Miten maksan Amazon.com:ssa tilaamani kirjat?
Haluaisin ostaa kirjoja Amazon.com:sta, mutta en tiedä miten maksaa turvallisesti? Minulla on pankkikortti jossa Visaelectron, voiko sillä maksaa, vai pitääkö hankkia esim. MasterCard? Anteeksi kun olen tällainen tumpelo, mutta en vielä ole koskaan ostanut ulkomaalaisesta verkkokaupasta mitään, tämä olisi siis ensimmäinen kerta. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Terv. "Kirjafriikki"
Kommentit (7)
Visa Electronilla maksaminen onnistuu useimmiten. Riippuu toki pankista, esim. Handelsbankenin Electronilla ei voi ostaa Amazonista. Muistathan kun tilaat Amazon.com:sta joudut maksamaan kaikista yli 22 euron ostoksista sitten tullimaksuja. Kannattaa katsoa löytyykö sama kirja esim. brittien Amazon.co.uk:sta, sieltä tilatessa ei joudu maksamaan.
Mä oon ostanut vuosia, eikä ikinä ole jäänyt kirja tulliin.
Amazon.com itse laskee mahdollisen tullin tai alv:n ja se tulee mukaan jo maksuvaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 16:18"]Amazon.com itse laskee mahdollisen tullin tai alv:n ja se tulee mukaan jo maksuvaiheessa.
[/quote]
Mulle ainakin tuli erikseen tullista kirje, jossa ohjeistettiin tulliselvityksen tekeminen. Tämä ei siis ollut Amazonin laskussa, vaan maksoin tullimaksun tullin sivujen kautta. Kirjojen arvo oli noin 80 euroa. Näin ainakin noin pari viikkoa sitten.
Kuten nelonen sanoi, niin kannattaa tsekata .co.uk. Sieltä vielä kun saa super saverilla, niin ilmainen toimitus. Nelosta voisi senverran kyllä korjatakkin, että maksuun on todennäköisesti mennyt alv, ei tullimaksu. Myös muita kirjakauppoja kannattaa tsekata, monesti amazon on ihan perusedullinen, mutta vähintään yhtä useasti löytyy myös edullisempia ostospaikkoja. .co.uk:sta tilatessa kannattaa pitää tilaus puntina, nordealla ainakin on paljon paremmat vaihtokurssit kuin amazonilla.
Visa Electronilla voi maksaa. Jos sitä ei sellaisenaan esiinny maksuvaihtoehtojen joukossa, valitse Visa. Toimii (kunhan nettimaksaminen on kortissasi aktivoitu). Kokemusta on. :)