Riskiryhmä ja työ asiakaspalvelussa
Hei,
aloitan uuden keskustelun, kun en oikein jaksa jankkaamista noissa korona-ketjuissa tai en kaipaa sitä tähän. Onko täällä ketään asiakaspalvelussa työskentelevää, joka olisi itse virallisesti Suomessa määriteltyä koronan riskiryhmää tai lapsi tai puoliso olisi?
Miten suojaudutte? Ahdistaako töissä käynti? Monta asiakasta päivässä tapaatte suunnilleen ja millaisissa tiloissa työskentelette? Tarjoaako työnantaja mitään esim. maskeja tms?
Oma työ mietityttää ja pelottaakin kun tällä alueella on tilanne huonontunut ja silti flunssaoireiset ihmiset tulevat asiakkaina työpaikalle.
Kommentit (2)
Luuletko ettet tähän saa tuota samaa jankkaamista? Tästä nimenomaisesta aiheesta on jo useita valmiita keskusteluja.
Olen koulun keittäjä eli tapaan asiakkaita pari/kolme tuntia päivässä (ruokailun ajan). Muuten ollaan lähinnä omalla keittiöporukalla. Minulla on munuaisten vajaatoiminta. Töissä ei ahdista. Tietenkin huolestuttaa, mutta en halua jäädä pois töistä. Töissä ei tiedetä sairaudestani, eikä tässä työssä ole mahdollisuutta etätyöhön.
Meillä on koulussa hyvät ohjeet ja lapset tai henkilökunta ei tule sairaana töihin. Maskit on käytössä ja ruokailua porrastettu. Täällä on tällä hetkellä aika rauhallinen tilanne.
Itse ainakin yritän olla ahdistumatta liikoja. Huolehdin hygieniasta ja välttelen tapahtumia yms. ja yritän käydä kaupassa vain kerran viikossa. Korona voi kuitenkin kestää vielä vuoden tai montakin vuotta, enkä voi elää täydessä eristyksessä niin pitkään. Ehkä sinun kannattaisi jutella työterveydessä tai hoitopaikassasi. Kannattaa myös pyytää maskit ja muut suojavarusteet työpaikalta, jos ei jo ole. Onko teillä annettu mitään toimintaohjeita työpaikalla?