Mikä on homman nimi?
Ajattelin kysyä naisilta asiasta, kun olette kuitenkin kokemusasiantijoita. Olen tapaillut naista nyt jonkin aikaa, mutta hän on lähinnä opintojensa takia hyvin kiireinen nyt, eikä homma oikein etene. Hän kuitenkin viestittelee lämpöisesti ja välillä nähdään. Hän kuitenkin jarruttelee koko ajan jotenkin ja vetoaa väsymykseen tai stressiin, jos yritän edistää suhteen syttymistä. Tämä on siis haastavaa ja turhauttavaa, mutta pidän hänestä paljon, enkä edes ihastu usein, joten en ole luovuttanutkaan.
Ja keskusteluissa hän kuitenkin välillä puhuu tulevaisuudesta siten kuin sitä saattaisi vaikka ollakin. Tuo jarruttelu ja veytyminen vain kielii toista kuin henkevät jutut, enkä enää tiedä kumpiin uskoa enemmän. Tiedän hänen olevan oikeasti kiireinen, mutta vaikea uskoa sen olevan ainoa selitys tilanteeseen.
Normaalisti en tämmöistä näin pitkään olisi ihmetellyt, mutta hänen suhteen olen jotenkin heikkona, enkä haluaisi lopettaakaan tätä vaivalloista tutustumista. Ja suoraan kysyessäkin haluaa nähdä, mutta vain silloin tällöin. Vaikea uskoa toiseen miehenkään, kun on sen verran fiksu ja hyväsydäminen tapaus, eikä hän tuosta roikottamisestani kai suuremmin edes hyödy.
Kommentit (10)
Tarkoitatko, ettei halua (vielä) seksiä? Tuossa tilanteessa (teko)syiden keksiminen tuntuu kyllä vähän oudolta. Miksi ei sano suoraan, ettei ole vielä henkisesti valmis syventämään suhdetta fyysisesti intiimille tasolle?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, ettei halua (vielä) seksiä? Tuossa tilanteessa (teko)syiden keksiminen tuntuu kyllä vähän oudolta. Miksi ei sano suoraan, ettei ole vielä henkisesti valmis syventämään suhdetta fyysisesti intiimille tasolle?
Hei. En tarkoita varsinaisesti seksiä, vaikka sekin kuuluu parisuhteseen. Enemmän ihmettelen niin totaalista ajanpuutetta, kun kiinnostuneena aikaa luulisi edes vähän enemmän löytyvän. Toisaalta haluaa kuitenkin olla jossain määrin tekemisissä, joten jotain kiinnostusta luulisi tällöin olevan.
Niin ristiriitaista etteivät miesaivoni tuota oikein ymmärrä.
Voiko nainen suorittaa parisuhdetta? Entä onko hänellä oikeasti kiire vai yrittääkö luoda vaikeasti tavoiteltavaa vaikutelmaa? Yleensä opiskelijana aikaa pitäisi olla, ellei opiskele toisessa kaupungissa. Nyt korona-aikana varmaan vielä etänä.
Voiko olla alkoholiongelmainen?
Samanlaista tapailua oli, mutta hankalasti tapailtava oli minun tapauksessa mies.
En ole vieläkään varma mistä oikein kiikasti, mutta kaipa hän ei vain ollut riittävän kiinnostunut minusta. Kun homma ei koskaan syventynyt harvakseltaan tapailusta yhtään tiiviimmäksi (on aika vaikea luoda turvallista ja läheistä suhdetta ihmiseen, jota tapaa vain silloin tällöin), mun oli oman pääni takia lopetettava se.
Kiire ja stressi kirjoitti:
Voiko nainen suorittaa parisuhdetta? Entä onko hänellä oikeasti kiire vai yrittääkö luoda vaikeasti tavoiteltavaa vaikutelmaa? Yleensä opiskelijana aikaa pitäisi olla, ellei opiskele toisessa kaupungissa. Nyt korona-aikana varmaan vielä etänä.
Voiko olla alkoholiongelmainen?
Hei sinullekin. Alkoholiongelman uskallan pois sulkea, kun ei käsittääkseni juuri juo, eikä kyllä oikein sovi häneen yhtään ihmistuntemukseni perusteella. Opinnot taas ovat sellaiset, että paikalla on pakko olla. Ja opinnot ovat vaativuudeltaan haastavat, joten ymmärrän kiireen ja stressin sinänsä. Tuota vaikeasti tavoiteltavaa mietin aluksi, koska lähestymiseni oli aika yllättävä ja suht itsevarma. Mutta ei tuokaan oikein kuulosta kovin kattavalta selittäjältä ja toisekseen tässä on jo mennyt tovi, joten vaikeasti tavoiteltavuus kohta vaikuttaa siltä että kuu pitäisi kipaista taivaalta.
Mutta mitäpä tässä osaisin varmaksi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista tapailua oli, mutta hankalasti tapailtava oli minun tapauksessa mies.
En ole vieläkään varma mistä oikein kiikasti, mutta kaipa hän ei vain ollut riittävän kiinnostunut minusta. Kun homma ei koskaan syventynyt harvakseltaan tapailusta yhtään tiiviimmäksi (on aika vaikea luoda turvallista ja läheistä suhdetta ihmiseen, jota tapaa vain silloin tällöin), mun oli oman pääni takia lopetettava se.
Hei myös sinulle! Tuo kiinnostavuuden riittämättömyys on tullut tietenkin mieleen tässä, mutta sitten nuo ajoittaiset puheet tulevaisuudesta hämmentää kovasti. Ei kai tuollaista useampaan kertaan "lipsauttaisi", jos kiinnostus olisi vähäistä? Ja melko vastakin hän kävi talven kiireitä läpi pitkälle kevääseen, joten jotain raksutusta tulevaisuuden suhteen on tehnynnä. Aikajänne vain on sen suuntainen, että talvi tulee olemaan kiireinen ja mikäli näin on, niin minun täytyy varmaan toimia sinun tavoin. Pää tuntuu tosiaan räjähtävän ihmetyksestä.
Kyllä ihastuessa löytyy sille toiselle aikaa vaikka väkisin. Enkä nyt tarkoita, että joka päivä ja kaiken muun kustannuksella vaan sitä, että silloin elää sellaisessa vaaleanpunaisessa kuplassa ja raivaa sille toiselle tilaa kalenterista. Kuulostaa siltä, että toinen ole tosissaan kiinnostunut. Sillä ei tällä hetkellä vaan ole muutakaan ihastumista olemassa niin sinä riität viestittelyseuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihastuessa löytyy sille toiselle aikaa vaikka väkisin. Enkä nyt tarkoita, että joka päivä ja kaiken muun kustannuksella vaan sitä, että silloin elää sellaisessa vaaleanpunaisessa kuplassa ja raivaa sille toiselle tilaa kalenterista. Kuulostaa siltä, että toinen ole tosissaan kiinnostunut. Sillä ei tällä hetkellä vaan ole muutakaan ihastumista olemassa niin sinä riität viestittelyseuraksi.
Näin olen ajatellutkin jossain määrin ja kai tuota pitää yrittää vain unohtaa.
Kuulostaa oudolta. Voisiko nainen olla aseksuaali? Tai sitten on vain kiireinen ja stressaantunut niin kuin sanoo olevansa.