Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 9 kk, jättäisitkö 3 yöksi isän kanssa?

Vierailija
16.02.2014 |

Tapahtuuko jotain peruuttamatonta äiti-lapsisuhteessa jos olemme tuossa vaiheessa erossa 3 vrk...?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon av-mamma jättää lapsen yhdeksi yöksi/ikävuosi.

Saat olla yön pois vasta lapsen ollessa vuoden ja silloinkin napanuoran on paras olla kiinni puhelimen välityksellä; soita siis vähintään puolen tunnin välein kuulumiset.

Vierailija
2/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lapses unohtaa sinut ja sit teille tulee ero ja lapsen huoltajuus annetaan isälle koska lapsi pitää sua vieraana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos suhde isään on tiivis, ei tule mitään vahinkoa. Oon jättäny ja itse asiassa mummullekin pariksi yöksi, kun on riittävän läheinen. 

Vierailija
4/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en sitten ole varmaan kunnon AV-mamma, kun edes harkitsen tällaista... :D

-ap-

Vierailija
5/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo aloitus ja kysymys. Itse kai tunnet miehesi ja tiedät, miten hän lapsen kanssa pärjää.

Muutenkin kummallinen asenne joillakin isyyteen. Isän pitää ehdottomasti tukea kaikin tavoin raskauden aikana ja tietenkin tulla synnytykseen mutta lastaan ei saa hoitaa tai ei ainakaan kykene siihen.

Vierailija
6/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kanssa kyllä pärjää mainiosti. Ainut vaan, että mies ei ole vielä kertaakaan hoitanut vauvaa yöllä.Tosin sen yöhoidot on olleet imetys puoliltaöin ja aamu neljältä ja joskus paristi tutin laitto suuhun...

Mutta äh, kahden vaiheilla olen. Onjo joku muu äiti ollut esim. työn takia erossa tuon ikäisestä useampaa vuorokautta? Miten meni?

-ap-

Vierailija
7/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kysymys ei ollut siitä, että pärjääkö isä ja vauva, tiedän että pärjäävät. Lähinnä ajattelin, että onko toi erossaolo jotenkin traumaattista mulle ja vauvalle... Mainitsin tuon isän vain sen takia, että hoitaja on oma isä eikä kuka tahansa...

-ap-

Vierailija
8/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä siitä vauvasta tulee nuorisorikollinen tai vähintään narkkari, jos jää 3 yöksi ilman äitiä. Trauma on niin hirvittävä!

Vierailija
9/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ISÄN kanssa? Herranjestas, eihän se mitenkään käy. Isät ovat aivottomia tossukoita, joilta ei hoivatyö suju ja tärkeintä on, että äiti on kaiken kruunu.

Oikeasti...

Vierailija
10/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:59"]

Lähinnä ajattelin, että onko toi erossaolo jotenkin traumaattista mulle ja vauvalle... Mainitsin tuon isän vain sen takia, että hoitaja on oma isä eikä kuka tahansa...

[/quote]

Sinulle voi olla, vauvalle ei.

Vierailija
11/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:57"]

Isän kanssa kyllä pärjää mainiosti. Ainut vaan, että mies ei ole vielä kertaakaan hoitanut vauvaa yöllä.Tosin sen yöhoidot on olleet imetys puoliltaöin ja aamu neljältä ja joskus paristi tutin laitto suuhun...

Mutta äh, kahden vaiheilla olen. Onjo joku muu äiti ollut esim. työn takia erossa tuon ikäisestä useampaa vuorokautta? Miten meni?

-ap-

[/quote]

Olen ollut, ei ole tullut ongelmia. Ja kun kysessä on lapsen isä, ni ei senkään vertaa. Saattaisithan myös sairastua vakavasti / joutua onnettomuuteen ja silloin joutuisit luultavasti olemaan erossa lapsesta vielä kauemmin. Luota miehees, sillon pärjää ku on pakko pärjätä :)

Vierailija
12/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:56"]

Onpa outo aloitus ja kysymys. Itse kai tunnet miehesi ja tiedät, miten hän lapsen kanssa pärjää.

Muutenkin kummallinen asenne joillakin isyyteen. Isän pitää ehdottomasti tukea kaikin tavoin raskauden aikana ja tietenkin tulla synnytykseen mutta lastaan ei saa hoitaa tai ei ainakaan kykene siihen.

[/quote]

Eikö aloittajan lapsen isä olekaan hänen miehensä? Siinä tapauksessa se voi mennä vähän monimutkaiseksi, sillä lapselle "isä" on kuitenkin se mies, joka asuu samassa perheessä.

Miksi minusta koko kysymys on kummallinen. Ei kai lapsi ole olemassa vain äitiään varten. Eikä äiti vain lastaan varten sen enempää kuin isäkään.

Ja kyllä, olen ollut poissa kotoa useamman yön kun lapsi on ollut muutaman kuukauden ikäinen. Minä en millään tavalla kokenut äiti-lapsi-suhteen olevan kaiken muun - jopa lapsen oman isän - poissulkevaa.

Ihan kunnon ihmisiä noista on silti tullut, ei yksikään narkkari eikä mielenterveysongelmainen.

Vierailija
13/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa niiden isienkin hoitaa lapsiaan ja vieläpä omalla tavallaan. Ei tarvitse tehdä samoin kuin äiti, ei edes pukea vaatteita oikein päin. Riittää, että lapsella on hyvä olla, mahassa ruokaa ja lämmintä yllä ja syliä ja lohtua tarjolla. Teette karhunpaleveluksen itsellenne ja koko perheelle, jos isän tekemiset eivät koskaa kelpaa ilman pientä huomauttelua. Jossakin vaiheessa nostaa kädet pystyyn, että "tee itte, en minä osaa".

Vierailija
14/14 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh!

Kyse ei nyt ollut siitä, että osaako isä hoitaa tai voinko jättää isälle hoidettavaksi tjtnp... Vaan, että onko ok ylipäätänsä olla 3 vrk putkeen erossa ton ikäisestä

lapsesta.

Mutta tulkitsin, että se on ihan jees, etenkin kun hoitajana on oma isä eli mun mies :D

Kiitos kommenteista! Yritän karistaa huono-äiti kummituksen harteilta ja nauttia täysin siemauksin pidennetystä viikonlopusta naisten kesken :)

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan