G: Prinsessahäät huntuineen, jos hääparilla on jo lapsi(a) - kyllä vai ei?
Ja perustelut mukaan!
Kerro myös, mitä mielestäsi nyt AINAKIN pitää jättää häätraditiosta pois, jos siis jotain pitää.
Kommentit (9)
tässä tilanteessa välttämätöntä " luovuttaa" tytärtään (jos se nyt muutenkaan on kovin järkevä rituaali nykyaikana).
pitää just sellaset häät sellaisilla traditioilla kuin itse haluaa. Eikä se ole mitenkään sidottu siihen onko lapsia vai ei! Piste!
viittaan tässä ketjuun joka sanoi, että saatuaan lapsia tai täytettyään 30 v nainen leikkaa hiuksensa lyhyiksi.
Lyhyiden hiusten kampaus jää piiloon hunnun kanssa, siksi jättäisin hunnun pois.
Neitsyitä tuskin suomenmaassa vihitään, mutta kyllä minusta oli lähinnä naurettavaa olla häissä, jossa morsiammella oli lapsia edellisestä avioliitosta sekä valkoinen puku ja huntu.
minusta taas valkoinen kuuluu morsiamelle oli sitten lapsia tai ei.
minulla on lapsi, en halunnut valkoista pukua enkä missään nimessä huivia.
Olisi myös kornia, jos isäni saattelisi minut miehelle, jonka kanssa olen elänyt onnellista perhe-elämää jo vuosikaudet ja jonka kanssa minulla on lapsi.
Meillä ei ollut myöskään kaasoa eikä bestmania, koska niin moni on valittanut minulle avioituvilta salaa, että hommaa on kauhesti, kesät lyhyitä ja rahaa vähän. Päätin siis, että teemme kaiken itse. Yksi kaveri sai toimia juontajana häissä eli hän oli sitten se seremoniamestari. Eli meillä ei ollut polttareita, mutta tässä ei ollut kyse vain siitä, että olemme jo pitkään olleet perhe.
luovuttaa tyttärtään tuosa vaiheessa, ehkä se vitivalkoinen pukukin saa jäädä ja kaikki muu neitseellinen.
Miksi joku hääperinne pitäisi jättää pois, jos on lapsia?
Ei kai kukaan nykyään tosissaan usko, että morsiamet (lukuun ottamatta häviävän pientä vähemmistöä) ovat neitsyitä avioituessaan?
Haloo!