Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä lapsenne on oppinut kirjoittamaan?

Vierailija
17.02.2014 |

Vastatkaa myös, vaikka olisi oppinut vasta koulussa! Mun lapsi oppi nyt 6-vuotiaana kirjoittamaan ja oli viimeinen koko päiväkodissaan. Kaikki muut ikätoverit osasivat kirjoittaa jo vuosi sitten. Samaten sukulaisten ja kavereiden lapset ovat oppineet aikaisin. Onko meille vain sattunut lähipiiriin hirveästi aikaisin oppineita? Lukea poika ei osaa vieläkään, ainoana kuusivuotiaana päiväkodissa ja sitä on jopa vähän hoitajien toimesta hämmästelty, mielestäni kyllä aiheettomasti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotiaana, opetin kotona. Toinen oppi viisivuotiaana, myös kotona opetettu.

Vierailija
2/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin 3 vuotiaana, 2 vanhempaa eskarissa. Siinä ei ole mitään outoa jos vielä koulussa ei osaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v, itse oppi.

Vierailija
4/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaana esikoinen, kolme lasta 4-vuotiaana ja yksi 5-vuotiaana. Itse opetin samoin kuin lukemaankin. 

Vierailija
5/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,6,6 ja 7

Vierailija
6/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppi kirjoittamaan oman nimensä vähän ennen kuin täytti 3v. suht siisti käsiala 4-vuotiaana (osasi lukea myös silloin) ja tektaten kirjoittanut 5v alkaen.

Vierailija
7/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 korjaa: siis tekstaten. vielä kun äiti oppisi kirjoittamaan ;)

Vierailija
8/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli kai kehityksessä jäljessä kun oppi vasta lukemaan käytyään 2 viikkoa koulua ja kirjoitti ainakin oman nimensä enn3en koulua, en muista oisko mitään muuta kirjoittanut. Laskemaan oppi eskarin keväällä kun testasin, ilmeisesti jo aiemmin. Todistuksen ka ollut koko ajan reippaasti yli 9 , myös lukiossa.

Vierailija
9/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:53"]

Kolmevuotiaana, opetin kotona. Toinen oppi viisivuotiaana, myös kotona opetettu.

[/quote]Miten koulu on sujunut ?