Hämähäkit ja omakotitalo. Pimahdan kohta!
Mulla on kammo, en kestä jos lattialla juoksee hämppis. Saatikka kylppärissä, missä tahansa. Edes rotat, hiiret, käärmeet eivät saa mua näin ahdistuneeksi. Asuttiin kerrostalossa ja harvemmin ötököitä sisälle eksyi. Nyt niitä todellakin tulee ovesta sisälle ja polttopuiden mukana. Miten tästä kammosta voisi päästä eroon?! Taikka onko joku esim.tuoksu mistä hämppikset ei tykkäis?
Kommentit (74)
Hämähäkit on hyödyllisiä. Ne syö ötököitä, joita et varmasti halua sisälle.
Voi jestas... Kokeilepa asumista Australiassa.
Mäkin valitsisin ennemmin hiiret kuin hämähäkit.
Ei varmaan auta, mutta tiesitkö, että hämppikset popsii suihinsa paljon kaikkia todella ikäviä otuksia? Hämähäkki on se hyvis.
P.s. Jos on varsinkin vanhasta talosta kyse, niin kyllä ne hiiret alkavat jo kohta juosta nurkissa ja lattioilla.
Hämähäkit on hyödyllisiä. Ymmärtäisin kyllä tuskan, jos kämppä vilisisi jotain varastohämähäkkejä, mutta ilmeisesti kyse on kuitenkin ihan normaaleista pienistä suomalaisista hämpyistä?
Ohlosonilla ainakin myydään pistorasiaan laitettavia ötökkäkarkottimia.
Pistä ne halot eka pakastimeen, niin hämpyt kuolee.
jostain luin, että hämikset ei viihdy kosteissa taloissa. eli jos on hämiksiä -> talo kunnossa.
Hämähäkit syövät pois monia inhottavampia otuksia kuten tuhohyönteisiä. Kannattaa opetella ajattelemaan hämähäkkiä omakotitaloasujan ystävänä. Itse kannan silloin tällöin liikoja hämähäkkejä ulos, mutta annan "tunnettujen vakiasukkaiden" jäädä nurkkiin.
Vaihtaisin sokeritoukat hämähäkkeihin ihan koska tahansa.
Ikinä en tapa hämähäkkiä. Jos talossa viihtyy hämis, siellä ei ole hometta. Meillä aina kylppärissä hämiksiä. Mieskään ei tapa, sanoo niitä minun lemmikeiksi.
Vierailija kirjoitti:
jostain luin, että hämikset ei viihdy kosteissa taloissa. eli jos on hämiksiä -> talo kunnossa.
Tuohon ei voi suorilta luottaa, sillä on hämähäkkilajeja, jotka nimenomaan viihtyvät kosteissa olosuhteissa. Eli ilman tarkempaa lajitunnistusta hämähäkin läsnäolosta ei voi päätellä mitään. Voi olla hyvä juttu, voi olla huono juttu.
Mikähän niissä onkin niin puistattavaa? Aina pelännyt niitä. Rantahämähäkki on niin hirveeee! Veneessä oli kerran, meinasin saada sydärin. ap
Hämähäkki juoksee terveessä ja kuivassa talossa, joten ei ole ainakaan kosteusvaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ajatus, mutta ihan omakohtaisesti vääräksi koettu.
Ajattele hämpylle jokaiseen kahdeksaan jalkaan eri värinen villasukka.
Suden kusi on auttanut, mutta houkuttelee sudet sisälle.