Nuori on todella laiha
Syö hyvin pieniä annoksia. Ei oikein ole kiinnostunut ruuasta. Miten saisi vaivihkaa syömään vähän enemmän?
Kommentit (10)
Muista sitten joka käänteessä muistuttaa kuinka luurangolta se näyttää että varmasti oppii olemaan epävarma kehostaan niin kuin oma äitini teki.
On oikeasti laiha. En ole kommentoinut laihuutta, enkä ollut kauhean huolissanikaan. Mutta nyt olen kiinnittänyt huomiota pieniin ruoka-annoksiin.
Onko joku muu kuin sinä ap ollut huolissaan nuoresta? Kouluterkka/lääkäri? Minkä ikäinen nuori on?
Syökö herkkuja. Jos syö niin ei hätää. Kaikki ei elä syödäkseen kuitenkaan.
Onko nykyisin normaalipainoisia nuoria lainkaan? Tuntuu siltä että ne on kaikki joko jäätäviä rantapalloja tai aliravittuja rääpäleitä.
Jos syö herkkuja edes joskus, kaikki on ok.
Jos taas tuntuu että nuori rajoittaa syömisiään, voi olla syömishäiriöistä kyse.
Suurin osa nuorista on ylipainoisia, hoikkuus on hyvä asia. Eli jos on luonnostaan tosi hoikka, se on ehdottomasti hyvä asia.
🇺🇦🇮🇱
Onko laihtunut vai aina ollut laiha? Jos on laihtunut niin kannattaa ehdottomasti ottaa selvää syömishäiriön merkeistä, se ei aina ole vähän ruokaa tai oksentelu. On paljon muitakin merkkejä. Syömishäiriöinen on myös taitava piilottamaan sairautensa.
Jos on omalla kasvukäyrällään eli aina ollut laiha, en olisi huolissaan. Saattaisin ehkä tehdä tuhdinpaa ruokaa esim. vaihtamalla ruokakermaa kuohukermaan.
Mutta ottakaa selvää noista syömishäiriön merkeistä. Se on sairaus jota en toivo kenellekään ja pirun vaikea parantua.
Mitä muita merkkejä?
Kermavinkki on hyvä. Miten muuten saisi lisättyä energiaa ruokaan?
Onko oikeasti laiha vai laiha muihin nuoriin verrattuna. Äitini väitti minun olleen laiha lapsi. En todellakaan ollut kuin normaali. Minulle tuputettiin ruokaa. Tuloksena lihava nuori, jatkuvasti jojoileva aikuinen.