Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Clomit kp3-7, oletko onnistunut raskautumaan näin? Mulla ennen kp5-9.

25.07.2006 |

Eli mulla toi luteaalivaihe on ainakin minun mielestä liian lyhyt vain n.9 pv.

Pidin kolmen kierron tauon clomeissa ja nyt saan taas seuraavassa kierrossa aloittaa clomit. Ennen söin kp5-9, mutta nyt vaihdan kp3-7, jospa se luteaalivaihe sitten pitenisi ja raskautuminen onnistuisi, mikäli siitä on ollut kiinni.

Eli onko kenelläkään auttanut et on otettu clomit aikasemin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan on yleisempi käytäntö syödä clomeja juuri 3.-7. kierron päivä. Itse olen onnistunut tolla systeemillä raskautumaan kolmesti erilaisten mutkien ja ongelmien jälkeen. Jos lyhyt luteaalivaihe, kannattanee juuri kokeilla clomien aikaistusta.

Vierailija
2/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen raskautunut clomeilla aikanaan 4 kertaa, kp 3-7 niitä käytin.

kolme ekaa meni valitettavasti niistä kesken, kun mulla on ilmeisesti siihen taipumusta, mutta neljäs meni hienosti, ja poika syntyi 08/2004, eli tulee pian 2v.

aika nopeasti clomeilla raskauduin, kun noin kahden vuoden päästä hoitojen aloituksesta takana oli 3km raskautta, ja yksi synnytys.

nopeimmillaan raskauduin 1. clomikierrossa km jälkeen ja hitaimmillani varmaan 5. kierrossa.

kyllä ne lääkärit tietää, mitä ne määrää..

nyt mulla meneillään on PAS alkuinen raskaus, hoitomuodon vaihdoksen syy on se, kun clomit eivät enää mulla saa ovista aikaan.

onnea matkaan!

-ennis- rv9+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista.

Enni-Maijalle onnellista odotusta :)

Mulla tosiaan on kovat toiveet seuraavaan clomikiertoon. Ensin söin 5 kiertoa kp5-9 ilmatulosta, kuudetta en saanut syödä sillä mulle oli tullut kysta. Kolmen kierron tauko ja nyt huomenna aloitan taas clomit, kokeilen kp3-7 ottaa clomit. Toivon et tosiaan auttaisi luteaalivaiheeseen mikä ilmeisesti olisi mahdollista joten odutukset ovat korkealla.

Vierailija
4/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkun aikaa lukenut viestejäsi ja ihmettelen sitä, että edelleen vaan syöt clomeja. Clomithan näyttävät tehonsa jo kolmessa kuukaudessa, ja jos ei sinä aikana tärppää täytyy etsiä uusi keino - sinulle siis pistettävät. Laitahan lääkärisi tiukoille, clomit on kohdallasi loppuunkäytytie.

Vierailija
5/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö että ovuloitko clomeilla?

onko munasarjoja ultrattu clomikierron kp12 tienoilla, tai oletko tehnyt ovulaatiotestejä?

jos clomifenillä tulee ovis, niin kyllä varmaan vielä kannattaa kokeilla niitä, mutta jos ei ovista kierrosta toiseen clomeilla kuulu, kysäisepä muita hoitovaihtoehtoja.

-e-

Vierailija
6/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla clomeilla ovis tulee. Verikokeella testattu useammassa kierrossa ja arvot oli hyvät.

Pari viikkoa sitten kävin ssg ja munatorvet oli molemmat auki.

Luulen et ongelma saattaisi olla siinä et mulla luteaalivaihe on vain 9pv suunnilleen kuten oli edellisessäkin kierrossa ja se kyllä taitaa olla liian lyhyt. Sen kun saisi pitenemään niin voisi ehkä onnistua(toivottavasti).

Lääkäri oli sitä mieltä, että clomit toimii niin hyvin et niitä kannattaa vielä kokeilla. Ne ovat kuitenkin paljon halvempia mitä piikit. Ajattelin kuitenkin et syön yllmuutaman kierron vielä clomeja, mutta jos en raskaaksi tule niin sitten kä vaadin jotain muita hoitoja. Toviottavasti auttaa tämä et vaihdetaan päiviä ja ovis tulisi aikasemmin ja kierto pysyisi samassa. Pari päivää aikasemmin jos tulis niin kyllä pitäisi auttaa.

Viisi kiertoa söin ja sitten tuli kysta, joka onneksi on lähtenyt pois ja edellinen kierto olikin sitten kolmas ilman clomeja, joten huomenna taas alan popsia niitä. Taisi tämän jo jossain vaiheessa kirjoittaa.

Vierailija
7/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et oon tikkuttanut ovista melkein jokaisessa kierrossa et ajankohtakin on kyllä selvillä. Toivon et syy olisi vain luteaalin lyhyys.

Vierailija
8/9 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisi kommentti, että clomit toimivat sinulla hyvin ei oikein pidä paikkaansa. Nimittäin, jos clomit toimivat hyvin ovis tapahtuu myös hyvin ja hyvin tapahtunut ovis myös takaa riittävän hyvän keltarauhasen ja luteaalivaiheen. Olen lääkärisi kanssa (edelleen) eri mieltä clomien sopivuudesta sinulle. Onhan ne toki pistettäviä halvempia, mutta tehottomina kyllä kalliita.

Vierailija
9/9 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla s-prog on ilman clomeja vain 29 ja se ei vissiin ihan riitä raskautumiseen. Clomeilla se arvo taas on 61 joten kyllä se on hyvä ja raskautumisen pitäsi sillä onnistua.

Varmaankin vika on sitten jossain muualla(toivottavasti ei).

Tiedän et itse kysyin neuvoa, mutta luotan kuitenkin siihen lääkärin sanaa.

Tämän löysin googlettamalla.

Viitearvot:

Naiset follikulaarivaihe 1 - 7 nmol/l, luteaalivaihe 14 - 62 nmol/l

Progesteroni on pääasiassa keltarauhasen ja raskauden aikana istukan tuottama steroidihormoni, jota käytetään keltarauhasen toiminnan arvioimiseen. Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua.

Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.

Seerumin progesteroni kohoaa raskauden aikana ja se voi nousta tasolle 1000 nmol/l loppuraskaudessa. Postmenopausaalisilla naisilla progesteronipitoisuus on matala.

Eli se 29 pitäisi riittä.