Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten esitän tämän asian? (Auto)

Vierailija
19.02.2014 |

Tiedän, ihan järjetön asia mutta ihan sama!

Eli, olen ostamassa autoa. Sen ei todellakaan tarvitse/pidä olla uusi, kunhan eteenpäin pääsee.

Löysin netistä sivun missä myydään autoja osamaksulla, siis pienelläkin kuukausi summalla.

Olen ajatellut että ihan mielenkiinnosta voisi alustavasti kysellä tuosta osamaksu systeemistä sähköpostilla. 

Mitä kirjoitan siihen sähköpostiin? Etten vaikuttaisi ihan toopelta!

Olen siis opiskelija, autolle todella on tarvetta ihan jo sen takia että bussimatkoihin menee liikaa aikaa ja kokoajan pitää olla niiden aikataulujen varassa, ei mitään vapautta.

Autoa tarvitsen myös ihan puhtaasti siihen, että kaikkiin paikkoihin missä käyn, ei kulje edes bussit.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että sen osamaksun lisäksi tulee ajoneuvovero ja vakuutuskulut sekä tietysti huollot ja matkakulut. Opiskelijalla ei helposti ole varaa, noihin osamaksuihin monesti vaaditaan luottosopimukset jne.

Kannattaa ottaa kaupoille mukaan joku enemmän autoasiantuntija kaveriksi, niin ei jää epäselvyyksiä auton kunnosta ja tekniikasta.

Vierailija
2/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksulla kun ottaa, niin joutuu pitämään autossa täyskaskoa mikä ei ole mikään halpa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mieluummin kannattaa ostaa yksityiseltä? En tosiaan mitään uutta tarvitse.

Vierailija
4/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:23"]

Muista, että sen osamaksun lisäksi tulee ajoneuvovero ja vakuutuskulut [/quote]

Ja jos ei ole ennen ollut autoa eikä siten bonuksia, vakuutusmaksut voivat nousta kovinkin korkeiksi. Annan esimerkin itsestäni ja autoni kaskosta: ilman bonuksia kaksi vuotta vanhan autoni kasko maksaisi 1104 euroa, mutta koska minulla on täydet 70%:n bonukset (ja keskittämisalennus), maksan kaskosta vuoden aikana 381 euroa. Alkavatko bonukset muuten nykyisin nollasta vai nollan alapuolelta?

Vierailija
5/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat yksityiseltä, niin minkäänlaista kuluttajansuojaa ei ole, jos myyjä vaikka jättää kertomatta jotain oleellista auton kuntoon liittyen.

Vierailija
6/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta auto joka hajotessaan kuukauden kuluttua ei vituta pätkääkään.

Vierailija
8/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkilaina, jos saat vakuudet jostain, on monesti halvempi. Ootko jo käyttänyt opintolainan? Niin kauan kun autosta on velkaa, on ihan hyvä olla kasko....vituttais jumalattomasti lyhentää lainaa autosta jonka ajoi romuksi jo vuosi sitten...

Vierailija
9/9 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla kavereita/ tuttuja jotka osaa korjaa autoja ? mulla on itelläni käyttiksenä 25 vuotta vanha ritsa, hyvässä kunnossa ja pirun halpa kun korjaa/huoltaa ite. Kavereita jos on ni voi kysyy jos kohtuullista korvausta vastaan korjais jos tarttee :) ne osaa yleensä neuvoa ostotilanteissakin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän