Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisen työsopimuksen jatko.. Koska teille on ilmoitettu että sopimusta jatketaan?

Vierailija
03.11.2020 |

Miten aikaisin siis työnantaja ilmoittanut jatkosta? Itsellä tilanne, että jatkosta ei tiedä mitään ja määräaikainen loppuu juuri.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vahvistettu vasta 2 vk uuden määräaikaisuuden alkamisen jälkeen

Vierailija
2/7 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin matalapalkka-aloilla minulle on joka kerta infottu jatkomahdollisuudesta tyyliin viimeisen työpäivän viimeisellä tunnilla.

Käytäntö on varmaan melko kirjavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet käynyt töissä ilman virallista sopimusta siinä välissä?

Vierailija
4/7 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ei sanottu mitään, joten viimeisenä työpäivänä tyhjensin pukukaapin, jätin kulkukortin vahtimestarille ja lähdin. Seuraavana maanantaina klo 9.30 pomo soitti ja kysyi, missä olen, kun en ole ilmoittanut sairastumisesta. Sanoin olevani matkalla uuteen työpaikkaan, määräaikainen työsuhteeni kun on päättynyt eikä kukaan kertonut, että työt jatkuvat. Pomo kirosi kaikuvasti, että mistä nyt uusi osaaja ja olisihan sitä työsuhdetta jatkettu, jos olisin muistuttanut. Totesin, että ei taida kuulua työntekijän velvollisuuksiin.

Vierailija
5/7 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta ennen kun rupesin puhumaan muina naisina, että voitaisiin valmistella projektia mahdollisimman pitkälle, jotta minun seuraajan on helppo jatkaa... en kysellyt mitään jatkosta tai mitään, olin vain niin kuin olisi itsestäänselvää, että työ loppuu. Toki hain muualta töitä koko ajan. Esimies jopa hoppuili uuden työsopimuksen tekoa.

Vierailija
6/7 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä siit kun edellinen loppui.

Vierailija
7/7 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina: tulkaa ainakin maanantaina.

Maanantaina: olkaa kuun loppuun (= keskiviikko)

Keskiviikkona: olkaa perjantaihin.

Nyt on ilmoitettu jo jatkosta, kun loppuisi joulukuun lopussa.

Eikö se ole itsestään selvää, että ei jatku jos ei ilmoiteta ajoissa? Kun määräikaisuuden peruste päättyy, myös työsopimus päättyy eikä itsestäänselvästi tule perustetta uudelle määräaikaiselle. 

On toki mahdollista jatkaa työtä niin, että menee vaan muina miehinä töihin ja jos työantaja sen sallii, työsuhde katsotaan vakituiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi