Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostus opettajia kohtaan mennyt :(

Vierailija
16.02.2014 |

Kylmä totuus on se, että suurin osa opettajista ei kohtele oppilaitaan tasavertaisesti. Tuttujen/ns. paremmista perheistä olevien/paremmin oppivat lapset ym.. pääsevät paljon helpommalla ja luistavat ongelmatilanteista syyttöminä. Kurja juttu lasten kannalta, molemmissa päissä. Onneksi joitakin oikeudenmukaisiakin opettajia on vielä olemassa!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan helpommin oppivat pääsevät helpommalla samoista läksyistä, kokeista yms. Samoin tottakai esim. matikkaa osaavat osaavat ratkaista permmin ongelmanratkaisua vaativia tehtäviä kuin muut.

Vierailija
2/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni arvostus jo omana kouluaikana. Semmosia käkikelloja yli puolet opettajista. Ihan hyvällä asuinalueella vielä. Juoppoja, huutamista ym TOSI outoa käytöstä, jota ei ihan järjellä voi selittää. En sitten tiedä, miten huonommissa kouluissa.

Tunnen kyllä ihan fiksuja opettajia myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun minä tunne yhden papin, niin voin kertoa, millaisia papit ovat. Ja koska tunnen kahdeksan sairaanhoitajaa, olen pätevä arvioimaan ammattikunnan luonnetta ja älyä. Juuh.

Vierailija
4/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat täysin heterogeeninen ammattikunta, siinä missä kaikki muutkin. Tunnen täysiä törppöjä ja sitten taas muutaman ihan helmen. Välimaastoon varmasti mahtuu eniten populaa.

Vierailija
5/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi itsekin kouluttautua opettajaksi, jos tuntuu tuolta.

Vierailija
6/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sekä hyviä että huonoja opettajia. Hyvä opettaja kohtelee oppilaita yhdenvertaisesti ja haluaa, että jokainen oppilas onnistuu oppiaineissa ja koulun kaveripiirissä. Hän sekä hyvä pedagogi että kasvattaja. Poikani edellisessä koulussa oli monta huonoa opettajaa. Koulun ilmapiiri oli kylmä, pelottava ja epäoikeudenmukainen. Vaihdoimme koulua ja uudessa koulussa on ihania opettajia. He aidosti välittävät oppilaista - joka ikisestä. Nämä opettajat ansaitsevat kaiken kunnioituksen.

Vierailija
7/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaisuus on vaikea asia. Itse huomaan lelliväni häirikköjä. Käytän sitä työrauhan takeena, koska häiriköt yleensä huomattavasti rauhoittuvat, jos heistä pidetään. Eikä se ole pelkkää pedagogiikkaa, minusta he oikeasti ovat kiinnostavampia ihmisinä. Välillä kyllä huomaan ns. hyvien oppilaitten ärsyyntyvän ja turhautuvan kun en heitä jaksa huomata. t. yläasteen/lukion ope

Vierailija
8/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:45"]

On olemassa sekä hyviä että huonoja opettajia. Hyvä opettaja kohtelee oppilaita yhdenvertaisesti ja haluaa, että jokainen oppilas onnistuu oppiaineissa ja koulun kaveripiirissä. Hän sekä hyvä pedagogi että kasvattaja. Poikani edellisessä koulussa oli monta huonoa opettajaa. Koulun ilmapiiri oli kylmä, pelottava ja epäoikeudenmukainen. Vaihdoimme koulua ja uudessa koulussa on ihania opettajia. He aidosti välittävät oppilaista - joka ikisestä. Nämä opettajat ansaitsevat kaiken kunnioituksen.

[/quote]Se on sellainen juttu että on niitä jotka hieman selailevat kirjaa ja saavat kympin ja niitä jotka ei tahdo millään oppia. Onko opettajan vika? On niin erilaista oppilasainesta. Mikäli saat seiskan kokeista, et ole tunnilla aktiivinen ja läksyjä jää tekemättä monesti, ei voi antaa kymppiä vaan seiskan. Näin olettaisin.

Vierailija
9/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:50"]

Oikeudenmukaisuus on vaikea asia. Itse huomaan lelliväni häirikköjä. Käytän sitä työrauhan takeena, koska häiriköt yleensä huomattavasti rauhoittuvat, jos heistä pidetään. Eikä se ole pelkkää pedagogiikkaa, minusta he oikeasti ovat kiinnostavampia ihmisinä. Välillä kyllä huomaan ns. hyvien oppilaitten ärsyyntyvän ja turhautuvan kun en heitä jaksa huomata. t. yläasteen/lukion ope

[/quote]pääasia että opetus toimii ja häiriköt ei häiriköi. Ei kympin oppilas tarvi opettajilta mitään erikoishuomiota, kotoa tulee kannustus ja motivaatio.

Vierailija
10/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:38"]Niin, kun minä tunne yhden papin, niin voin kertoa, millaisia papit ovat. Ja koska tunnen kahdeksan sairaanhoitajaa, olen pätevä arvioimaan ammattikunnan luonnetta ja älyä. Juuh.

[/quote]

Minä tein analyysini kaikkien niiden opettajien perusteella, joita on peruskoulussa tullut vastaan itselleni ja sisaruksilleni. Hyviä oli joukossa, mutta yli puolet käyttäytyivät sopimattomalla tavalla.

Ammattiminän ulkopuolelta en tunne kuin pari opettajaa. He ovat hyviä tyyppejä. Ammatillisuudesta en tosiaan osaa sanoa.

Vierailija
11/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:50"]

[/quote]pääasia että opetus toimii ja häiriköt ei häiriköi. Ei kympin oppilas tarvi opettajilta mitään erikoishuomiota, kotoa tulee kannustus ja motivaatio.

[/quote]

Öö, kyllä minä olisin tarvinnut kannustusta. Kotoa ei tullut yhtään mitään muuta kuin väkivaltaa, haukkumista ja jopa seksuaalista häirintää.

Kympin oppilas olin, mutta kun kukaan ei aikoinaan kannustanut, niin en uskonut, että olisin lukiossa edes selvinnyt. Vanhmmeat kun koko ajan paapattivat, että tisseilläni ym. oli ne numeroni saanut.

Vierailija
12/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:38"]Niin, kun minä tunne yhden papin, niin voin kertoa, millaisia papit ovat. Ja koska tunnen kahdeksan sairaanhoitajaa, olen pätevä arvioimaan ammattikunnan luonnetta ja älyä. Juuh.

[/quote]

Minä tein analyysini kaikkien niiden opettajien perusteella, joita on peruskoulussa tullut vastaan itselleni ja sisaruksilleni. Hyviä oli joukossa, mutta yli puolet käyttäytyivät sopimattomalla tavalla.

Ammattiminän ulkopuolelta en tunne kuin pari opettajaa. He ovat hyviä tyyppejä. Ammatillisuudesta en tosiaan osaa sanoa.

[/quote]

Mitä tarkoitat sopimattomalla käytöksellä?

Vierailija
13/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:38"]Niin, kun minä tunne yhden papin, niin voin kertoa, millaisia papit ovat. Ja koska tunnen kahdeksan sairaanhoitajaa, olen pätevä arvioimaan ammattikunnan luonnetta ja älyä. Juuh.

[/quote]

[/quote]

Mitä tarkoitat sopimattomalla käytöksellä?

[/quote]

Turhasta huutaminen, syömään pakottaminen, tavaroiden tutkiminen ilman syytä, jatkuva sanallinen nöyryyttäminen luokkatovereiden edessä, koulutöiden väheksyntä... Yksityiskohtaisesti en viitsi tunnistettavuuden vuoksi kertoa.

Olin kiltti ujo tyttö. Kaikki numeroni nousivat kun opettaja vaihtui. Opettajani kävi myös äitini kimppuun. Kysyi minulta onko isäni kotona. Jos ei ollut, soitti äidilleni ja haukkui minut ja hänet. Ikinä ei soittanut jos isäni oli kotona.

Ei mitään rikollista, mutta ala-aste ikäiselle traumaattista.

Vierailija
14/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:45"]

[/quote]Se on sellainen juttu että on niitä jotka hieman selailevat kirjaa ja saavat kympin ja niitä jotka ei tahdo millään oppia. Onko opettajan vika? On niin erilaista oppilasainesta. Mikäli saat seiskan kokeista, et ole tunnilla aktiivinen ja läksyjä jää tekemättä monesti, ei voi antaa kymppiä vaan seiskan. Näin olettaisin.

[/quote]

Yhdenvertaisuus, hyvä pedagogia ja oppilaan kunnioittaminen ei tarkoita sitä, että kaikki saavat kymppejä.

Vierailija
15/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:45"]

[/quote]

Yhdenvertaisuus, hyvä pedagogia ja oppilaan kunnioittaminen ei tarkoita sitä, että kaikki saavat kymppejä.

Vierailija
16/16 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja opettajien lapsia kohdellaan vähän huonommin kuin muita. Ettei vaan tulis kohdeltua liian hyvin.

T: opettaja, joka oli oppilas ja jonka lapset ovat nyt oppilaita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan