Mikä tekee kristitystä heikon?
On olemassa kristittyjä jotka ovat valmiita kestämään vainoja ja vihaa ja jopa kuolemaan uskonsa puolesta. Se että on valmis pitämään kiinni omista arvoista ja periaatteista noin pitkälle ei minusta tee ihmisestä heikkoa vaan vahvan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyvyttömyys uskaltaa ajatella että maailma ei ole reilu, että kukaan ei punnitse kenenkään ansaitsemisia tai hyviä tekoja, eikä mikään ole kuin sattuman päässä. Kyvyttömyys ajatella että elämä on tässä kun kuolee, vaan halu ajatella taikauskoisesti että kohtaa rakkaansa yms.
Kristityt jos ketkä tietävät että maailma ei ole reilu. Ja minulle henkilökohtaisesti ei tuota minkäänlaista vaikeutta ajatella mitään noista, en vain pidä niitä asioita todennäköisinä. Eikä minulle tuottaisi mitään ongelmaa kohdata ja hyväksyä näitä asioita jos joku jotenkin onnistuisi vakuuttamaan että Jumalaa ei ole.
Miksi ihmiset ajattelevat että kristityt olisivat pelosta tai ajattelemattomuudesta kristittyjä?
Monet kristityt esim ymmärtävät paljon paremmin evoluution päälle kuin monet ateistit, mutta juuri sen takia he eivät usko siihen koska se koko teoria on hyvin hataralla pohjalla.Miksi sitten kristityt uskovat että hyviä asioita tekemällä tarpeeksi tai kärsimällä tarpeeksi pääsee taivaaseen = vaivat tasataan?
Ei me niin uskota.
Jos sinä annat minulle miljoonan euron maksavan auton ja minä hajotan sen, pyydän sinulta anteeksi ja sinä sitten annat minulle toisen auton joka maksaa myös miljoonan. Olen iloinen ja pidän siitä autosta hyvää huolta, enkä hajota sitä.
Missä kohtaa olen siis tehnyt ansainnut uuden auton?Uskottehan. Miksi sitten pitää totella raamattua jos kerran sen mukaan toimimalla ei pääse taivaaseen?
Edelleen. Jos sinä annat minulle sen auton ja sanot että ala laita siihen bensaa että se on diesel auto, niin olenko minä tehnyt jotain mainiota että olisin ansainnut sen auton?
Tai jos menisin naimisiin enkä pettäisi häntä enkä valehtelisi jne niin olisinko minä silloin ansainnut hänet? Vai onko hän minun kanssani vapaasta tahdosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyvyttömyys uskaltaa ajatella että maailma ei ole reilu, että kukaan ei punnitse kenenkään ansaitsemisia tai hyviä tekoja, eikä mikään ole kuin sattuman päässä. Kyvyttömyys ajatella että elämä on tässä kun kuolee, vaan halu ajatella taikauskoisesti että kohtaa rakkaansa yms.
Kristityt jos ketkä tietävät että maailma ei ole reilu. Ja minulle henkilökohtaisesti ei tuota minkäänlaista vaikeutta ajatella mitään noista, en vain pidä niitä asioita todennäköisinä. Eikä minulle tuottaisi mitään ongelmaa kohdata ja hyväksyä näitä asioita jos joku jotenkin onnistuisi vakuuttamaan että Jumalaa ei ole.
Miksi ihmiset ajattelevat että kristityt olisivat pelosta tai ajattelemattomuudesta kristittyjä?
Monet kristityt esim ymmärtävät paljon paremmin evoluution päälle kuin monet ateistit, mutta juuri sen takia he eivät usko siihen koska se koko teoria on hyvin hataralla pohjalla.Mikä sinusta on todisteena Jumalan olemassaolosta? Miksi juuri _sinä_ olet oikeassa? Entäs jos roomalaiset olivat oikeassa? Tai muinaissuomalaiset? Miksi juuri sinun jumalasi sattuisi niistä miljoonista vaihtoehdoista olemaan se juuri tasan oikea, jos jumala olisi olemassa?
Minä en ole koskaan nähnyt todisteita yhdestäkään jumalolennosta.
Kyllä sellainen ihmistä suurempi asia on olemassa.
Kuunteleppa sellaista artisti joukkoa kuin Iron Maidens (Iron Maidenin Cover)
Solisti, joka on upea nainen livenä sanoo, että täällä on Pyhä Henki paikalla; Holy Spirit, can you feel it?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kristityt esim ymmärtävät paljon paremmin evoluution päälle kuin monet ateistit, mutta juuri sen takia he eivät usko siihen koska se koko teoria on hyvin hataralla pohjalla.Mikä sinusta on todisteena Jumalan olemassaolosta? Miksi juuri _sinä_ olet oikeassa? Entäs jos roomalaiset olivat oikeassa? Tai muinaissuomalaiset? Miksi juuri sinun jumalasi sattuisi niistä miljoonista vaihtoehdoista olemaan se juuri tasan oikea, jos jumala olisi olemassa?
Minä en ole koskaan nähnyt todisteita yhdestäkään jumalolennosta.Minun Jumalani on ihmisiä ja muita jumalia viisaampi. Miten voisi luotu nousta Luojansa yläpuolelle?
Mistä niin epäilet? Joku on sinulle niin kertonut ja sinä... uskot?
Olen tutkinut muita uskontoja sekä maailmankatsomuksia, vertaillut niitä ja tehnyt itsenäisiä johtopäätöksiä.
Teidän ongelma on se että luulette kaikki että olette täällä ensimmäistä kertaa. Kaikki asettuu oikeaan perspektiiviin jos tajuaa että Jumalan tai maailmankaikkeuden tai minkä tahansa oikeudenmukaisuus on se ettei edes kuolemalla pääse pakoon tekojensa seurauksia. Silloin kaikesta tulee oikeasti mielenkiintoista ja merkityksellistä.
Vierailija kirjoitti:
Teidän ongelma on se että luulette kaikki että olette täällä ensimmäistä kertaa. Kaikki asettuu oikeaan perspektiiviin jos tajuaa että Jumalan tai maailmankaikkeuden tai minkä tahansa oikeudenmukaisuus on se ettei edes kuolemalla pääse pakoon tekojensa seurauksia. Silloin kaikesta tulee oikeasti mielenkiintoista ja merkityksellistä.
Oletko mormoni vai buddhalainen?
Jumala on heikoissa väkevä. Tämänsuuntaisesti kerrotaan raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki uskovaiset ovat henkisesti yhtä heikkoja.
Sinäkö olet vahva sitten? Haluaisitko kertoa lisää tänne, arvostelemme henkisen vahvuutesi. Jos uskallat.
Metal Head kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan nähnyt todisteita yhdestäkään jumalolennosta.Kyllä sellainen ihmistä suurempi asia on olemassa.
Kuunteleppa sellaista artistijoukkoa kuin Iron Maidens (Iron Maidenin Cover)
Solisti, joka on upea nainen livenä sanoo, että täällä on Pyhä Henki paikalla; Holy Spirit, can you feel it?
Maailmassa vaikuttaa minusta todellakin sellainen voima, että sitä ei saa tai pidä pilkata. Kaiken muun voi saada anteeksi, mutta sitä pilkkaa ei saa anteeksi.
Mistä niin epäilet? Joku on sinulle niin kertonut ja sinä... uskot?