Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies painostaa palvelemaan huonosti

Vierailija
04.11.2020 |

Olen pörssiyhtiössä joka tahkoo isoa voittoa.
Asiakkaat maksavat palveluista joita tarjoamme. Ja tuotteemme on sellainen, että asiakkaat nyky-yhteiskunnassa tarvitsevat palveluita joita tarjoamme jotta voivat toimia nyky yhteiskunnassa.

Esimies painostaa, että käytän liikaa aikaa asiakkaan palvelemiseen. Puhelu ei saa kestää yli 10 minuuttia vaikka asiakas haluaisi että asia käydään huolella läpi, koska asiakas ei usein ymmärrä palveluistamme mitään. Lisäksi asiakkaat pakotetaan palvelemaan itse itseään digitaalisesti, vaikka eivät osaa käyttää digitaalista palveluamme, koska se on englannin kielinen. Esimies sanoo, että kyllä asiakkaat ymmärtävät vaikka oman kokemuksen mukaan lähes kaikki + 50 v eivät välttämättä osaa englantia.

Samoin asiakas maksaa kovaa hintaa tarjoamastamme palvelusta, hinta voi helposti olla 200-300 eur /toimeksianto. Ja tämä on halpa ”kanta-asiakas hinta. Jos asiakas hakee väärin, asiakas maksaa uudet palkkiot kun toimeksianto uusitaan. Esimiehen mielestä emme saa puuttua asiakkaan virheelliseen toimeksiantoon vaikka asia voitaisiin yhdellä puhelin soitolla saada kuntoon ja tehdä toimeksianto kuten kuuluu. Esimies sanoo ettei meillä ole aikaa korjata asiakkaan tekemiä virheitä ja saamme tätä kautta myös lisää palkkiotuottoja kun asiakkaan toimeksianto uusitaan. Itse olen sitä mieltä, että hyvän asiakaspalvelun hengessä minä ammattilaisena voin auttaa asiakasta ja puuttua virheellisiin toimeksiantoihin. (Yksi puhelu riittää tähän).

Onko esimies oikeassa? Että ei enää palvella asiakasta vaan kellokädessä palvellaan, ja lopetetaan puhelu vaikka asiakas jäisi kesken asiansa kanssa? Ja että ei puututa virheisiin jotta saadaan tupla palkkiot asiakkaalta? Asiakas ei ole alan asiantuntija ja siksi eivät osaa välttämättä tehdä toimeksiantoa kuten pitää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan nykyinen työelämä toimii.

Vierailija
2/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esimiehesi väärässä vai oikeassa... Kysymys on moraalista.

Jos esimiehesi käskee näin toimimaan, silloin yrityksessä niin tehdään.

Jos ei maistu, voit vain äänestää jaloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ilmeisesti joko sopeutua pomosi epäeettiseen ja minusta puhtaalta ihmisten huijaamiselta vaikuttavaan toimintaan tai kysyä vaikka lakimieheltä. Jos kertoisit firman nimen tai olisit rehellinen asiakkaillenne,asiakkaat kaikkoaisivat vai mitä? Tee siitä johtopäätös kysymykseesi.

Vierailija
4/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤(Kiitos)< Tuo niiden ihmisten puolesta joita ajattelet.

Vierailija
5/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oikeassa ja esimiehesi väärässä.

Vierailija
6/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pitää työpaikkasi, kuuntele esimiestä. Jos haluat työskennellä reilussa työpaikassa, joka vastaa arvojasi, vaihda. Omien arvojen vastaisessa työpaikassa on raskasta työskennellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit haastaa esimiehesi kysymällä onko tarkoitus tehdä työ josta asiakas maksaa. Voit kysyä suoraan saako asiakkaalle olla rehellinen toimeksiannoissa ohjauksesta. Voit pyytää ohjeet kirjallisena. Sen jälkeen sinun on lähinnä tehtävä työ ellei toiminta ole säänneltyä.

Vierailija
8/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 asiakasta täydellisesti vai 10 keskimääräisesti, jälkimmäisestä tulee tulos yhtiölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehesi noudattaa yrityksen kustannustehokasta, kellotettua toimintamallia kirjaimellisesti ja on hierarkiassa ylemmille vastuussa myös sinun tehokkuudestasi. Jos sinä et tee niin kuin on tarkkaan laskettu seuraa siitä pomollesikin ikävyyksiä. 

Tietysti voit perustella tapasi palvella niinkin, että mieluummin käytät 13 min. asiakkaaseen kuin että asiakas soittaa taas uudelleen ymmärtääkseeni kaiken. 2-10 min min samaa asiakasta on niin paljon enemmän.

En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoittaa virheellinen toimeksianto? Sijoittamista vai ylipäätään sitä, että asiakas haluaa teiltä jotakin ja ei osaa pyytää sitä oikein? Jos kyse viimeisestä vaihtoehdosta on vain ajan kysymys, kun toimintaanne puututaan. Ota jalat allesi ja hae muuta paikkaa. 

 

Vierailija
10/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat ovat valittaneet minulle että edellinen asiakaspalvelija palveli hutiloiden ja jätti kertomatta olennaisia asioita.

En tarkoita että minun tulisi palvella täydellisesti vaan riittävän hyvin asiakkaan näkökulmasta. Jotta homma saadaan maaliin saakka.

Esimiehen mielestä lopputulos ei ole tärkeää vaan tehokkuus. En tarkoita että palvelisin siis kellon kanssa vaan juuri sen verran että asiakas saa asiansa hoidetuksi. Osaan nähdä heti olennaisen, se säästää aikaa. Mutta asiakas ei aina ymmärrä ja siksi tekee asiat väärin. Itse toivoisin että voisin palvella siten että asiaka saa sen toimeksiannon oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehesi noudattaa yrityksen kustannustehokasta, kellotettua toimintamallia kirjaimellisesti ja on hierarkiassa ylemmille vastuussa myös sinun tehokkuudestasi. Jos sinä et tee niin kuin on tarkkaan laskettu seuraa siitä pomollesikin ikävyyksiä. 

Tietysti voit perustella tapasi palvella niinkin, että mieluummin käytät 13 min. asiakkaaseen kuin että asiakas soittaa taas uudelleen ymmärtääkseeni kaiken. 2-10 min min samaa asiakasta on niin paljon enemmän.

En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoittaa virheellinen toimeksianto? Sijoittamista vai ylipäätään sitä, että asiakas haluaa teiltä jotakin ja ei osaa pyytää sitä oikein? Jos kyse viimeisestä vaihtoehdosta on vain ajan kysymys, kun toimintaanne puututaan. Ota jalat allesi ja hae muuta paikkaa. 

 

Kyse on juuri tästä viimeisestä vaihtoehdosta. Ja siis kyse voi olla että asiakkaan täytyy toimeksianto tehdä esim lain takia (viranomaisen luvan takia) ja asiakkaan liiketoiminta saattaa vaarantua jos toimeksianto on tehty väärin.

Vierailija
12/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Onneksi minä pystyn toimimaan nyky-yhteiskunnassa ilman teidän "palveluitanne".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehesi noudattaa yrityksen kustannustehokasta, kellotettua toimintamallia kirjaimellisesti ja on hierarkiassa ylemmille vastuussa myös sinun tehokkuudestasi. Jos sinä et tee niin kuin on tarkkaan laskettu seuraa siitä pomollesikin ikävyyksiä. 

Tietysti voit perustella tapasi palvella niinkin, että mieluummin käytät 13 min. asiakkaaseen kuin että asiakas soittaa taas uudelleen ymmärtääkseeni kaiken. 2-10 min min samaa asiakasta on niin paljon enemmän.

En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoittaa virheellinen toimeksianto? Sijoittamista vai ylipäätään sitä, että asiakas haluaa teiltä jotakin ja ei osaa pyytää sitä oikein? Jos kyse viimeisestä vaihtoehdosta on vain ajan kysymys, kun toimintaanne puututaan. Ota jalat allesi ja hae muuta paikkaa. 

 

Kyse on juuri tästä viimeisestä vaihtoehdosta. Ja siis kyse voi olla että asiakkaan täytyy toimeksianto tehdä esim lain takia (viranomaisen luvan takia) ja asiakkaan liiketoiminta saattaa vaarantua jos toimeksianto on tehty väärin.

Oletettavasti teillä ei ole monopoliasemaa alallanne, joten viime kädessä se asiakas, joka ei ole saanut teiltä palvelua, jota tarvitsi, ja josta jopa maksoi jotain, "äänestää jaloillaan" ja hakee seuraavalla kerralla palvelun muualta.

Vierailija
14/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehesi noudattaa yrityksen kustannustehokasta, kellotettua toimintamallia kirjaimellisesti ja on hierarkiassa ylemmille vastuussa myös sinun tehokkuudestasi. Jos sinä et tee niin kuin on tarkkaan laskettu seuraa siitä pomollesikin ikävyyksiä. 

Tietysti voit perustella tapasi palvella niinkin, että mieluummin käytät 13 min. asiakkaaseen kuin että asiakas soittaa taas uudelleen ymmärtääkseeni kaiken. 2-10 min min samaa asiakasta on niin paljon enemmän.

En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoittaa virheellinen toimeksianto? Sijoittamista vai ylipäätään sitä, että asiakas haluaa teiltä jotakin ja ei osaa pyytää sitä oikein? Jos kyse viimeisestä vaihtoehdosta on vain ajan kysymys, kun toimintaanne puututaan. Ota jalat allesi ja hae muuta paikkaa. 

 

Kyse on juuri tästä viimeisestä vaihtoehdosta. Ja siis kyse voi olla että asiakkaan täytyy toimeksianto tehdä esim lain takia (viranomaisen luvan takia) ja asiakkaan liiketoiminta saattaa vaarantua jos toimeksianto on tehty väärin.

Oletettavasti teillä ei ole monopoliasemaa alallanne, joten viime kädessä se asiakas, joka ei ole saanut teiltä palvelua, jota tarvitsi, ja josta jopa maksoi jotain, "äänestää jaloillaan" ja hakee seuraavalla kerralla palvelun muualta.

Tätä juuri pelkäänkin. Ja voittoa taotaan kvartaali ajattelulla, ei pitkällä tähtäimellä. AP. Ja kilpailevia yrityksiä on Suomessa alalla 3 muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lyhytnäköinen esimies. Varmaan tuolla saadaan lyhyellä tähtäyksellä rahat pois, mutta pitkällä tähtäyksellä paljon paljon vihaisia asiakkaita.

Nuorempana olisin varmaan totellut esimiestä lammasmaisesti, mutta nyt kyllä sanoisin asian niin kuin se on. En aggressiivisesti, vaan totuuden juuri niin kuin se on. Ja muutamaan kertaan, jos ei heti mene perille. Olisi hauska nähdä esimiehen naama vastaillessaan, miten puolustelee epäeettistä toimintaa. 

Ja toimisin itse juuri niin, kuin oikein on. Eli soittelisin niille asiakkaille. Matalalla profiililla toimisin niin kuin oikein on, ei tarvitse esimiehen edes tietää. Jos siitä kumminkin tulisi fudut niin sitten tulisi. En voisi toimia epäeettisesti, vaikka pomo käskisi.

Vierailija
16/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että esimieheni omien pomojen painostuksesta toimii näin. Isot pomot ovat usein hukassa asiakaspinnan kanssa ja näkevät asiakkaan lypsykoneena (tuotot) ja kulueränä (ajankäyttö).

Isot pomoilla ei ole kokemusta millaista se käytännön asiakastyö on, ja ajattelu käy numeroiden ja voitontavoittelun näkökulmasta. Ymmärrän toki että voittoa ollaan tekemässä, ilman sitä ei ole työpaikkaa.

Kaipaisin vain sitä, että ei voiton tavoittelussa hukata sitä asiakasta, vaan tajutaan asiakkaan arvo. Yritystä ei ole, jos ei ole asiakkaita. Ahneella on pask***ainen loppu.

AP

Vierailija
17/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ap taitaa toimia entisellä työpaikalla. Asiat tehdään vähän sinne päin. Asiakasta yritetään saada toimimaan itseohjautuvasti, ettei kenenkään tarvitse hoitaa itse ongelmaa. Porukkaa vähennetään jatkuvasti töistä ja uusia ei perehdytetä ollenkaan tai sitten huonosti. Mietin joskus että Trumpin suosio ei ole yllätys. Se edustaa hyvin tätä aikakautta. Asiakkaalle vakuutetaan, että kaikki toimii ja tosiasiassa yritetään vain peittää kaikkea roskaa savuverhon taa.

Vierailija
18/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa lyhytnäköinen esimies. Varmaan tuolla saadaan lyhyellä tähtäyksellä rahat pois, mutta pitkällä tähtäyksellä paljon paljon vihaisia asiakkaita.

Nuorempana olisin varmaan totellut esimiestä lammasmaisesti, mutta nyt kyllä sanoisin asian niin kuin se on. En aggressiivisesti, vaan totuuden juuri niin kuin se on. Ja muutamaan kertaan, jos ei heti mene perille. Olisi hauska nähdä esimiehen naama vastaillessaan, miten puolustelee epäeettistä toimintaa. 

Ja toimisin itse juuri niin, kuin oikein on. Eli soittelisin niille asiakkaille. Matalalla profiililla toimisin niin kuin oikein on, ei tarvitse esimiehen edes tietää. Jos siitä kumminkin tulisi fudut niin sitten tulisi. En voisi toimia epäeettisesti, vaikka pomo käskisi.

Toimin näin, mutta pelkään että joudun esimiehen silmätikuksi. Olen jo ollut kerran asiasta puhuttelussa, mutta en ollut ainoa...

Vierailija
19/19 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yrittäisin kehittyä nopeaksi ja täsmälliseksi, ettei pomon tarvitsisi kitistä. Napakka ongelmien kartoitus, ratkaisu ja se on siinä. Bondaamiselle tai symppistelylle ei valitettavasti ole aikaa tuon kaltaisilla työpaikoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi