Naapuri vainoaa!!
Muutimme muutama kuukausi sitten uuteen asuntoon, naapurit vaikuttivat aluksi mukavilta kunnes otimme koiranpennun, alkoi postiluukusta tipahdella lappuja kuinka koira haukkuu ja meluaa päivät pitkät. Tämä ei kuitenkaan mitenkään voi olla mahdollista sillä olen äitiyslomalla ja kotona lähestulkoon koko ajan eikä koira päästä ääntäkään. Nimettömiä lappuja tuli vielä lisää jotka alkoi mennä "soitamme rankkarille" tasolle. Minulla on todella vainottu olo sillä useampi naapurin mummeli katsoo kun vien koiraa ulos keräänkö kakat, vienkö pitkälle lenkille, aivankuin he yrittäisivät yhdessä savustaa perheemme ulos.. Mutta miksi? emme ole tehneet heille mitään. Mitä minun kannattaisi tehdä, antaa vain olla? Pelkään että he saavat meille häädön aikaseksi.
Kommentit (34)
Joo nykyään se on niin, että jos on kerrostalossa koira se ei saisi inahtaakaan. Sen sijaan jos omakotitalossa on koira, se saa räksyttää vaikka koko päivän.
En minä tiedä mistä nämä koiranvihaajat tulee ja sitten joillakin heistä on itsellään lauma metelöiviä lapsia. On meilläkin toki lapsia ja koiria, mutta minun mielestäni kerrostalossakin saa elää, lapset leikkiä ja koirat joskus haukahtaa ilman että joku on heti vetämässä hernettä nenään.
Pyydä taloyhtiötä laittamaan lista oveen, johon naapurit omalla nimellään merkitsevät, jos koira on heidän mielestään aiheuttanut häiriötä. Tulee ilmetä, milloin, missä ja mihin kellonaikaan tällaista on tapahtunut. Tuommoiset anonyymit valitukset eivät ole mistään kotoisin, kyllä asioista pitää pystyä puhumaan omalla nimellä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:46"]
Äänetön koira...hmmm..
[/quote]
Koirista löytyy vaikka minkä luonteisia. Jotkut haukkuu, toiset ei. Oma koirani lukeutuu niihin hiljaisiin. Kotona haukkuu vain jos pihaan tulee auto. Jos sillä on asiaa, se örisee, tuhisee ja ynisee, mutta ei hauku. Eikä myöskään vikise, ulise tai pillitä. On niitä, usko pois.
Miksei Suomessa rakenneta niin etta aanet eivat kuulu? Mina asuin USAssa kahdessa eri kerrostalossa kun oltiin juuri tanne tultu ja eivat takuulla olleet mitaan luksustaloja. Koskaan ei kuulunut mitaan mistaan, olisi voinut luulla etta olivat autiotaloja. Suomessa kuuluu naapurin pissaaminen seinan lapi. Taalla suihkussakavijoiden luvatussa maassa sitakaan ei kuulunut vaikka olisivat koko yon vetta laskeneet.
Tuli mieleen, että saimme edellisessä asunnossa valituksen siitä, että asunnossamme oli yöllä vedetty vessa. (En vitsaile.) En tiennytkään että vessassakäymisellekin on aikarajoituksia. Noh, kyseisen talon naapurit olivat muutenkin tärähtäneitä, onneksi pääsimme sieltä pois.
Olen ikäni asunut kerrostalossa ja olen tottunut siihen, että tietyssä määrin muiden ihmisten elämä voi kantautua omiin korviin. Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Rajansa toki kaikella, eikä mikään kova mekastaminen kuulu asiaan, eikä varsinkaan yöllä. Mutta ovatko nämä jokaisesta neulantippumisesta valittavat eläneet koko elämänsä erakkona vai mikä siinä on, että pienestäkin äänestä vedetään heti herneet nenään? Jos elät kerrostalossa, on sinun tottuva siihen, että naapureilta saattaa joskus kuulua ääniä. Näin se vain on.
Tosin jos kuulisin itse jatkuvaa koiran haukuntaa tai ulvontaa niin olisin enemmän huolissani siitä koirasta. Onko nyt tosiaan niin, että tässä on savua ilman tulta?
Koirat aiheuttavat kerrostaloissa valituksia. Minulla oli saksanseisoja, joka ei haukkunut. Kun menin kouluun tai olin poissa kotoa vein koirani tuttavan luokse ulkoaitaukseen lenkkeilen.
Rappukäytävässä näin usein nyrpeitä naamoja eikä minulle vastattu kun tervehdin.
Hullunkurisinta tässä kaikessa oli se, että sain isännöitsijältä puolen vuoden päästä kirjeen, jonka mukaan annan koirani juosta vapaana pihalla. Tuohan ei totta ollut, mutta kun haukkumisesta ei voinut valittaa, niin jotain piti keksiä. Puoli vuotta vittuuntunut naapuri on miettinyt jotain pahaa koirastani...:D
En oikaissut asiaa koska olin jo muutenkin muuttamassa poikani ja koirani kanssa rivitaloon.
Siellä on varmaan joku mummo korva kiinni seinässä,yksikin kopahdus nii lappua tulee.
Eise sun koirasta johdu mul on naapureina työkyvyttömys eläkeläisiä nuoria ovat hakeneet ton nimilkeen lääkäriltä ettei tarvitsisi mennä töihin itekkin ja sä voit tehä niin mut eipä kuule kiinnosta kiinnostaa tehä elämäs jotain kun istuu kotona voin istuu kun tulen töistä. Niin noi naapurit ovat nimikkeellä vainoaminen seuraaminen ja piinaaminen kun soitan klassista kitaraa joka ei paljoo kuulu laittavat tvt äänettömälle tulevat kuuntelemaan porukalla kun se mua ärsyttää kun teen musaa Harjoittelen on sähkis ja kuulokkeet eisekään auta....kun vaihdan huonetta tulevat perässä ja tätä on jatkunut 4vuotta kun muuttivat ton yläkertaan. Käyttävät huumeita kasvattavat kannabista on lapsia mutta se katonläpi huutelu on loppunut lopetin huutammisen takas niille myös..en siis vastaa enään mitään tai puhu niistä mutta kun kuulevat kaikki mitä puhun kun niin hiljaista jos laitan tvt radiot pois päältä. Ja sit kuulen kun kommeroivat aina elämääni ei ole koskaan ollut tälläistä ennen olen 11vuotta asunut samas kämpässä ja noille pitää antaa opetus ovenläpikään ei voi mennä saan ite siit häädön
Terv.Mkv
Syy ei voi millään olla siinä koirassa, jos ap ei jätä sitä pitkiksi ajoiksi yksin huutamaan. Todennäköisesti syy on noissa pihapoliisinaapureissa. Ovat sellaisia eläkeläisiä ja mt-kuntoutujia, joilla on päivät pitkät aikaa päivystää ja kytätä muiden tekemisiä.