja vähentää sen muusta. Mutta haluan nyt selkeästi käyttää nuo kaikki kalorit järkeviin valintoihin ja kerätä ne suurimmat kalorit vaikka avokadosta ja pähkinöistä, että aivot saa parempaa polttoainetta jaksaa. Kunhan pääsen alittamaan 70kg keksin itselleni jonkun palkinnon. Ehkä ei ruokaa, jotakin muuta.

Ap

Juuri näin. Suklaan kalorimäärällä kannattaa syödä jotain järkevämpää.

Vierailija
9/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla Ap oli lähtöpaino?

Vierailija
10/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suhde niihin herkkuihin kannattaa oikeasti työstää kuntoon ajan kanssa. Alkuun voi toimia tuo ehdottomuus, mutta loppuelämä ilman mitään herkkuja ei ole kovin realistinen tavoite, ja jos antaa itselleen luvan "repsahtaa" vaikka kerran vuodessa joulupöydssä, niin siinä luultavasti käy huonosti ja meno karkaa lapasesta aika totaalisesti. Eli herkkuja voi siis syödä kohtuudella, kunhan ei korvaa niillä ruokia.

Vierailija
11/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä (myös elämäntapamuutoksen alussa) en ajatellut koskea niihin herkkuihin, joihin olen pahiten addiktoitunut. Minulla tosin on taustaa ahmimishäiriöstä, ei niinkään sokerikoukusta, mutta varmaan sama idea, onhan niihin suosikkiahmimisruokiin jollain tavalla koukussa. Tällä hetkellä on helpompi olla kokonaan ilman, vaikka pieni herkku menisikin kaloreihin. Ajattelisin, että siinä vaiheessa, kun olen pystynyt noudattamaan säännöllistä ja terveellistä syömistä useamman kuukauden, voisin kokeilla hallittua herkuttelua. Olen lukenut, että herkuttelu kannattaisi ajoittaa esim. ruokailun jälkeen, niin ei herkuttele nälkäänsä. Tätä ehkä täytyy testata sitten, kun olo on vähän vahvempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme