Ateriasta alle tunti ja mulla jo nälkä
Olen 20 kiloa ylipainoinen. Yritän miettiä tapoja jotka toimisivat arjessani aina. Kroppa eikä itsetunto enää kestä tätä massaa..
Ongelma on kuitenkin nälkä, tyhjä olo. Söin hyvää kotiruokaa ja nyt.. voisin syödä taas. Mulla usein "tyhjä olo" jota täytän esim leipää syömällä. Huomaan, että hiilarit erityisesti tekevät tämän olon..mutta silti janoan niitä lisää ja ns kunnon ruokaa. Vaikeeta on. Mitä voisin syödä semmoista vähäkalorista mutta tuhtia. Mitkään minitomaatit eivät auta tätä vajetta tyydyttämään.
Juon runsaasti, se ei lie ongelma. Siis ei ole jano.
Omenan jälkeen tunnistan myös tuon "tyhjän olon" ja kaipaan tuhdimpaa purtavaa
Kommentit (7)
tilaa pari pitsaa että seviät aamuun asti
Vatsalaukkusi on varmaankin venynyt aika lailla. Ei siihen auta muu kuin kestää sitä nälkää, kunnes se on taas kiristynyt luonnolliseen kokoonsa.
Tip: Se tyhjä olo onkin tylsyyttä (tekemisen puutetta). Pieni nälkä jää huomaamatta kun tekee jotain kevyttä ja mieluista. Vettä ja kahvia koneeseen. Tänään söin aamulla töissä 600 kcal edestä ja ei ole vieläkään iso nälkä. Salilla käyn vielä pari tuntia ja sitten syön.
T: Tylsyyteen syömällä itsensä lihottanut
Pari vuotta sitten tarkistettu veriarvot. Aina olleet erinomaiset. Samoin kolesteroli tosi hyvä. Hyvät geenit..ei ainakaan elintavoilla selity. Syön liikaa, siksi paino nousee nousee. Liikunta ei kuormittavaa. Tavallista kävelyä vaan. Istumatyö. Siinäpä se
Ei sinulla ole nälkä, olet vain pitkästynyt ja etsit helppoa tapaa saada mielihyvää. Ruoka on ehkä se kaikkein helpoin.
Omenoita ei kannata syödä kuin juuri ennen ruokailua. Aiheuttavat näläntunnetta.
Proteiini pitää nälkää oikeasti. Rahkaa, raejuustoa, vähärasvaista lihaa.
Onko verensokeriarvojasi tarkistettu?