Kokemuksia Vestiaire Collective kaupasta??
Onko luotettava?
Meinaan tilasin yhden merkkilaukun sieltä ja nyt epäilen onko aito? Otin yhteyttä sinne ja pyytävät lähettämään uudestaan laatu tarkkailuun. Onko kellään kokemuksia?
Kommentit (9)
Tuoltahan saa niin edullisesti kaikki merkit mitä vaan. Vielä kaikenlisäksi -50% ja yli tuon.
Ärsyttävää kun pitää ottaa appi. Olisin halunnut katsoa yhden huivin kuvaa paremmin.
Parin vuoden kokemuksella; Kauppapaikka itsessään on luotettava, olen myynyt useita vaatteita ja laukkuja siellä ja rahat tulee joutuisasti paypaliin tai tilille kuten pitääkin. Ottavat välistä pienemmän prosenttiosuuden kuin monet muut "nettikirpparit". Rahat tulee vasta sitten kun ostaja on tyytyväinen tuotteeseen, eli huijaus ei onnistu.
Paikan laaduntarkkailu on myös kova. Yli 2000e arvoiset tavarat kulkee kaikki Ranskasta, jossa ne tarkistetaan. Designtuotteissa joka ikinen naarmu pitää olla kuvattu ja kerrottu sanoin. Yksi oma nahkalaukku pysähtyi tuohon, koska nahkan reuna-lakkauksessa oli toisen reunan aiheuttama 1mm kokoinen painauma; he lähettivät siitä kuvan ostajalle, ja tämä hyväksyi "vian" ja kaupat meni maaliin.
Alle tuon arvon, paketit tulee suoraan myyjältä ostajalle. Ostajana palautin just laukun, joka myyjän kuvauksen mukaan oli "never worn", mutta kummasti kaikki metalliosat oli kuluneet ja nurkat kankaissa kuluneet ja vaalentuneet. Kuvat vestiairelle 72h sisällä tuotteen vastaanottamisesta, ja lähettivät pahoittelut ja DHL toimituslapun millä laitoin paketin takaisin Italiaan.
Edellisestä opin, että kannattaa suosia ostajana vain niitä keillä on "trusted seller"-badge. Tällä italian myyjällä ei ollut, vaikka myyntejä yli 10. Ja sen saa jo kahdesta onnistuneesta myynnistä.
Vanha ketju mutta laitan kuitenkin jos joku muu etsii kokemuksia tuosta firmasta. Tilasin Vestiairen kautta nahkaiset Nike Air Jordanit, jotka eivät todellakaan olleet nahkaa. Tein ilmoituksen Vestiairelle ja pyysivät lähettämään kengät heille arvioitaviksi. Tuli ilmoitus, että kengät läpäisivät tarkastuksen.
En osta kuin nahkaisia kenkiä (lukuunottamatta lenkkarit ja kumpparit), joten harmitti, eikä minulla ole kengille mitään käyttöä. Nyt tuli lasku Klarnalta (ilmoitin kyllä palautuksesta ja maksu meni taukotilaan), kengät ovat Vestiairella ja vastausta ei kuulu... Poistan kyllä Vestiairen puhelimesta ja hankin tavarat jatkossa jostain muualta. En voi siis suositella.
Minkälaisia kokemuksia myymisestä Vestiarella?
Olen myynyt ja ostanut Vestiairen kautta useita kertoja onnistuneesti. Nyt ensimmäistä kertaa huonompi kokemus. Yritin listata myyntiin LV:n laukkua, jonka olin muutama vuosi sitten ostanut helsinkiläisestä luksusmerkkeihin erikoistuneesta kivijalkamyymälästä. Myytävät tuotteet ko. liikkeessä ovat aina aitoutettuja.
No, Vestiare ei yllättäen hyväksynytkään ko. laukkua myyntisivuilleen, koska ei eivät pidä aitona. Lähetin Vestiairelle laukusta lisäkuvia ja pyysin vielä varmistuksen Real Authentication- palvelusta. Sainkin RA:lta todistuksen laukun aitoudesta, jonka myös lähetin Vestiairelle.
Ylipitkällä diipadaapa- viestillä sitten ilmoittivat etteivät edelleenkään hyväksy laukkua sivustolleen. Tää on kyllä aivan käsittämätöntä touhua! Heillä ei tainnut olla kanttia myöntää olevansa väärässä. Ihmetouhua muutenkin, kun Vestiairen sivuilla näkee toisinaan räikeitä feikkejä myynnissä. En tietenkään saanut myöskään vastausta siihen, millä perusteella väittävät feikiksi ja miksi ei edes RA:n aitoutus kelpaa.
Myyntiin tarjoamani laukku on muutoinkin kaikinpuolin siisti ja erittäin hyvässä kunnossa. Vuosien varrella oon itsekin perehtynyt LV- laukkujen aitouden tunnistamiseen ja kyseinen laukku on varmasti kyllä 100% aito. Tuossa firmassa on kaikenlaisia ammattitaidottomia puuropäitä näköjään töissä. En joka tapauksessa jaksa vääntää asiasta Vestiairen kanssa enää enempää, vaikka laukku on nyt myös Entrupyn mukaan aitoutettu.(Halusin vielä toisenkin varmistuksen). Enpä tiedä, haluanko enää myydä/ostaa mitään kyseisestä lafkasta. Luotto kyllä meni täysin.
Se on ainakin meidän epätämislistalla.
Hei, olen itse ostanut ja myynyt ko palvelussa viimeisen muutaman vuoden aikana aina silloin tällöin. Muutama vuosi sitten meni kaikki vielä hyvin ja asiakaspalvelu kaikenlaisessa kommunikaatiossa meni aina positiivisesti, jopa ylentävässä määrin.
Kunnes ostin kauan himoitsemani merkkilaukun viime syyskuussa. Myyjä oli luotettavan oloinen ja useita hyvillä palautteilla myynyt. Laukku meni lisämaksun turvin Vestiairen laaduntarkkailuyksikön läpi ja saapui kohtuullisessa ajassa asianomaisin tarkastajan merkinnöin. MUTTA verratessani laukun ilmoituksen kuvia saamaani laukkuun, huomasin että saamassani laukussa on muutama ihan selvästi pinnassa näkyvä naarmu/painauma mitä ilmoituksen kuvissa ei ollut näkynyt, eikä ilmoituksessa ollut mainittu. Riitautin asian heti seuraavana päivänä ja ihmettelin firmalle missä välissä prosessia laukku olisi voinut vahingoittua. Vestiairessa kerrottiin että asia on otettu selvitykseen lähettämäni kuvien pohjalta.
no nyt on kulunut lähes 2 kk aloittamastani reklamaatiosta ja tässä välillä ainakin kolme eri nimellä esiintyvää asiakaspalvelijaa (bottia?)on vakuutellut että asia etenee tiimin käsittelyssä. Tänään sain jälleen bottimaisen vastauksen, että asiani on katsottu loppuunkäsitellyksi sillä en tehnyt valitusta 2vrk kuluessa, enkä toimittanut kuvia enkä lisäselvityksiä kun niitä pyydettiin?????!!!!! Yksikään asiakaspalvelija ei ole vastannut sähköpostiini vaikka sitä painotettiin, että sinne jatkossa vastattaisiin.
Ko firman touhu on nykyään täyttä botti-pelleilyä ja todellista asiakaspalvelua et saa enää lainkaan. Vastuuta eivät todella ota yhtään mistään, reklamaatiosi jätetään huomiotta ja homma käännetään omaksi syyksesi vaikka millä verukkeella ja kädet pestään. Tosin tuotteen ilmaista uudelleenlistaamista sivuilleen tarjotaan kernaasti. Suosittelen vahvasti pysymään kaukana tästä palvelusta!
Up